eXotic Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Bjuder du in mig? Jag vill gärna sitta i en egen fåtölj, har svårt att koppla av i en soffa om andra sitter bredvid. =/ En drink skulle inte heller sitta fel... Så bjuder jag dig på ett engelskt te party. [youtube-old]PTU2He2BIc0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Bästa uppdateringen: INGAME SCREENSHOTS!!!!!!!! Tyvärr måste spelutvecklarna själva patcha som det verkar, och vi ser ju hur bra det gått med ingame-XMB-musik än så länge Hoppas det funkar till Gta. Då kan vi konsol spelare använda screenshots tråden! Redigerad 14 oktober, 2008 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Bästa uppdateringen: INGAME SCREENSHOTS!!!!!!!! Tyvärr måste spelutvecklarna själva patcha som det verkar, och vi ser ju hur bra det gått med ingame-XMB-musik än så länge Finns ju redan till ett spel i alla fall när man lirar online. Men längtar ändå tills det kommer (om det nu kommer) en funktion så att man lätt kan filma när man lirar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Jag har lite av ett problem, jag får ingen bild, systemet sätts igång och det låter som det ska men ingen bild kommer upp. det började när jag koppla in HDMI-sladden, då kom det upp en ruta "en HDMI utgång har hittats, vill du använda den" eller nått sånt. Bilden blir då svart och jag tänker att den ställer väl bara om till HD, men sen händer inget mer. Testade på en vanlig tv, samma sak där, ingen bild. Vad ska jag göra? systemet kan väl inte ställts om till HD helt? alltså att det bara funkar till HD-tv nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Jag har lite av ett problem, jag får ingen bild, systemet sätts igång och det låter som det ska men ingen bild kommer upp. det började när jag koppla in HDMI-sladden, då kom det upp en ruta "en HDMI utgång har hittats, vill du använda den" eller nått sånt. Bilden blir då svart och jag tänker att den ställer väl bara om till HD, men sen händer inget mer. Testade på en vanlig tv, samma sak där, ingen bild. Vad ska jag göra? systemet kan väl inte ställts om till HD helt? alltså att det bara funkar till HD-tv nu. Slå av maskinen, Håll in powerknappen i några sekunder (när du hör två pip kan du släppa). Bildskärmsinställningarna nollställs och maskinen startar. Redigerad 14 oktober, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 JAAA tack så mycket, var nära att slänga ut den genom rutan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Slå av maskinen, Håll in powerknappen i några sekunder (när du hör två pip kan du släppa). Bildskärmsinställningarna nollställs och maskinen startar. Känns som att Playstation faktiskt tänker på det mesta. Känns ganska självklart att det här inte skulle funnits på 360 men vad vet jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) Känns som att Playstation faktiskt tänker på det mesta. Känns ganska självklart att det här inte skulle funnits på 360 men vad vet jag? Finns värre saker som kan hända Xbox 360 oftare, än på PS3. Har haft min PS3 i över ett år, inte ett enda problem har jag stött på som är allvarligt. Xbox 360 haft sedan release, dock så åkte den in på lagning efter bara några få månader. DVD läsaren byttes ut, och så var det något fel på min powersupply också tydligen. Men ja, sen finns det folk som har riktigt otur med sina konsoler. Redigerad 14 oktober, 2008 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Känns som att Playstation faktiskt tänker på det mesta. Jo, ganska många finesser finns det som man tycker är väldigt bra. Och det bästa är att det konstant uppdateras, så om nåt är buggigt, slött eller ogenomtänkt finns det en chans att det fixas i framtiden. Men de tänker inte på allt, till exempel kan man inte spola/pausa musik medan man tittar på bilder eller surfar, fast man kunde det innan. Det pajade de i 2.40-uppdateringen när de tyckte det var skitsmidigt att trycka X på valfri låt och att man slapp anstränga sig med att sedan trycka på PS-knappen efteråt för att gå tillbaka till spelet. Förr var det bara att växla var markören var och sedan trycka PS-knappen, så växlades man tillbaka till den process (bilder, bildspel, webbrowser) som höll på i bakgrunden medan man fortfarande kunde ha full musikkontroll. Nu är allt flyttat till en jobbig kontrollpanel som ligger längst upp i listan. En annan grej är att man inte kan stänga av WiFi under tiden Remote Start är aktiverat - trots att man har kopplat internet med kabel. Då drar PS3an 35 W i off-läget, och fläkten måste surra konstant. En tredje grej är att man trots ingame-XMB inte kan ändra ljudenhet mitt inne i ett spel utan att avsluta det först. Vill jag byta ljudenhet från AV till Optisk eller HDMI måste jag avsluta först, trots att det inte kräver några större ingrepp. Vidare kan man inte använda ett USB/BT-headset som ljudenhet, så man kan inte lyssna på musik i hörlurar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Woho! PlayStation 3 Firmware v2.50 finns nu att tanka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Woho! PlayStation 3 Firmware v2.50 finns nu att tanka. Woho =) Installerade den precis faktiskt, ser bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 (redigerad) Woho! PlayStation 3 Firmware v2.50 finns nu att tanka. Vad är det? Mjukvaran i PS3:an va? Vad är skillnaden? Fråga: Finns det en speciell inställning man skall ha till HD-tv? Tänker på Kiedis inlägg. Vilken inställning skall man i så fall ha till en Full HD tv 42"? Och vart ligger inställningen? Redigerad 15 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 När jag ska installera min Mercenaries 2 demo så står det: Ett fel uppstod under installationsåtgärden (80029564). Jag har laddat ner den ifrån amerikanska PS Store ifall det spelar nån roll. Någon som vet vad som är fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 (redigerad) Vad är det? Mjukvaran i PS3:an va? Vad är skillnaden? Jupp, en systemuppdatering, gå tillbaka en sida och kolla på en av Henkibojjs inlägg, så ser du vad som är nytt. När jag ska installera min Mercenaries 2 demo så står det: Ett fel uppstod under installationsåtgärden (80029564). Jag har laddat ner den ifrån amerikanska PS Store ifall det spelar nån roll. Någon som vet vad som är fel? Googlade lite, "That error usually means the server was not able to complete the request due to being too busy. All I can suggest is to try it again later." Kan vara fel, men testa senare? Redigerad 15 oktober, 2008 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Googlade lite, "That error usually means the server was not able to complete the request due to being too busy. All I can suggest is to try it again later." Kan vara fel, men testa senare? Jag testade första gången igår och då tänkte jag samma sak. Men när jag testade igen idag så funkade det inte heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Jag testade första gången igår och då tänkte jag samma sak. Men när jag testade igen idag så funkade det inte heller. Bah, ok. Många som frågar/säger att, "Har du den senaste uppdateringen? osv.". Men det har du? Jag har dock aldrig haft detta problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Har nyss dragit ner 2.50 och hittills är jag nöjd. Account Management har fått sig en ordentlig overhaul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Riktigt surt att screenshot-funktionen i 2.50 inte funkar i alla spel, utan måste "aktiveras" av utvecklarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Riktigt surt att screenshot-funktionen i 2.50 inte funkar i alla spel, utan måste "aktiveras" av utvecklarna. Hur tar man screenshots? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Hur tar man screenshots? Tror det kommer stå typ med spelet som har funktionen, för man kan väl inte använda den nu? På dom spel som redan är ute eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts