MiRRe Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Jag rekommenderar att du inte köper Mercenaries 2, iallafall. Visst, du kanske tycker att det är bra, men usch nej, mycket sämre än vad jag trodde... ' Det hade varit hyffsat kul om det kom ut flera år tidigare. Metal Gear Solid 4, kanske? Har testat mercenaires 2 på pc, usch det kändes som en katastrof :/ Ja just, att jag inte tänkte på det Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 (redigerad) Halloj. Men någon som har tips på ett bra ps3 spel så please tell Mirre, Silent Hill - Home Coming? Redigerad 7 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Mirre, Silent Hill - Home Coming? Lustigt, jag skrev precis i silent hill tråden att jag var intresserad av Home coming Jag frågade dig om man måste ha spelat dom andra för att förstå 5:an för jag har inte spelat dom andra :/ Men detta hade inte kommit ut än right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 (redigerad) Halloj. Tänkte köpa mig ett nytt ps3 spel idag, någon som har ett tips på ett bra? Kan vara vilken genre som helst Dessa har jag: skate. Uncharted. Buzz quiz tv. Battlefield bad company. Gta iv ( of course ) Men någon som har tips på ett bra ps3 spel så please tell Dom här gillar jag: Wipeout HD Metal Gear Solid 4 Redigerad 7 oktober, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 Halloj. Tänkte köpa mig ett nytt ps3 spel idag, någon som har ett tips på ett bra? Kan vara vilken genre som helst Dessa har jag: skate. Uncharted. Buzz quiz tv. Battlefield bad company. Gta iv ( of course ) Men någon som har tips på ett bra ps3 spel så please tell Call of duty 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Börjar bli riktigt trött på att det (nästan) aldrig går att spela online på Gta IV. Visst, det är gratis men jag förväntar mig att det ska fungera iaf. De flesta gångerna jag söker efter en server kommer jag in i en tom. Om jag mot all förmodan kommer in i en server där det faktiskt finns spelare så brukar det komma upp "the connection to one or more players is lost". Vet inte riktigt vad man borde göra. Det finns folk som säger att man borde öppna vissa portar medans andra säger att det inte fungerar alls. Jag har lyckats komma in på en server ett fåtal gånger och de gångerna har vi varit max 4 stycken. Vad ska jag ta mig till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 (redigerad) Börjar bli riktigt trött på att det (nästan) aldrig går att spela online på Gta IV. Visst, det är gratis men jag förväntar mig att det ska fungera iaf. De flesta gångerna jag söker efter en server kommer jag in i en tom. Om jag mot all förmodan kommer in i en server där det faktiskt finns spelare så brukar det komma upp "the connection to one or more players is lost". Vet inte riktigt vad man borde göra. Det finns folk som säger att man borde öppna vissa portar medans andra säger att det inte fungerar alls. Jag har lyckats komma in på en server ett fåtal gånger och de gångerna har vi varit max 4 stycken. Vad ska jag ta mig till? Har hänt mig en massa gånger. Allt jag gjorde, var att vänta. Vet inte om öppna portar fungerar, testade aldrig. Alla andra spel jag spelar online fungerar bra dock. Redigerad 8 oktober, 2008 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Hur bra är the darkness egentligen? Värt att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Hur bra är the darkness egentligen? Värt att köpa? Jag spelade vid releasen, inte så intresserad då. För några månader sen, körde jag igen, då var det riktigt kul. Det är värt att testa iaf, finns det inte demo på PSN? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Jag spelade vid releasen, inte så intresserad då. För några månader sen, körde jag igen, då var det riktigt kul. Det är värt att testa iaf, finns det inte demo på PSN? Mjo det finns en demo, hade den men jag kommer ihåg att introt var drygt och jag hade lite tid då så jag fick lägga den åt sidan sen tog jag bort den :/ Men spelet finns billigt i stan så jag tänkte att man kanske skulle klippa till =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Mjo det finns en demo, hade den men jag kommer ihåg att introt var drygt och jag hade lite tid då så jag fick lägga den åt sidan sen tog jag bort den :/ Men spelet finns billigt i stan så jag tänkte att man kanske skulle klippa till =P Första gången jag spelade det tänkte jag; shit det här var ganska coolt... Sen när jag klarat det och det gick ett par veckor tänkte jag; aldrig spela igen men coolt att ha det på hyllan iaf... Efter några månader tänkte jag; shit vad jag är glad att jag sålde skiten. HYR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Home nästa månad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Home nästa månad... Woah, nice. Efterlängtat iaf hos mig. Hoppas nu bara att det blir som ev planerat då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Jag hade just en mycket mysig upplevelse. Life With Playstation har tydligen släppts i Europa, jag trodde att den skulle dröja bra länge och att den bara skulle komma i USA, men den är tydligen redan en månad gammal. Vad är det för nåt? Den som använt Folding @ Home kommer känna igen sig, men kommer nog bli mycket nöjd med i vilken riktning utvecklingen går. Folding @ Home-projektet är något som startade för flera år sen och är helt enkelt ett nätverk av datorer, servrar och PS3or som tillsammans beräknar algoritmer för hur proteiner i människokroppen veckar sig. Det här är en grymt komplicerad beräkning, så därför har man kopplat ihop det i ett kluster för att öka teraflopsen. På den här bilden ser ni ökningen när PS3 fick F@H-klienten. Groovy, tycker jag Innan var det bara universitetsdatorer som använde tjänsten, det var såklart ingen annan som var intresserad. Men nu med PS3ans interface är det ju betydligt fler som är intresserade. Alla beräkningar om proteiner används sedan till forskningsprojekt på Stanford University (och egentligen alla andra universitet som har med den forskningen att göra, det är fria källor) om sjukdomar som till exempel Alzheimers. Vad som var så mysig upplevelse var att jag startade upp F@H och såg att det var en ny version ute. "Uhh... orka" tänkte jag, men tankade på och såg att det uppdaterats till Life with Playstation. Musiken som spelades var nån värdelös hissmusik på en plinkig gitarr, så jag gick in i musikmenyn och bytte till "Lugn musik", och så gick Simon And Garfunkel - Cloudy på. Jag fattade inte att musiken var från min egen hårddisk, för jag har aldrig hört låten förr. (Jag rippar ganska mycket musik.) När jag såg satellitmolnen och scrollades över Stockholm med omnejd med små sol/molnsymboler på som en riktig väderkarta fick jag en så övermysig känsla rakt över mig Det var bara så totalt random och så passande, mycket intressant. Life with Playstation är alltså en snyggare, mer integrerad form av Folding @ Home med bättre grafik, smartare (men fortfarande inte perfekta) musikfunktioner, vädervisning (ganska odetaljerad) och nyheter. För 60 orter världen över kan man se hyfsat lokala nyheter, drar man över Stockholm står det just nu om Nobelpristagarna Ni kan åtminstone kolla in det, programmet kommer få fler kanaler i framtiden. Nu verkar det bara vara nån form av test eller åtminstone bevis för att det kan komma att bli en schysst plattform. --------- PS3-FW 2.50-detaljer är ute nu: PS3 Firmware 2.50: * PS3 Bluetooth Headset support. Just as prediected last week. FW 2.50 introduces High-Quality mode for online voice chatting. The update also adds icons for battery status, volume level, and if HQ mode is active. * PlayStation Trophies interface enhancements. Comparing your Trophies with those your friends have collected is supposedly going to be easier. There's going to be a new "level symbol" that represents percentages of how much progress is needed to attain the next level. * Friend status. New timestamp for how long your friends have been online. * Scene Search feature in Video. Just like what the PSP got a few firmware updates ago. * Redeem codes section in PlayStation Store. A new option to make PSN Cards and promo codes easier to access. * Power Save Settings for controller. Self explanatory. * Auto-shutdown for Background Downloading. Just as it says. * In-game Screenshots. Self explanatory. But as an added note, this feature will only be supported depending on the game you're playing. Full list of games supporting this to follow soon enough. Eric Lempel notes that this is not the full list of features. A more detailed list (i.e. changelog) will be published once the updates have gone live. Unfortunately, no launch dates for North America have been scheduled for these system updates yet. Källa: PS3.QJ.net Bästa uppdateringen: INGAME SCREENSHOTS!!!!!!!! Tyvärr måste spelutvecklarna själva patcha som det verkar, och vi ser ju hur bra det gått med ingame-XMB-musik än så länge Scene Search som redan finns i PSP är en trevlig uppdatering. Ungefär som DVD-kapitel fast smartare och dessutom till vanliga videoklipp som inte ligger på DVD/BR-skivor. Jag saknar fortfarande möjligheten att slippa bläddra 2000 låtar upp i listan för att komma åt stoppknappen, volymknappen och speciellt möjligheten att pausa och spola musik när jag kör bildspel eller surfar internet. Grymt jobbigt att visa bildspel från semester/whatever för familj och vänner till musik, och så blir musiken jättehög och man måste spendera 14 sekunder åt att bläddra längst upp i listan och stänga av Redigerad 13 oktober, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 *text* Kul liten nyhet Gillade också ingame screenshots men som du säger, än så länge har jag inte stött på ett spel man kan spela musik i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Kul liten nyhet Gillade också ingame screenshots men som du säger, än så länge har jag inte stött på ett spel man kan spela musik i Super Stardust HD iallafall, du kan tanka demot till att börja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Home nästa månad... Exakt vad är det? Jag fattar inte riktigt... Man kan skapa en egen avatar och ett eget hem?! Är det som sims ungefär? Och vad är poängen med det hela egentligen? Jag menar, man köper PS3 för att spela, inte för att skapa en avatar som bär kläder och har möbler. Eller jag har helt missuppfattat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Exakt vad är det? Jag fattar inte riktigt... Man kan skapa en egen avatar och ett eget hem?! Är det som sims ungefär? Och vad är poängen med det hela egentligen? Jag menar, man köper PS3 för att spela, inte för att skapa en avatar som bär kläder och har möbler. Eller jag har helt missuppfattat? Lite så känner jag också, men visst är det något nytt och lite spännande! Det kan nog vara kul att ha sitt eget rum där man bjuder in GTAsajtarna till att hänga i sofforna man köpt för låtsaspengar medan man visar Guld- och Platinumtrophies från GTA IV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Lite så känner jag också, men visst är det något nytt och lite spännande! Det kan nog vara kul att ha sitt eget rum där man bjuder in GTAsajtarna till att hänga i sofforna man köpt för låtsaspengar medan man visar Guld- och Platinumtrophies från GTA IV Bjuder du in mig? Jag vill gärna sitta i en egen fåtölj, har svårt att koppla av i en soffa om andra sitter bredvid. =/ En drink skulle inte heller sitta fel... Så bjuder jag dig på ett engelskt te party. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Bjuder du in mig? Jag vill gärna sitta i en egen fåtölj, har svårt att koppla av i en soffa om andra sitter bredvid. =/ En drink skulle inte heller sitta fel... Så bjuder jag dig på ett engelskt te party. We've got a date! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts