Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Virus?!

Skulle väl inte vara helt omöjligt att få det på ett ps3 eller?

Men i alla fall så tror jag inte chansen att det är ett virus skulla vara särskild stor eftersom det kom efter att du gjorde uppdateringen tror snarare att något gick fel just där. Men men jag är inte säker vi får hoppas på att det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yttre IP (161.52.XX.XXX :innocent: ), ja. Inre IP? Nej. Men det gör detsamma. Det inre IP:t (till exempel 192.168.1.3) är bara till för att identifiera vilka enheter som är anslutna till din router, och jag betvivlar att din ISP ger dig ett externt IP per slot.

Tack.

En kortbonusfråga: Varför censurera ip, vad kan man göra med ett sådant om man nu kan någons?

Är det som personnummer, folk är livrädda för att lämna ut de 4 sista, (mina, 3976) men det är rädda i onödan då det ändå är offentliga uppgifter som ges ut under ett samtal med skatteverket.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem!

Skulle lira lite PS3 nu, för första gången på ett tag faktiskt. Jag har den inkopplad (både bild & ljud) till min tjock-TV på rummet, precis som förr. Den har dock hunnit vara urkopplad en gång för nån månad sen. Och nu när jag sätter på den dyker varken bild eller ljud upp. PS3an i sig beter sig helt normalt, men jag får varken bild eller ljud som sagt. Har provat att hålla ned RESET- knappen i 5 sek för att återsälla inställningar, vilket inte hjälpte. AV- kablarna från PS3an är kopplad till en SCART- adapter, som i sin tur sitter på en SCART- switch, som i sin tur är kopplad till SCART- uttaget på TVn. Allt "ska" ju vara helt rätt kopplat förfan. Det är ju så jag kopplat alla mina PS- maskiner i nästan 10 år nu och det har ju funkat fram tills nu, fan! Har även provat att byta SCART- adapter som uttag på SCART- switchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem!

Skulle lira lite PS3 nu, för första gången på ett tag faktiskt. Jag har den inkopplad (både bild & ljud) till min tjock-TV på rummet, precis som förr. Den har dock hunnit vara urkopplad en gång för nån månad sen. Och nu när jag sätter på den dyker varken bild eller ljud upp. PS3an i sig beter sig helt normalt, men jag får varken bild eller ljud som sagt. Har provat att hålla ned RESET- knappen i 5 sek för att återsälla inställningar, vilket inte hjälpte. AV- kablarna från PS3an är kopplad till en SCART- adapter, som i sin tur sitter på en SCART- switch, som i sin tur är kopplad till SCART- uttaget på TVn. Allt "ska" ju vara helt rätt kopplat förfan. Det är ju så jag kopplat alla mina PS- maskiner i nästan 10 år nu och det har ju funkat fram tills nu, fan! Har även provat att byta SCART- adapter som uttag på SCART- switchen.

Höll du in tills den pep en andra gång? Dvs standby -> håll in -> ett pip direkt, sen ett andra pip och vad händer då? Ingenting? Är du säker på att det inte är teven som är knepig då, eller att du kanske gjort nån så enkel tabbe som att du inte bytt till AV-kanalen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höll du in tills den pep en andra gång? Dvs standby -> håll in -> ett pip direkt, sen ett andra pip och vad händer då? Ingenting? Är du säker på att det inte är teven som är knepig då, eller att du kanske gjort nån så enkel tabbe som att du inte bytt till AV-kanalen?

Ingenting händer efter två pip, och AV- kanalen (VIDEO på min TV) är påslagen. >_<

EDIT: Det måste ha någonting att göra med AV- kablarna alt. SCART- adaptern, då jag min boxer fungerar (den är kopplad till samma switch).

EDIT 2: Äsch, ordna det nu. :innocent:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu funkar iaf mitt ps3. Formaterade hårdisken.

Men har en fråga. Såg nyss att CoD4 banorna kostade 45kr nu på PS-store.

Har 46 kr på mitt kort och när jag ska sätta in pengar så kan jag bara välja mellan 40 och 80.

Går det inte att sätta in 46 kr?

Nope. Skitsnålt. Pengarna förfaller om 24 månader, tror jag. Eller 18, men det gäller att alltid ha minimum på kontot IMO. Minsta möjliga skada om det skulle bli kapat på nåt sätt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej!

Fråga: Finns det någon lista på vilka spel som stödjer trofe´funktionen?

Vill gärna ha lite trofeer men de spel jag köpt och klarat har inte varit kopplat till systemet.

Varför stödjer inte alla spel detta? Eller det är så pass nytt att det för tillfället inte gör det men kommer att göra det i framtiden?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena! de är så att jag är fruuuktansvärt sugen på att inskaffa Far Cry 2 för de verkar övernice!

så ja undrar om här e ngn som har de te ps3 och om ni tycker de är värt cashen? :naughty:

btw, ska nog köpa de på Gamestop(EB games) för där e de ju sån 7 eller 10dagar öppet köp. så man kan lämna tillbaka de om man inte e nöjd :mf_doof:

någon som vet btw om de är fulla beloppet tillbaks? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor