Jump to content

KotOR

n00dles
 Share

Recommended Posts

EDIT: Titeln ska va KotOR II Om nån mod ser det kan väl han/hon vara snäll å ändra namnet

Jag håller på att 'fiska' det.

Om det är bra ska jag köpa det!

Jag har lite frågor!

1. Gör man en egen gubbe?
  2. Kan man levla?
  3. Är det en lång story?
Mer frågor kommer kanske sen Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Titeln ska va KotOR II Om nån mod ser det kan väl han/hon vara snäll å ändra namnet

Jag håller på att 'fiska' det.

Om det är bra ska jag köpa det!

Jag har lite frågor!

1. Gör man en egen gubbe?
  2. Kan man levla?
  3. Är det en lång story?
Mer frågor kommer kanske sen

Ja, du väljer klass, sen hur gubben ska se ut och heta. Du kommer också senare i spelet på välja en ny klass till din gubbe.

Ja, vet inte vad som är högst. Tror inte det finns nått, det var 20 i första iaf.

Nja, storyn till KotOR ett är mycket bättre och längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Japp, men det är inte lika avancerat som i t. ex. Oblivion, utan du får välja vilket kön och vilken klass också får du välja mellan några ansikten.

2. Jodå.

3.Jo, det kan man säga.

Edit: Ojdå, läste inte så noggrannt, trodde att det var till KotOR 1. Nåja, det är väl ganska likadant, tror jag.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thx!

Skulle nån kunna skriva lite om klasserna eller länka till en fin svensk sida?

Jedi Guardian: Är typ som en warrior. Dom fokuserar mest på melee combat, d.v.s grym med lightsabers, svärd m.m. Är inte så där jätte bra med kraften, fast jag tycker inte att dom är dålig direkt. :o

Jedi Counslar: Fokuserar nästan enbart på att använda Force powers. Är inte lika vass som Guardian och sentinel med vapen. Men enligt mig är det en väldigt kul klass att vara, då jag gillar att använda kraften. :)

Jedi Sentinel: Är lite som en blanding av Guardian och Counslar. Är inte så där "jätte grym" på något, men mera jämn då istället. Inte en klass jag vet så jätte mycket om, då jag inte spelat med den så mycket.

Det är dom 3 klasserna du får välja mellan ibörjan. Att välja Jedi weapon master, sith assassin och dom får du välja först i lvl 15.

Jedi Weapon Master: Är typ uppgraderings klassen till Guardian. Är som namnet tyder, grym med vapen. Denna klass och Sith Marauder är olsagbara när det gäller Lightsabers och andra vapen. Är dock inte överdrivet bra med "The force".

Jedi Watchmen: Är typ uppgraderings klassen för Sentinel. Är grym på stealth och defense. Dom är ungefärt lika bra på att använda kraften som vapen.

är alltså typ en blandning, som sentinel. Ett plus är att denna klass har mer skills än dom andra.

Jedi Master: Är uppgraderings klassen ämnad för Counslars. Den här klassen regenerar force points snabbare än någon anna klass, och inspirerar dom andra i ditt party.

Sith assassin: Sith's svar på JEdi watchmen. Mästare utav kamouflage och stealth. Får plus poäng i skada ibland, p.g.a deras stealth.

Sith Lord:Är sith's svar på Jedi Master, alltså grym med the force. Är mästare på manipulation och korrumpera andras vilja.

Sith Marauder: Är sith's svar på weapon master. Är mästare med vapen, och har en högre smärt gräns än andra klasserna. Kan använda Force Fury, då går dom in i typ en berserkar gång och Damage m.m ökar kraftigt.

En kanon sida om du vill läsa om klasserna själv, men tyvär på engelska: http://www.starwarsknights.com/classestsl.php

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jedi Guardian: Är typ som en warrior. Dom fokuserar mest på melee combat, d.v.s grym med lightsabers, svärd m.m. Är inte så där jätte bra med kraften, fast jag tycker inte att dom är dålig direkt. :o

Jedi Counslar: Fokuserar nästan enbart på att använda Force powers. Är inte lika vass som Guardian och sentinel med vapen. Men enligt mig är det en väldigt kul klass att vara, då jag gillar att använda kraften. :)

Jedi Sentinel: Är lite som en blanding av Guardian och Counslar. Är inte så där "jätte grym" på något, men mera jämn då istället.

Det är dom 3 klasserna du får välja mellan ibörjan. Att välja Jedi weapon master, sith assassin och dom får du välja först i lvl 15.

Jag läste att sentinel levlar snabbare stämmer det?

Väljer man om man ska va god eller ond direkt i början?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste att sentinel levlar snabbare stämmer det?

Väljer man om man ska va god eller ond direkt i början?

Det vet jag faktiskt inte. Tror inte det iaf, men dom får dock mer skill points att använda när dom levlar upp en dom andra klasserna.

Nepp, från början är du typ natural. Sen under spelets gång är det dina handlingar som väljer om du blir ond eller god. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lättast att vara ond skulle jag tro, själv så föredrar jag god, klarar inte av att vara ond :o men du får göra mer saker om du är ond, och med att göra mer saker så menar jag, döda mer :)

ok. Jag ska nog göra en Jedi guardian och sen sith marauder

edit: stavfel

Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor