Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Min ps3a är helt cp nu.

Försökt ladda hem 2.50 nu men laddningen stängs av efter ett tag.

Står att det blev något fel under hämtningen.

Nu när jag startar mitt ps3 med nätkabeln i så hänger sig allt.

:)

Kan det vara att det kanske är för mycket som händer på servern man laddar ner ifrån? Om du tar ut nätverkskabeln hänger sig ps3:an ändå?

Det är tyvärr det lilla jag kan hjälpa till med, funkade perfekt för mig att ladda ner uppdateringen i förmiddags.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara att det kanske är för mycket som händer på servern man laddar ner ifrån? Om du tar ut nätverkskabeln hänger sig ps3:an ändå?

Det är tyvärr det lilla jag kan hjälpa till med, funkade perfekt för mig att ladda ner uppdateringen i förmiddags.

Den funkade när jag drog ut kabeln. Ska göra ett nytt försök snart, efter jag ätit.

Hoppas det funkar då! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provade nu igen. Men när jag kollar efter nya uppdeteringen så står det att jag redan har den.

När jag försöker gå in på playstation store så hänger sig allt.

Vet inte vad som hänt nu :)

Vänta en stund och försök igen, igår kväll ville inte mitt ps store heller, det hängde inte sig men det stor error, samma med life with playstation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån annan än jag som fått videoproblem efter 2.50? Vissa videos visas bara i svartvitt, precis som det ibland händer med spel man tankat från amerikanska PSS.

Nya features som inte sagts tidigare:

- Flash 9 istället för flash 6 (:))

- Musikvolymen går från -4 till +4 istället för -2 till +2 som tidigare

- Musikkontrollpanelen har fått en pausknapp, tack så mycket, men man kan fortfarande inte spola

- Nu ser man hur länge sen det var folk loggade in på PSN (tack så mycket, nu ska här rensas folk!)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån annan än jag som fått videoproblem efter 2.50? Vissa videos visas bara i svartvitt, precis som det ibland händer med spel man tankat från amerikanska PSS.

Nya features som inte sagts tidigare:

- Flash 9 istället för flash 6 (:))

- Musikvolymen går från -4 till +4 istället för -2 till +2 som tidigare

- Musikkontrollpanelen har fått en pausknapp, tack så mycket, men man kan fortfarande inte spola

- Nu ser man hur länge sen det var folk loggade in på PSN (tack så mycket, nu ska här rensas folk!)

Jag var inne i morse, såg inte några tider då, har det redan hunnits släppas en uppdatering på 2.50 månne?

Edit: Ah, nu ser jag det. Måste ha kollat slarvigt.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen bild alls, det verkar ju helt skumt :) Kanske måste testa att hålle inne starten så den resetar sig, sa inte någon det i denna tråden för kanske 2 sidor bak, någon måste ju ha blivit fel.

Det som hände var att jag startade hemladdningen och efter ett tag så slutade den efter som att min närkabel gled ur. Så fick starta om, men då stängdes den igen och denna gång var det inte för att kabeln gick ur, det blev bara nått fel.

När jag startade en tredje gång så laddade den, och efter några min så kollade jag om det var klart, då var ps3t omstartat och man såg menyn. Ska det inte komma "installera nya uppdateringen?"

Men något sånt kom inte upp, nu står det att jag har 2.50 men ser inget nytt förutom playstationstore, som inte öppnas.

Måste jag ställa om hela systemet? Och hur ska jag göra isf.

Måste man föra över sparningarna på ett memorystick eller hur gör man?

Har 20 gb som ligger på min hårdisk, har inget som kan ta in så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som hände var att jag startade hemladdningen och efter ett tag så slutade den efter som att min närkabel gled ur. Så fick starta om, men då stängdes den igen och denna gång var det inte för att kabeln gick ur, det blev bara nått fel.

När jag startade en tredje gång så laddade den, och efter några min så kollade jag om det var klart, då var ps3t omstartat och man såg menyn. Ska det inte komma "installera nya uppdateringen?"

Men något sånt kom inte upp, nu står det att jag har 2.50 men ser inget nytt förutom playstationstore, som inte öppnas.

Måste jag ställa om hela systemet? Och hur ska jag göra isf.

Måste man föra över sparningarna på ett memorystick eller hur gör man?

Har 20 gb som ligger på min hårdisk, har inget som kan ta in så mycket.

Ps3:an startar om sig efter uppdateringen, min gjorde det och sen var det klart liksom, så kanske är det inga problem nu? Ser du under dina vänner hur länge dom varit offline? Det är ju en ny sak även att kontohanteringen har blivit annorlunda, som om dom har ändrats så borde det ju vara färdigt och normalt så att säga.

EDIT: Såg att du skrev, ser inget nytt förutom... det är märkligt, om det står att du har 2.50 men det har inte ändrats =/

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Såg att du skrev, ser inget nytt förutom... det är märkligt, om det står att du har 2.50 men det har inte ändrats =/

Playstation store har ändrats, samma med vännerna. Ser när dom sist var online.

Men saken är det att när jag startar spel så tar det typ två försök att få dom att funka.

Mina skivor är heelt rep fria eftersom jag tar hand om dom väldigt bra.

Sen kan menyn låsa fast sig och då måste man starta om allt igen.

Kan inte gå in i playstationstore, provade hela kvällen igår.

Ska kolla runt lite ikväll, funkar det inte så får jag väll göra en systemåterställning.

Men min fråga är då. Hur gör man? Alltså, jag vill ju spara mina sparade filer. Ska man stoppa in ett mermory stick eller nått för att spara sakerna eller går det på annat sätt? Använder ca 20 gb på mitt ps3 och jag har inget som kan ta in så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men min fråga är då. Hur gör man? Alltså, jag vill ju spara mina sparade filer. Ska man stoppa in ett mermory stick eller nått för att spara sakerna eller går det på annat sätt? Använder ca 20 gb på mitt ps3 och jag har inget som kan ta in så mycket.

Du kanske kan på något sätt ta det i omgångar på ett memory stick så dom ligger på din dator undertiden du system återställer ditt ps3, eller om du kan få tillgång till en extern hårddisk, det är väl dom ända sätten att få saker ifrån ps3:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag seriöst lite rädd här.

Startade IV nyss för att spela. Men det som händer är att det kommer upp "Playstation 3" som vanligt.

Alltså spelet hittar skivan, men efter det så är skärmen bara svart.

Men när jag satt och kolla noga på skärmen såg jag något runt i det svarta.

Kollade noga och det ser ut som en loga som åker förbi i skärmen.

Har även sett massa texter i bakgrunde. Jag tror jag såga tt det stor "cheers" i skärmen.

Virus?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor