Azore Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 The Ring, 1:an och 2:an. Vad tyckte ni om de? Har båda men har bara sett ettan. Hade nog för stora förväntningar för den efter allt man hört om hur otäck den skulle vara, så fan heller. Men annars var det inget fel på själva filmen tyckte jag, har bara inte blivit att jag sett tvåan. Detta var alltså US remake. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Äre ingen som har sett besökarna ? Den är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Sorry.... Editera bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Äre ingen som har sett besökarna ? Den är bra Fruktansvärt underhållande film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Äre ingen som har sett besökarna ? Den är bra Jag vill se den, men jag hittar den inte billigt någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Jag vill se den, men jag hittar den inte billigt någonstans. Prisintervall: 49 kr - 68 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2006 Prisintervall: 49 kr - 68 kr Du missförstod mig nog. Hade tänkt se Mortuary idag/ikväll, någon som sett den och vet om den kanske kan vara bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 (redigerad) Bara jag som ser fram emot Rob Zombie's Halloween? Trevligt att Moustapha Akkads (producenten till de gamla Halloween-filmerna, som numera är död) son Malek Akkad producerar denna rulle. Har läst intervjuer med Rob Zombie angående Halloween 9 och han verkar veta precis vad Halloween-fans vill se. Dessutom är de andra filmerna han gjort än så länge riktigt bra! Redigerad 22 augusti, 2006 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Kom över en "budget" version av Cannibal Holocaust, den är riktigt rå faktiskt, alla djur som dör i filmer får sätta liven till på riktigt, bla så dödar dom en minigris med ett hagelskott på 1 meters avstånd, totalslaktar en sköldpadda, och scenerna när dom kannibalerna dödar filmteamet är realistiska och våldsamma/råa. I skräck genern är Cannibal Holocaust en klassiker, för dom som inte uppskattar skräckfilmer är den bara rå, brutal och vidrig. Men se den! Köpte Hostel också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 I skräck genern är Cannibal Holocaust en klassiker, för dom som inte uppskattar skräckfilmer är den bara rå, brutal och vidrig. Man borde nog även uppskatta italienska film/kannibalfilm/kultfilm för att uppskatta filmen. Fruktansvärt brutal och gripande är den i vissa scener. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) Är det någon som har sett "Stay Alive". Inte? Bra - gör inte det! Så fruktansvärt dålig. Såg den precis. Filmen handlar om ett svårt datorspel. Om man dör i spelet kommer man väldigt snart dö på ett identiskt sätt i verkligheten. Allt på grund av någon elak häxa. Mohahaha! Stay Alive på IMDB Redigerad 3 september, 2006 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) Kom över en "budget" version av Cannibal Holocaust, den är riktigt rå faktiskt, alla djur som dör i filmer får sätta liven till på riktigt, bla så dödar dom en minigris med ett hagelskott på 1 meters avstånd, totalslaktar en sköldpadda, och scenerna när dom kannibalerna dödar filmteamet är realistiska och våldsamma/råa. I skräck genern är Cannibal Holocaust en klassiker, för dom som inte uppskattar skräckfilmer är den bara rå, brutal och vidrig. Men se den! Köpte Hostel också. Regissören som gjorde filmen blev anklagad för mord eftersom scenerna tydligen var så realistiska. Har själv inte sett filmen. Kollade på Saw igår kväll för andra gången, jag skulle inte vilja kalla den en skräckis men jag nämner den ändå. Mycket smart och oförutsägbar film som jag gillar skarpt, likaså uppföljaren. Ett exempel på en bra och spännande svensk "skräckfilm" - thriller, möjligtvis psykologisk thriller är Hasse Alfredsson's Falsk som vatten. Den visas titt som tätt i TV4Film i dagarna så det är bara att bänka sig och kolla. Angående Hostel så är den i precis samma anda som filmmakarnas förra film Saw (se ovan). Jag tycker personligen att den är bra och stundtals mycket skrämmande men den saknar den speciella klaustrofobi-känslan som fanns i Saw. Redigerad 3 september, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Hostel är en av dom bästa skräckisar som jag sett, riktigt äckligt ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Regissören som gjorde filmen blev anklagad för mord eftersom scenerna tydligen var så realistiska. Har själv inte sett filmen. Ruggero Deodato har blivit anklagad på ett eller annat sätt för alla filmer han vart inblandad i. Han gjorde filmen dels för att se hur långt man kunde gå innan folk började reagera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Är det någon som har sett "Stay Alive". Inte? Bra - gör inte det! Så fruktansvärt dålig. Såg den precis. Filmen handlar om ett svårt datorspel. Om man dör i spelet kommer man väldigt snart dö på ett identiskt sätt i verkligheten. Allt på grund av någon elak häxa. Mohahaha! Jag har sett den, tyckte inte den va så dålig som alla andra tycker. Idag så såg jag Camp Slaughter. Riktigt konstig film faktiskt. Det går inte att berätta om den man måste se den för att förstå vad den handlar om , men den har ritkigt dåliga skådisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Camp Slaughter är splatter, inte skräck.. väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 (redigerad) Camp Slaughter är splatter, inte skräck.. väl? Enligt IMDB så är det Scräck/Komedi. Edit:Och där heter den Camp Daze Redigerad 4 september, 2006 av C-J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 (redigerad) Camp Slaughter är splatter, inte skräck.. väl? Men lol, splatter kan väl diskuteras här med? Splatterfilmer är ju blodiga skräckkomedier. Eller skulle man göra en tråd för slashers, en för zombiefilm, en för kannibalfilm, en för splatters osv.? Folk verkar inte ha det skräck/kultfilmsintresset på detta forumet. Kan bero på att alla är 14 år. Redigerad 4 september, 2006 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 4 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2006 Hostel är en av dom bästa skräckisar som jag sett, riktigt äckligt ibland Själv tycker jag bara den är vidrig emellanåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2006 Någon som har sett Frostbiten? Planerar att se den. Frostbiten verkar vara en utstickare från svensk film, och det är bra. Men jag har inga förhoppningar. Hatar svensk film förövrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts