Ebeeto Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Nu har jag tänkt köpa TV. Jag flyttar snart ut till en nyrenoverad liten stuga utanför vårt hus och vill då ha en rejäl TV att visa upp för eventuella besökare. Jag har inte riktigt kommit fram till vad jag borde köpa, men jag har uteslutit följande: - Bakprojektions-TV (Bajsprojektion... Man måste sitta rakt framför den och skärpan är skit...) - Riktigt stora LCD-skärmar (jag vill inte lägga mer än runt 5000 spänn... Jag är snål...) - Vad som helst mindre än 32'' (Size matters, biyatch!) Jag förväntar mig att få svar som "HD måste man ha. Köp den här: [http://www.onoff.se/TV/as-dyr.jävla.plasma-TV.för.tjugotvå.tusen.spänn]" eller kanske "Köper du en vanlig CRT-skärm så är du en idiot!" men jag vill gärna ha tips om vad som helst... Köper gärna begagnat... Vad är bäst? Jag vill komma ganska billigt undan och samtidigt ha en TV som funkar som film-,TV-spel- och datorskärm (för att spela vissa spel, inget fancy, ingen high definition...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 . http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....s_vartypes_text 32" Men tyvärr ser man inte kontrasten och pixelstorleken. Men den brukar inte vara allt för bra när det är ett sådant lågt pris. Hittar tyvärr inte allt för många i 5000:- klassen. I 7000-8000:- klassen finns det fler urval och bättre bild. Om du sitter nära tvn, spelar upplösningen inte allt för stor roll. Men om det är 3-4m ifrån så får du förmodligen lägga ut mer än 5000:-. Iaf om du ska ha större än 20" Den ska iaf vara LCD då LCD är bäst för <38" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Om man vill komma så billigt som möjligt undan (utan att köpa en Sagem 14'' från 1992) så kan man ju köpa en 32'' CRT begagnad för 1000-2000 spänn... Kontrasten blir ju inte alls lika vacker som på en LCD, men det duger väl? Jag kom på att jag måste skaffa DVD, hemmabio och datoruppgradering också så jag får försöka hålla priset så lågt det bara går... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Om man vill komma så billigt som möjligt undan (utan att köpa en Sagem 14'' från 1992) så kan man ju köpa en 32'' CRT begagnad för 1000-2000 spänn... Kontrasten blir ju inte alls lika vacker som på en LCD, men det duger väl? Jag kom på att jag måste skaffa DVD, hemmabio och datoruppgradering också så jag får försöka hålla priset så lågt det bara går... Vadfan, en modern CRT-skärm går väl an? Finsmakare är du väl inte? Det blir suddigare och klumpigare, men mycket billigare! Jag säger, lyd din egen vilja och köp en CRT. Satsa på stenhårt ljudistället! Och varför flyttar du ut i stugan? Det är väl lite pinsamt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Jag skulle lätt ha köpt den här 8ms, 1000;i i kontrast och hdmi Eller vad är bäst, hög eller låg kontrast? Redigerad 23 augusti, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts