Jump to content

Mellanösternkrisen

Jacker
 Share

Recommended Posts

Ja, en tråd.

Själv tycker jag dem här bilderna säger allt...

http://www.irancartoon.com/120/latuff/index.htm

Jag stöttar inte terrorister, men Israel har inte rätt att agera som terrorister.

När jag trycker på länken får jag texten "Service Unavailable".

Angående Israel så är hela situationen oerhört komplicerad. Men allt är våldets fel, den saken är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde på radion idag att Israel bröt vapenvilan. Idioter säger jag, dem har äntligen fått en vapenvila och kan börja förhandla om de tillfångatagna soldaterna, så drar dem och spränger en MISSTÄNKT vapentransport. Och sen har dem mage att påstå att dem INTE bröt vapenvilan. Jävla idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde på radion idag att Israel bröt vapenvilan. Idioter säger jag, dem har äntligen fått en vapenvila och kan börja förhandla om de tillfångatagna soldaterna, så drar dem och spränger en MISSTÄNKT vapentransport. Och sen har dem mage att påstå att dem INTE bröt vapenvilan. Jävla idioter.

Vi får se vem som säger sanning. För om det var så att det faktiskt var en vapentransport från Syrien, då var det Hezbolah som bröt mot vapenvilans regler först, vilket gör Israels angrepp till en motattack. Var det så att Israel har hittat på allt är det fördjävligt.

Men som sagt, kom ihåg vilka som började det här kriget. Israel är dom som har blivit anfallna under alla krig. De har (mig veterligen) aldrig startat något krig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Israel anföll Palestinia och Libanon p.g.a. två kidnappade soldater. Känns inte riktigt som ett smart drag. Dem lär knappast skonas om man gör så, dessutom ger dem terroristerna yttligare skäl till att utföra dåd, osv.

Visst men terroristerna kan gärna vara kvar Mellanöstern.

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får se vem som säger sanning. För om det var så att det faktiskt var en vapentransport från Syrien, då var det Hezbolah som bröt mot vapenvilans regler först, vilket gör Israels angrepp till en motattack. Var det så att Israel har hittat på allt är det fördjävligt.

Men som sagt, kom ihåg vilka som började det här kriget. Israel är dom som har blivit anfallna under alla krig. De har (mig veterligen) aldrig startat något krig!

Att dem transporterar vapen betyder inte att dme bryter mot vapenvilan. Israel producerar fortfarande nya vapen och får mer leksaker från amerika as we speak. Så det spelar ingen roll om det var en vapentransport eller inte, dem bröt mot vapenvilan.

Aldrig startat krig? yeah right...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexdagarskriget

http://sv.wikipedia.org/wiki/Suezkrisen

finns fler exempel...

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske mest sorgliga med detta krig är att Libanon just börjat återhämta sig på riktigt efter inbördeskriget och Israels senaste invation 1982. Turistindustrin gick på högvarv och Beirut var en modern stad - åtminstone när man ser till vilken region Libanon ligger i. Nu bombas Beirut återigen sönder och samman. Turisterna försvinner, familjer splittras, byar förstörs, polariseringen ökar inom landet, Hizbollah får ökat stöd, Israelhatet växer, osv, osv. Intet gott kan nås med denna konflikt, sett ur Israels och västvärldens ögon. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske mest sorgliga med detta krig är att Libanon just börjat återhämta sig på riktigt efter inbördeskriget och Israels senaste invation 1982. Turistindustrin gick på högvarv och Beirut var en modern stad - åtminstone när man ser till vilken region Libanon ligger i. Nu bombas Beirut återigen sönder och samman. Turisterna försvinner, familjer splittras, byar förstörs, polariseringen ökar inom landet, Hizbollah får ökat stöd, Israelhatet växer, osv, osv. Intet gott kan nås med denna konflikt, sett ur Israels och västvärldens ögon. :lol:

:mellow:

Är du här för att stanna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor