Jump to content

Xbox360 el. PS3?

diarrehampus
 Share

Jaha, vilket?  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 140
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Wii60 ^^

btw så släpps Assasins Creed till Xbox 360 också =) GTA 4 är Xbox 360 också, om det nu skulle hjälpa ;D

Assasins Creed kanske kommer att släppas till 360, det är bara ett rykte än så länge.

@diarrehampus: Tyvärr så kan du nog glömma att affären håller kvar en PS3 ända till jul för din skull. Dom kanske, kaaanske hade kunnat hålla den en dag eller två men knappast en hel månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också svårt att bestämma mig, riktigt svårt. Finns en hel del speltitlar som är exklusivt för X360 som jag gärna skulle vilja ha, men samtidigt gillar jag verkligen Sony. Svårt svårt, men jag röstade på PS3.

Forklara for mig, varfor i hela friden ska man kopa en konsoll for att man gillar foretaget? Det är väl du som ska må bra av konsollen?

Hur som helst, finns det mycket mer spel som ar exklusiva till xbox 360. Antagligen vet inte ni som inte har 360 om sa manga.

Kan ge nagra exempel pa topp spel:

Saints Row - Next gen GTA spel.

Just Cause - Next gen freeroaming spel

Alan Wake

Dead Rising

Prey - Kommer ocksa pa PC men inte ps3

och manga fler..

Dar ar den forsta anledningen till att kopa 360 istaller for PS3.

Sedan priset, ska du ha ett p3, extra handkontroll och 2 spel, ja da kan du nog rakna med att langa fram runt 8.000 kr, priset ska ju tydligen hojas nu eftersom chippen dom anvander stigit i pris.

Och dessutom, du som skrev att boxen låter som en dammsugare, då ar det ngt fel på din kompis xbox. Man har aldrig ngt ljud av den sålänge du inte spelar utan ljud på tvn då..

Slutsats - Fixa 360, den kommer vinna konsoll kriget. PS2 van over xbox for att det kom forst + att sony hade kontrakt med Rockstar + att den hade en DVD spelare. Dock var sjalva xboxet battre.

Ursakte mitt tangentbord e fuckat. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört så många klagomål på 360, så om min plånbok tillät skulle jag ha skaffat PS3.

Fast, egentligen skulle jag inte ha gjort det heller. Jag skulle ha skaffat en Wii. :D

Tihi... rätt svårt att klaga på en konsoll som inte finns ännu! >_< Inget bra argument!

Hmm... jag är ganska sugen på en 360. Finns ganska många spel där och jag kan inte leva utan Halo 3! Sen gillar jag Xbox kontrollen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror personligen att Playstation kommer att vinna även denna generation men inte med lika stor marginal som innan. Sony lär inte ha några problem med att sälja slut de enheter de har till realese, och sedan lär det gå bra för dom då många väntar på ett visst spel (t.ex. MGS4) eller så väntar de på att konsolen går ner i pris. Så det finns många potentiella kunder framåt i tiden.

Jag själv kommer nog inskaffa en PS3 på realese dagen, och jag är också sugen på en Wii ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid en massa snacok om hur bra xbox och hur dåligt ps är. Sedan när de släpps så knäcker ps alltid konkurenterna.

Dock finns det en stor skillnad den här gången, priset!

Frågan är om de inte begår samma misstag som microsoft gjorde när de släppte xbox första gången. De fick ju sänka sitt pris efter 2 månader med hälften.

När priset blir lägre kommer jag köpa ps3.

Det är den bästa konsollen helt klert och de fetaste spelen kommer att komma till den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Forklara for mig, varfor i hela friden ska man kopa en konsoll for att man gillar foretaget? Det är väl du som ska må bra av konsollen?

Precis, och det är där felet ligger i X360, jag mår inte lika bra av den konsollen (inte heller Xbox) som jag gör med PS2 och gjorde med PS1. Känner att jag kommer må bra av PS3 också så jag gillar Sony helt enkelt. Men så är det som sagt en del spel jag skulle vilja spela men som enbart kommer till X360, men jag vet inte om det skulle väga upp så pass mycket att jag skulle välja den konsollen. Finns självklart många titlar till PS3 jag är sugen på också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, nämn dom fetaste spelen som är bättre än dom exklusiva till 360 och är exklusiva till PS3.

Alla har olika smak av spel, de spelen som han kanske tycker är de fetaste, kanske kommer till PS3. De spelen du tycker är fetare kommer väl till X360.

Det känns oxå som om nästan alla x360 ägare är så negativa till PS3 och tycker att det inte finns nåt negativt med 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor