Patrik Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Jao, som rubriken säger, har du varit nära att dö någon gång? T.ex nära att en bil kört på dig eller något? Återkommer om jag kommer på något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Höm höm... jaa jag cykla över en väg så kom de en stor buss BTW 200 posts Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Mja, fick ett jävla astmaanfall en natt så jag fick ta i med all min kraft för att kunna andas varje andetag, som tur är så körde min mor mig till akuten, till och med doktorn när han undersökte mig fråga hur jag fortfarande kunde andas. Sen har jag för mig att jag varit med om lite andra nära-döden grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Ni minns väl dom här gammla "Monster" sakerna? Aja jag hade en sån pärm förut fylld med sånt skit när jag var mindre, den hade jag lagt på en huggkubbe (eller vad det heter) jag var vid min pool och en liten bit innan huggkubben var det ett träd med en ganska grov gren som stack ut, eftersom jag var rätt så liten sprang jag nära trädet och BAAM in med huvudet i grenen. Började blöda och jag svimmade av det, låg i koma en dag men men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Hade nån hjärnskakning, inte nån dödlig, men hade risk att hamna i koma ifall jag somnade. Hoppade över ett cykelställ, fastnade med foten, pang med pannan ner i asfalten. Jag hoppas iallafall inte att det var dödligt. Hade dödlig* feber under förra sommaren samma vecka som vi skulle dra på semester. Fick skjuta upp semester på grund av det *Jävligt hög feber då, låg runt 45-47 grader i några dagar. Redigerad 23 augusti, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Hmm. Inte vad jag kan minnas. Det närmaste var väl att jag föddes 8 veckor för tidigt, det är kanske lite farligt men nära, nope. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Jo, tror jag iaf. En sak som är väldigt rolig var när jag hade flytväst visserligen, sov på en båt så tog en våg mig och jag kom ut i havet. Flöt jag där och sov Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Nära och nära. Har vart nära att trilla ner till en säker död på flertalet ställen. T.ex. så höll jag att trilla ner från trappan i ett hopptorn. Eller en gång när jag på kusten och hoppade mellan klippor. Så tappade jag fotfästet och gled ner, men fick tag i ett träd någon meter innan jag skulle trillat ner en 15-20 meter. Har också krockat med ett råddjur. Skulle säkert kunnat bli min död, men just den gången blev det inga skador alls på mig. Knappt på bilen heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Blev nästan på körd en gång. Skulle över ett övergång ställe. Första bilen stannade så jag gick halvvägs då jag såg en bil som körde i full fart bredvid den bilen som väntade på att jag skulle över. Typ: http://img149.imageshack.us/img149/7281/reconft2.jpg Blå Kryss = Där stog jag när jag såg bilen komma. Svart kryss = där stog jag när jag kom undan. Redigerad 23 augusti, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Jao, som rubriken säger, har du varit nära att dö någon gång? När jag köpte mitt 7800GT mindre än en ynka månad från att 7900GT-släpptes för samma pris. Redigerad 23 augusti, 2006 av sobe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Satte en korvbit i halsen när jag var mindre. Den satt så grymt hårt att det var omöjligt att få ut den genom att hosta till, så jag vart alldeles blå i ansiktet för att jag inte fick nå luft. Så jag fick springa in till morsan som fick göra heimlich manövern (heter den det? ) på mig, och tillsist flög den ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Ramlade med cykeln när jag var runt elva år, händelsevis som en flakmoppe bakom som gjorde ett hjulspår i hjälmen, hade nog inte varit så bra ifall jag inte haft hjälm. Hade dödlig* feber under förra sommaren samma vecka som vi skulle dra på semester. Fick skjuta upp semester på grund av det *Jävligt hög feber då, låg runt 45-47 grader i några dagar. Var du verkligen tio grader för varm eller överdrev du med några grader (nog var den säkert dödlig, men tio grader för varm lät lite väl mycket)? Redigerad 23 augusti, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Ramlade med cykeln när jag var runt elva år, händelsevis som en flakmoppe bakom som gjorde ett hjulspår i hjälmen, hade nog inte varit så bra ifall jag inte haft hjälm. Var du verkligen tio grader för varm eller överdrev du med några grader? Verkar så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Farligaste som har hänt mig var nog när jag trillade med cyckeln för typ 5år sen.. Framstupa ner i asfalten.. Slog i huvet, fick ett stort fint sår samt minnesförlust i 8 timmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Cyklade på en hal smålutande väg, så körde jag på fel sida, så skulle jag åka tillbaks till den där andra. MAO!!!! pläsk!!! så ligger jag där mitt på vägen och en bil kommer i typ 80 och den bromsar jag skyndar mig av vägen. Cykeln = skrot. Redigerad 23 augusti, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Hmm, njä. Har brytit armen och trillat ner från en gran, men det var inget farligt något av det. Ja, slog i bakhuvudet rejält när jag och Linke slogs på luftmadrassen på DreamHack också, hårt jävla golv. Men dog inte, fick bara ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Var du verkligen tio grader för varm eller överdrev du med några grader (nog var den säkert dödlig, men tio grader för varm lät lite väl mycket)? Jo... Jag överdrev. Det är min drog, jag överdriver jämnt. Jag är efterbliven och överdriver. Måste vara nån sjukdom... Edit: Trode jag hade skrivit 46-47, jag log runt 44-45 i verkligheten utanför min överdrivna fantasi. Men är väl alla hallucinationer och kräkandes från den tiden som fått mig att uppleva den värre än det var. Redigerad 23 augusti, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Två gånger Vi var med skolan och badade, Det finns fina hoppklippor där, Dom är ca 20-30m höga. Självklart skulle jag stajla med hudvudet före, Men vattnet var bara 1.60 djupt, Jag kollade inte Klarade mig nog PGA av att jag gjorde magplask (Men det gjorde ont iaf) Andra gången var i somras när jag körde vattenskoter i stugan, Jag hade typ kört över en jättesten som var precis under ytan så man inte såg den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Blev påkörd av en bil i 90km/h när jag körde moped i kanske 45-50 km/h. Bröt vänsterbenet på flera ställen, slog sönder höger knä, slog i huvudet, fick minnesförlust, hjärnskakning och blev medvetslös. Låg i respirator i ett dygn tills jag vaknade upp och kunde andas själv. Satt i rulstol ett tag tills jag kunde hoppa på kryckor och tillslut gå utan hjälp. Är så gott som helt återställd nu, har bara lite ont i benet ibland. Detta hände i november 2005. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Var sjuk och mamma skulle till apoteket och köpa nåt åt mig och det sista mamma sa till min syrra som va barnvakt åt mig då var "ge han inge godis" Självklart får jag godis (tog en sån där svart rund lakritspeng) och satte såklart i halsen, var helt blå i ansiktet och fick inte ut den, så syrran gjorde lite saker men den ville ändå sitta kvar så hon ringde ambulans, fick dock ut den sen innan dom kommit... Så när mamma kom hem blev hon nog jätteglad när hon såg en ambulans på gården EDIT: @Maimstream, 45-47 grader? Dör man inte vid 45 typ? Vet att min kompis lillebror hade typ 44 och han låg på lasarettet och så... EDIT2: @Godfather, körde du vattenskoter i stugan? Hur stor är din stuga så du kan åka vattenskoter där? Och sen stenar i stugan? Redigerad 23 augusti, 2006 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts