GTA3 freak Skrivet 6 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2003 Det är en sak jag retar mig på. Man kan inte söka efter en topic med ett namn som har 3 eller färre bokstäver. Man kan inte heller söka efter en topic där ett ord har 3 eller färre bokstäver, t.ex: "Är du glad?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2003 Det har med säkerheten att göra. Du kan tänka dig 50 000 poster och i varje är det kanske i genomsnitt 20 ord. Det blir 1 000 000 (en miljon) ord som forumet ska söka igenom, servern får arbeta ganska mycket om den till exempel ska söka efter ord som "jag" vilket finns i väldigt många poster... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2003 (redigerad) Det har med säkerheten att göra. Du kan tänka dig 50 000 poster och i varje är det kanske i genomsnitt 20 ord. Det blir 1 000 000 (en miljon) ord som forumet ska söka igenom, servern får arbeta ganska mycket om den till exempel ska söka efter ord som "jag" vilket finns i väldigt många poster... Jaha ok, men jag tycker ändå det är jobbigt när man ska hitta trådar. *Edit* Skulle det inte gå att fixa så att man skulle kunna söka på ord med färre än 3 bokstäver när man söker efter topics "rubriker"? Redigerad 6 februari, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2003 När jag söker efter gamla topicar försöker jag komma ihåg ovanliga ord som har förekommit i topicen. Om man vill kunna hitta en topic vid ett senare tillfälle kan man skriva ett ovanligt ord i ett av sina inlägg, sen när man vill hitta topicen söker man på det ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2003 Jaha ok, men jag tycker ändå det är jobbigt när man ska hitta trådar. *Edit* Skulle det inte gå att fixa så att man skulle kunna söka på ord med färre än 3 bokstäver när man söker efter topics "rubriker"? Tyvärr, jag tror inte det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2003 Tyvärr, jag tror inte det... Ok, tack för svaret! Och Arvid: Bra tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts