Jump to content

Hooligan bråk i Sverige

JMC
 Share

Recommended Posts

Usch ja... Huliganer är fasligt tuffa... Slåss för sitt lag dom hejar på! Det är manligt, och inte minst modigt! Jag menar gå slå ner folk för att man hejar på andra lag är ju grymt coolt!

Nej... Huliganer är löjliga...

Mja. Jetecoola är dom. Dom kan slåss'n'shit yo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som slåss är inte dom som tillhör dom "riktiga" supportrarna. Jävligt löjliga är dom och så får Djurgårdens supportrar dåligt rykte.

Samma med HIF då... dom har sin egen lilla "förening". Så jävla löjligt är det inte sant?

Firma kallas det, inte förening. Och firmorna är inte mindre fotbollsintresserade än de som springer runt med kläder i lagets färger. Så hur kan de inte vara riktiga supportrar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Firma kallas det, inte förening. Och firmorna är inte mindre fotbollsintresserade än de som springer runt med kläder i lagets färger. Så hur kan de inte vara riktiga supportrar?

De ger laget dåligt rykte... gör man verkligen det om man älskar sitt lag så högt? Dom flesta av dom i dom "firmorna" är portade för grejor dom gjort... så då är dom inga riktiga supportrar enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns 4 olika sorters supportrar.

1. Hobbysupporter. Dom har inget direkt intresse, men har massa supporterkläder och skit.

2. Supportrar. Dom har stort intresse och kan det mesta om deras lag.

3. Huligansupportrar. Supportrar som gillar att slåss. Lätt förklarat.

4. Huliganer. Dom som bara gillar att slåss, men skiter i sporten. Finns firmor som hyr in den här sorten för att slåss på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag har gener... genar... dragit alla AIK-fans över en kam. Black army har fått ett skitdåligt rykte av sina "huligansupportrar". Stackars era fans...

Sen finns det den typen som gillar fotbollen. Fast dom som är i organiserade "firmor" och ringer dom andra och bestämmer tiden för att slåss. :mellow: Hur illa låter inte det här? Träffade en sån på busshållsplatsen idag... han var jävligt stolt och frågade om jag ville va med. Ja vågade in säga vad ja tänkte. :o

Btw... skillnad på firma och förening? :rolleyes:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det så illa att folk slåss? De som gör det känner uppenbarligen nån form av kick av det. Kan gämföras med extremsport eller streetracing och liknande. Det är ett val de själva gjort, och de är fullt medvetna om konsekvenser och risker. Ingen tvingar dom att slåss, och dom seriösa firmorna slår inte heller oskyldiga utan annat folk som också valt att gå den vägen. Är det verkligen så hemskt som medier och många folk får det att låta som?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag var på Hammarbyfansdagen iår (jag är inte bajare, var där med några polare som är bajare). Ganska roligt att se KGB stå där och skrika massa ramsor medans alla förutom pyrokillen är fulla som svin. Härlig känsla när de ropar: Läktarvåld läktarvåld läktarvåld! och så halkar typ en snubbe på läktaren och gör sig illa. Men han reser sig snart upp och kastar sin spritflaska i marken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha..

Lol..

Står och puttar, slåss, skvättervatten och skriker. argt..

Spelar stora... Plötsligt hör man seriener och alla splittras snabbt som F*N..

Vilken tur att du är så mycket tuffare då, den lilla inblick folk har sett som inte vet ett dug om saken är totalt felvriden, t.ex. de flesta utsläppta filmerna som finns på nätet. Visst majoriteten av dom som står i dessa klungor i de mindre firmorna kan vara aningen fega, men sedan finns det dom som är något helt annat än fega, Och vem skulle vilja stå kvar när snuten kommer för övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor