Jump to content

En bra frissa.

VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Det var inget skämt, och jag fick den idén då jag såg en bild på dig här på forumet för ett tag sedan, du ser verkligen ut som en viking.

Men nu slutar vi gå offtopic.

Sorry, jag måste skriva några väl valda ord till min favoritSkribb först :)

Oavsett hur alternativ eller fjortis jag är så hatar jag emo av den enkla anledningen att de har fula frisyrer och fula kläder, något jag egentligen skulle respektera om det inte vore för att det är populärt och häftigt att tycka synd om sig själv och allt annat liknande tjafs.

Kan man inte då med gott samvete säga att det är personerna du har något emot, inte stilen? ^_^

Jag menar, stilen är ju bara ett sätt att se ut. Tendensen att tycka synd om sig själv är ett peronlighetsdrag :)

... Som domineras av Emo-personer... Men man skall inte skjuta alla hundar för att en har löss :)

*EDIT*

En smiley per rad! Det är lite... Tragiskt. :)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

^_^ När det ändå finns en sån här tråd, så kan jag fråga det här...

Finns det något ställe på internet där man kan se hur man gör en "Elvis-frisyr"?

Som den här? Eller som han hade på 60-talet (på sin Comeback)?

elvis-portrait3sm_751971_0.jpg

Bilde_Elvis_68_comeback_751971_1.jpg

Redigerad av Dee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:) När det ändå finns en sån här tråd, så kan jag fråga det här...

Finns det något ställe på internet där man kan se hur man gör en "Elvis-frisyr"?

Långt hår, 2 ton glänsande vax och slickat hår bakåt ^_^

??

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsett hur alternativ eller fjortis jag är så hatar jag emo av den enkla anledningen att de har fula frisyrer och fula kläder, något jag egentligen skulle respektera om det inte vore för att det är populärt och häftigt att tycka synd om sig själv och allt annat liknande tjafs.

Att tycka synd om sig själv och allt liknande tjafft tillhör inte emo överhuvud taget.

Som jag sagt förut, det är posters som gör det, folk som vill ha uppmärksamhet typ "tyck synd om mig".

Frågar man en äckta emo-boy så hatar han dom som är så för dom gör så att dom gör så det kommer mer fördommar och folk ser emo som något dåligt och så.

Sen tror jag att folk blandar ihop massa stiler och tror det är emo.

Det där med kläderna fattar jag inte, du ser ju han på bilden.

Vanliga jeans, ett coolt skärp och en fin tröjja?

Är det fult ? ^_^

Frisyrer har man väll en helt olik smak på, men jag tycker den är as cool.

Lite anorlunda mot andra.

Och jag trivs med att se lite anorlunda ut från "vanliga" människor.

Jag vill likna mer emo, men det är inte för jag mår dåligt och vill dö precis.

Gillar stilen helt enkelt, det är som punk, hårdrock vad som helst.

Ingen "jag vil dööö!" stil.

Men men, går väll aldrig riktigt få bort fördommarna, det ända jag kan göra är att lägga up youdontknowemo.tk

så folk kan läsa.

Nu tycker jag vi slutar med de här med att emo är gay, piss, töntigt ja allt piss man får.

Har ni ingen frisör, skriv inte då!

Q: So, what the heck IS Emo, anyway?

A: Emo is a form of DIY Hardcore, which is short for Emotional hardcore.

Q: But I thought it only stood for Emotional!

A: No, that's simply not true! If it were short for Emotional, it would encompass all music, since all music is emotional, right?

Q: But I thought that was Emocore!

A: No. Emocore is yet another bullshit term. There is only one Emo, and that Emo is not Saves the Day.

Q: But then why aren't bands like My Chemical Romance and Senses Fail Emo? They're pretty hXc to me!1

A: Well, if these bands are hardcore to you, you need a fucking frontal lobe. These bands may have emotional lyrics, but nothing about them is hardcore at all.

Q: WELL I THINK UR A STOOPIDHED!

A: And you're an illiterate cuntfunnel.

Q: What really makes Emo, then?

A: For one, it can't be mainstream. It must also include melodic and chaotic screaming, mind blowing guitar work, and at least semi-poetic lyrics.

Q: Agn, why aren't MCR and Senses Fail Emo? They have all of those!

Again, it can't be mainstream. And there's nothing poetic or melodic about either of them.

Q: Well what about The Used and Thursday? Are they Screamo?

A: No. Screamo is merely another Håller med till 100%! for Emo. They are synonymous.

Q: Then why does the label Screamo exist?

A: That's a good question, Billy-Bob Jean.

Q: Why do Emo kids dress like that? And why do they cut themselves and be all sad?

A: Because they are posers. None of this is Emo, at all.

Q: Who started Emo?

A: Well, this is something that's been talked about a lot. Some people say it started with Husker Du's "Zen Arcade" album, but some say it started with Rites of Spring. A few people have said that it started with Fugazi, which is inane, because there are former members of Rites in Fugazi. All we know is Rites was the first band to be called Emo.

Q: Where can I find some Emo music?

A: You just have to look. It may take some searching, but you're bound to find at lest one Emo record in an indie record store. If all else fails, go online and look. You can buy anything online, remember.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(w00t) När det ändå finns en sån här tråd, så kan jag fråga det här...

Bilde_Elvis_68_comeback_751971_1.jpg

Bild 1: 7-12cm långt hår(kortare på sidorna och nacken). Gele/wax/brylkräm. Kamma håret in mot mitten, men försök få det luftigt och rakt.

Bild 2: 10cm~, vattenkammat. Det där är mer eller mindre klippt på det viset han har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"It must also include melodic and chaotic screaming"

Great. Det som gör emo till emo är kaotiskt vrålande. Det innebär väl att ett besök på guantanamo jämförbart med en emokonsert?

Skämt åsido, jag vet inte hur det där med att täcka för ena ögat påverkar din syn. Har för mig att folk brukar bli skelögda av sånt, om man håller på länge nog...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"It must also include melodic and chaotic screaming"

Great. Det som gör emo till emo är kaotiskt vrålande. Det innebär väl att ett besök på guantanamo jämförbart med en emokonsert?

Skämt åsido, jag vet inte hur det där med att täcka för ena ögat påverkar din syn. Har för mig att folk brukar bli skelögda av sånt, om man håller på länge nog...

bah, emos är ju så "osäkta på sig själva" så dom vill inte att folk ska se dom i ögonen. Sen så går dom deprimerade och ledsna och kollar ner i marken.

thats why.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bah, emos är ju så "osäkta på sig själva" så dom vill inte att folk ska se dom i ögonen. Sen så går dom deprimerade och ledsna och kollar ner i marken.

thats why.

Din åsikt om den stereotypa Emon är något du aldrig kommer ändra på och innebär således att man inte bör försöka få dig att ändra uppfattning?

Bra att veta, liksom (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din åsikt om den stereotypa Emon är något du aldrig kommer ändra på och innebär således att man inte bör försöka få dig att ändra uppfattning?

Bra att veta, liksom (w00t)

Man kan försöka, men jag försäkrar er om att jag inte kommer att ändra min uppfattning.

Hatat emo sen dag 1 och kommer hata skiten tills dom fattar hur dumt det ser ut. Och det till slut försvinner! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...