Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Visste ni att man lagligt kan "piratkopiera" PSN-spel?

Person A köper ett spel från PSN och laddar ner det till sin hårddisk.

Person B vill också ha spelet, och får kontologin (mail) + lösen av person A. Person B loggar in på PSN med person A:s konto och laddar ner spelet igen, fast på en annan PS3a. För varje spel som person A (eller vem som helst) köper, får man ladda ner det till ~5 andra PS3or utan problem, sen måste man köpa det igen.

Min granne har ungefär fem spel som han inte betalat för utan fått av sin kompis. Jag undrade om han var intresserad av dealen att vi båda delar på kostnaden (169 kr) för Metallicas nya album Death Magnetic som finns till GH3, men han var inte intresserad. Nån annan som är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Person B vill också ha spelet, och får kontologin (mail) + lösen av person A. Person B loggar in på PSN med person A:s konto och laddar ner spelet igen, fast på en annan PS3a. För varje spel som person A (eller vem som helst) köper, får man ladda ner det till ~5 andra PS3or utan problem, sen måste man köpa det igen.

Min granne har ungefär fem spel som han inte betalat för utan fått av sin kompis. Jag undrade om han var intresserad av dealen att vi båda delar på kostnaden (169 kr) för Metallicas nya album Death Magnetic som finns till GH3, men han var inte intresserad. Nån annan som är?

ha! fan vad smart ändå :D men vet ngn om de går att kopiera över spelen på extern hårddisk? :) omifall att ps3an skulle pajja så har man de där.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska jag köpa? Får beslutsångest...

WipEout HD (165kr)

Megaman 9 (90kr)

Metallica: Death Magnetic till GH3 (165kr)

Megaman är iofs hyffsat uteslutet.

Köp WipEout HD.

Ursnygg grafik, flyter i 60 fps, massor av race, trophies, custom soundtrack, split-screen multiplayer, bra ljud.

Ett spel som jag utan tvekan skulle kunna betalat det dubbla för. :)

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör jag om jag vill ändra mitt lösenord utan att behöva skriva in mitt gamla?

Till ditt PSN-konto eller? Då trycker du bara "Glömt ditt lösenord?" vid inloggningen, så får du ett mail eller vad det nu kan bli. Om du menar säkerhetskoden till barnsäkerhet och sånt måste du återställa inställningar. (OBS! Välj INTE "Återställ PS3-system", det formatterar hårddisken!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till ditt PSN-konto eller? Då trycker du bara "Glömt ditt lösenord?" vid inloggningen, så får du ett mail eller vad det nu kan bli. Om du menar säkerhetskoden till barnsäkerhet och sånt måste du återställa inställningar. (OBS! Välj INTE "Återställ PS3-system", det formatterar hårddisken!!)

Tack, tyvärr så kommer jag ej ihåg min föddelsedag :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj.

Tänkte köpa mig ett nytt ps3 spel idag, någon som har ett tips på ett bra? Kan vara vilken genre som helst :D

Men någon som har tips på ett bra ps3 spel så please tell :)

Jag rekommenderar att du inte köper Mercenaries 2, iallafall.

Visst, du kanske tycker att det är bra, men usch nej, mycket sämre än vad jag trodde... :)'

Det hade varit hyffsat kul om det kom ut flera år tidigare.

Metal Gear Solid 4, kanske?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor