Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 (redigerad) Just Cause handlar om att du, Rico Rodriguez, en CIA opperativ befinner dig på den (Väldigt stora) ön San Esperito. Det ryktas att den korrumperade diktator som styr på ön börjat ta emot kärnvapen, vilket stormakten USA självklart reagerar starkt på. Men faktum är att det här kanske bara är en rökridå för att i själva verket störta den ondskefulla diktatorn. Det du måste göra är att skapa kontakter i den lokala gerillan och diverse galna gäng och starta en revolution. Men nu ska du inte sluta läsa det här för att du tror att huvudpersonen Rico antagligen är en liten skit som inte vet någonting om high-tec utrustning á la James Bond. Till din hjälp har du nämligen en fallskärm som går att utlösas när som helst. Och jag menar verkligen när som helst. Tänk dig att du är jagad av någont kriminell fanskap i full fart i din skitsnabba bil. Då kommer dödstöten! Skithögen rammar dig utför ett 500 meter högt stup. "När de hittar mig så kommer det se ut som en ångvält har haft jävligt kul här" tänker du och förbereder dig för att ta ett snack med sankte Pär. Men än är inte hoppet ute! Eftersom du kollat på för många 007 rullar så klättrar du ut ur bilen rycker i din specialgjorda fallskärm och slungas 100 meter upp i luften. Låter det helt galet? Det är det! Du har även en "grappling hook" som du kan avlossa mot vilket fordon som helst. Bil,båt,flygplan, you name it pal! Du kan även när du landat/klättrat upp på ett biltak göra ett vansinnes hop ifrån bilen du står på över till en annan. Ön du spelar på är ungefär 35x35 km stor! Ta Far Cry grafik och blanda med GTA så får du Just Cause. 25 huvuduppdrag och över 300 sidouppdrag! Viva la revolucion! Officiell Hemsida IGN Redigerad 17 augusti, 2006 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=39708 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Fan, jag sökte men hittade ingen tråd om Just Cause. Man blir lite frustrerad när man suttit i en kvart med ett inlägg och sedan ser att det redan fanns en tråd. men vad tycks om spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Fan, jag sökte men hittade ingen tråd om Just Cause. Man blir lite frustrerad när man suttit i en kvart med ett inlägg och sedan ser att det redan fanns en tråd. men vad tycks om spelet? Hoppas det blir. Kommer demo den 24:e till PC och XBOX360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 FAn va kort spel? 25 uppdrag bara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Det ser för flashigt och coolt ut, precis som True Crime. Detta kan betyda att mycket kommer att fattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 All grafix no gameplay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 FAn va kort spel? 25 uppdrag bara? De e bara storyn.. de finns massa sidouppdrag också De håller i ungefär 3 månader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 (redigerad) Game reactor har en tresidig prewiew i sitt senaste nummer. Enligt dem så är det ren spelglädje. Redigerad 17 augusti, 2006 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Game reactor har en tresidig prewiew i sitt senaste nummer. Enligt dem så är det ren spelglädje. Eller så kan man läsa HÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Game reactor har en tresidig prewiew i sitt senaste nummer. Enligt dem så är det ren spelglädje. bra att det skriv i båda trådarna :/ @pixiegnom wow.. långa uppdrag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 (redigerad) Alla kanske inte visste det, men Avalaunch Studios som skapar Just Cause är ett svenskt spelbolag. Det här är deras första spel. [Edit] Jag så på en bild att både Rico och poliserna kan simma ! Hoppas att man kan trycka ner dem under vattnet Redigerad 17 augusti, 2006 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Och fler skulle köpa det för att du sa att det var ett svenskt företag, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Nej, absolut inte. Men jag tycker att det är roligt att ett svenskt spelbolag gör ett bra spel igen. Titta bara på Battelfield. Jag är stolt över att vara svensk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Nej, absolut inte. Men jag tycker att det är roligt att ett svenskt spelbolag gör ett bra spel igen. Titta bara på Battelfield. Jag är stolt över att vara svensk. Håller med till 100%!! Då kanske man kan räkna med ett och annat easter egg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Ska absolut köpa Just Cause. Läste Gamereactors artikel och den var väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2006 Äntligen börjar folk hålla med mig. Jag längtar efter att slänga mig ut ifrån ett stup falla i en minut och sedan.. helt enkelt glömma att jag har en fallskärm! Jag gillar att se hur det ser ut när man dör i spel. Kalla mig konstig om ni vill men det är alltid kul att se om spelet man köpt är ett "slår i marken och huvudpersonen stönar till och dör 2 sekunder senare" eller ett "slår i marken, blodet sprutar och kroppsdelar flyger"spel . Nej men ärligt talat, det ska bli kul att hoppa fallskärm igen sedan jag tröttnat på SA's fallskärms system. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 (redigerad) Äntligen börjar folk hålla med mig. Jag längtar efter att slänga mig ut ifrån ett stup falla i en minut och sedan.. helt enkelt glömma att jag har en fallskärm! Jag gillar att se hur det ser ut när man dör i spel. Kalla mig konstig om ni vill men det är alltid kul att se om spelet man köpt är ett "slår i marken och huvudpersonen stönar till och dör 2 sekunder senare" eller ett "slår i marken, blodet sprutar och kroppsdelar flyger"spel . Nej men ärligt talat, det ska bli kul att hoppa fallskärm igen sedan jag tröttnat på SA's fallskärms system. Mm san andreas fallskärm system e rätt tråkigt Och om man landar utan att ha benen uppe så ligger man på marken å sprattlar när man man landar Redigerad 18 augusti, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 Kommer det till ps2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2006 (redigerad) Ja, det coola är att det är svenskar som gör spelet Redigerad 18 augusti, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts