Fiskaren Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Virus?! Skulle väl inte vara helt omöjligt att få det på ett ps3 eller? Men i alla fall så tror jag inte chansen att det är ett virus skulla vara särskild stor eftersom det kom efter att du gjorde uppdateringen tror snarare att något gick fel just där. Men men jag är inte säker vi får hoppas på att det löser sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 (redigerad) Yttre IP (161.52.XX.XXX ), ja. Inre IP? Nej. Men det gör detsamma. Det inre IP:t (till exempel 192.168.1.3) är bara till för att identifiera vilka enheter som är anslutna till din router, och jag betvivlar att din ISP ger dig ett externt IP per slot. Tack. En kortbonusfråga: Varför censurera ip, vad kan man göra med ett sådant om man nu kan någons? Är det som personnummer, folk är livrädda för att lämna ut de 4 sista, (mina, 3976) men det är rädda i onödan då det ändå är offentliga uppgifter som ges ut under ett samtal med skatteverket. Redigerad 17 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Problem! Skulle lira lite PS3 nu, för första gången på ett tag faktiskt. Jag har den inkopplad (både bild & ljud) till min tjock-TV på rummet, precis som förr. Den har dock hunnit vara urkopplad en gång för nån månad sen. Och nu när jag sätter på den dyker varken bild eller ljud upp. PS3an i sig beter sig helt normalt, men jag får varken bild eller ljud som sagt. Har provat att hålla ned RESET- knappen i 5 sek för att återsälla inställningar, vilket inte hjälpte. AV- kablarna från PS3an är kopplad till en SCART- adapter, som i sin tur sitter på en SCART- switch, som i sin tur är kopplad till SCART- uttaget på TVn. Allt "ska" ju vara helt rätt kopplat förfan. Det är ju så jag kopplat alla mina PS- maskiner i nästan 10 år nu och det har ju funkat fram tills nu, fan! Har även provat att byta SCART- adapter som uttag på SCART- switchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Problem! Skulle lira lite PS3 nu, för första gången på ett tag faktiskt. Jag har den inkopplad (både bild & ljud) till min tjock-TV på rummet, precis som förr. Den har dock hunnit vara urkopplad en gång för nån månad sen. Och nu när jag sätter på den dyker varken bild eller ljud upp. PS3an i sig beter sig helt normalt, men jag får varken bild eller ljud som sagt. Har provat att hålla ned RESET- knappen i 5 sek för att återsälla inställningar, vilket inte hjälpte. AV- kablarna från PS3an är kopplad till en SCART- adapter, som i sin tur sitter på en SCART- switch, som i sin tur är kopplad till SCART- uttaget på TVn. Allt "ska" ju vara helt rätt kopplat förfan. Det är ju så jag kopplat alla mina PS- maskiner i nästan 10 år nu och det har ju funkat fram tills nu, fan! Har även provat att byta SCART- adapter som uttag på SCART- switchen. Höll du in tills den pep en andra gång? Dvs standby -> håll in -> ett pip direkt, sen ett andra pip och vad händer då? Ingenting? Är du säker på att det inte är teven som är knepig då, eller att du kanske gjort nån så enkel tabbe som att du inte bytt till AV-kanalen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Nu funkar iaf mitt ps3. Formaterade hårdisken. Men har en fråga. Såg nyss att CoD4 banorna kostade 45kr nu på PS-store. Har 46 kr på mitt kort och när jag ska sätta in pengar så kan jag bara välja mellan 40 och 80. Går det inte att sätta in 46 kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 (redigerad) Höll du in tills den pep en andra gång? Dvs standby -> håll in -> ett pip direkt, sen ett andra pip och vad händer då? Ingenting? Är du säker på att det inte är teven som är knepig då, eller att du kanske gjort nån så enkel tabbe som att du inte bytt till AV-kanalen? Ingenting händer efter två pip, och AV- kanalen (VIDEO på min TV) är påslagen. EDIT: Det måste ha någonting att göra med AV- kablarna alt. SCART- adaptern, då jag min boxer fungerar (den är kopplad till samma switch). EDIT 2: Äsch, ordna det nu. Redigerad 18 oktober, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 EDIT 2: Äsch, ordna det nu. Hur fick du det att fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Nu funkar iaf mitt ps3. Formaterade hårdisken. Men har en fråga. Såg nyss att CoD4 banorna kostade 45kr nu på PS-store. Har 46 kr på mitt kort och när jag ska sätta in pengar så kan jag bara välja mellan 40 och 80. Går det inte att sätta in 46 kr? Nope. Skitsnålt. Pengarna förfaller om 24 månader, tror jag. Eller 18, men det gäller att alltid ha minimum på kontot IMO. Minsta möjliga skada om det skulle bli kapat på nåt sätt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Hur fick du det att fungera? Det var bara jag som inte var tålamodig nog efter att ha hållit in knappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 (redigerad) Hej hej! Fråga: Finns det någon lista på vilka spel som stödjer trofe´funktionen? Vill gärna ha lite trofeer men de spel jag köpt och klarat har inte varit kopplat till systemet. Varför stödjer inte alla spel detta? Eller det är så pass nytt att det för tillfället inte gör det men kommer att göra det i framtiden? Redigerad 24 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Här är en lista. http://www.thesixthaxis.com/ps3-trophy-faq/ Om den är officiell vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Här är en lista. http://www.thesixthaxis.com/ps3-trophy-faq/ Om den är officiell vet jag inte. Tack. Kass att de flesta spel inte har trofeer. Ska köpa det här nya rymdspelet, men det är ju inte heller med. =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Tack. Kass att de flesta spel inte har trofeer. Ska köpa det här nya rymdspelet, men det är ju inte heller med. =( Äsch, det är väl inte så viktigt, jag har inte en enda trofé trots att jag har spel som stödjer troféer. Huvudsaken är ju att spelet man köper är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Tack. Kass att de flesta spel inte har trofeer. Ska köpa det här nya rymdspelet, men det är ju inte heller med. =( Om du menar Dead Space så fanns det ju med på listan. Fast nu menade du ju säkert inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Om du menar Dead Space så fanns det ju med på listan. Fast nu menade du ju säkert inte det. Skulle gissa att han menar Wipeout HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Tack. Kass att de flesta spel inte har trofeer. Ska köpa det här nya rymdspelet, men det är ju inte heller med. =( Om du vill ha trofeer så kan du ju ta och spela om GTA när de har släppt patchen eller vad man ska kalla det för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2008 Om du menar Dead Space så fanns det ju med på listan. Fast nu menade du ju säkert inte det. Nej det var ett annat spel jag tänkte på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 25 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2008 På måndag kommer GTAIV trophys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2008 På måndag kommer GTAIV trophys. Jupp. Men de är inte retroativa, trots Social Club Ganska kass, undrar om det verkligen stämmer. Social Club har ju koll på åtminstone 100% och Liberty City Minute, eftersom det finns privatavdelningar för dem som klarat av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 29 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2008 Tjena! de är så att jag är fruuuktansvärt sugen på att inskaffa Far Cry 2 för de verkar övernice! så ja undrar om här e ngn som har de te ps3 och om ni tycker de är värt cashen? btw, ska nog köpa de på Gamestop(EB games) för där e de ju sån 7 eller 10dagar öppet köp. så man kan lämna tillbaka de om man inte e nöjd någon som vet btw om de är fulla beloppet tillbaks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts