Fiskaren Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Vänta och köp 160 gigarn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Att läsa minneskort Nämen, här hemma tas det ganska mycket kort och det finns inget bra sätt att visa dem utom att stoppa in dem i min PS3 som kör bildspel av dem. Felvända kort är asjobbigt att vrida på när man visar från en dator, dessutom måste nån sitta längst fram på golvet och byta bild hela tiden annars. Med PS3 byter man bild från soffan och rättvänder korten med ett knapptryck. Dessutom överför jag saker rätt ofta mellan PS3 och PSP, det är skönt att slippa leta upp en USB-kabel. Är det förresten nån här som kollat in NES-emulatorn till PS3? Har kört lite Bubble Bobble men tyvärr finns inget ljud och jag har inte undersökt om man kan spela med två kontroller. Stell kan kolla in Wikipedia för att se skillnaderna mellan 40-, 60- och de båda 80GB-varianterna IMO är 60GB fortfarande bäst, utom den äldre amerikanska 80GB förstås, som har bättre PS2-kompabilitet och 20 GB extra. Ah, trodde dom nya 80's skulle vara som den gamla 60's. Då var det inget speciellt. Använder inte HDD'n till något annat än installationer och dyl. Kör en mirror från datorn om det är film/bild/musik. Var bara kortläsaren jag var ute efter, då det skulle kunna vara bra att ha ibland. Även två extra USB (Har gitarren i ena just nu och dosladdaren i den andra. Låt säga att jag vill skaffa en till dosa och kanske ett headset, då är jag i lite knipa). Funkar det att använda en USB-hubb till sitt PS3? Har en hubb som är 1>4 USB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Vänta och köp 160 gigarn Den kommer ju vara dyrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Den kommer ju vara dyrare? Ja det lär ju inte vara biligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 (redigerad) Vänta och köp 160 gigarn Varför vänta på 160GB för en tusenlapp extra? Köp och montera en 250GB disk för 650 spänn istället. Funkar det att använda en USB-hubb till sitt PS3? Har en hubb som är 1>4 USB. USB-hubbar fungerar fint till PS3. Jag använder en 3-portars USB hubb med integrerad kortläsare utan problem. Redigerad 31 augusti, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Men arslet. Har inte använt TVersity på ett tag, men skulle testa idag. En ny verision fanns ute vilket jag laddade hem och konfigurerade. Nu får jag inte skiten att fungera och så jag minns det var det ett helvete förr och antagligen är det värre nu med ny TVersity verision och uppdaterad verision på PS3'an.. Någon som har ett fungerande sätt att hitta mediaservern på PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Är sjukt taggad till att köpa en PS3:a. Det enda som stoppar mig just nu är att jag måste få min 360 såld. Blä för 360. Någon som kan tipsa om lite bra spel som är exklusiva till PS3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Vem vill ha sixaxis? Eh... jag! Har aldrig gillar rumble och har alltid stangt av den forut pa andra spel. Redigerad 1 september, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Är sjukt taggad till att köpa en PS3:a. Det enda som stoppar mig just nu är att jag måste få min 360 såld. Blä för 360. Någon som kan tipsa om lite bra spel som är exklusiva till PS3? Mja, jag kan inte särskilt många exklusiva titlar till varken 360 eller PS3, men jag kommer fortsätta överösa Uncharted med beröm. Sen är ju Metal Gear Solid 4 exklusivt också, och inte för att jag kört det men det är ju bra, sägs det. Funderar på att köpa det senare i höst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Mja, jag kan inte särskilt många exklusiva titlar till varken 360 eller PS3, men jag kommer fortsätta överösa Uncharted med beröm. Sen är ju Metal Gear Solid 4 exklusivt också, och inte för att jag kört det men det är ju bra, sägs det. Funderar på att köpa det senare i höst. Ahh, yes. Får ta och köpa de två spelen. Sitter med endast Army of Two just nu. Är dock grymt nöjd med PS3:an hittils. Spelade väl i ~3 timmar igår och det enda problemet var väl att jag sitter på en inte allt för stor "vanlig TV". Blir att skaffa sig en ny snarast möjligt. Jag är även grymt tacksam över att jag slipper ljudet av ett flygplan när jag sitter och spelar, den är så tyst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 (redigerad) Playstation 3 Bundle: Little Big Planet kommer i November. Tyvärr tror jag inte att jag kommer orka vänta så länge. Även fast det är väldigt lockande. Edit: Glömde URL:en. Redigerad 2 september, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Lajnux, gief nick! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Lajnux, gief nick! Har inte fixat så jag kan gå online än. Vet inte riktigt hur jag ska göra och vad jag kan behöva (har trådlöst nätverk i hela huset). Är mer än gärna öppen för förslag, hoppas bara att dom inte har som xbox 360 hade eftersom jag skulle bli tvungen att köpa en liten manick för 800,- för att kunna lira online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Har inte fixat så jag kan gå online än. Vet inte riktigt hur jag ska göra och vad jag kan behöva (har trådlöst nätverk i hela huset). Är mer än gärna öppen för förslag, hoppas bara att dom inte har som xbox 360 hade eftersom jag skulle bli tvungen att köpa en liten manick för 800,- för att kunna lira online. Ingen manick, inga månadsavgifter. It's Playstation Network, and it's aaall free Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Ingen manick, inga månadsavgifter. It's Playstation Network, and it's aaall free Riktigt jäkla bra! Vad behöver jag för att kunna koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk, ingenting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Riktigt jäkla bra! Vad behöver jag för att kunna koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk, ingenting? Inget. Bara att du är inom räckhåll för ditt WLAN. - Gå till Inställningar-fliken - Bläddra längst (?) ned till Nätverksinställningar - Ange inställningar - Ta Trådlöst Nätverk och följ instruktioner. När det är klart kan du åtminstone gå ut på internet med webbläsaren. För att skaffa konto finns en ikon under Playstation Network-fliken som heter "Registrera dig", eller nåt. Det var länge sen jag gjorde så där minns jag inget. Se till att skriva korrekta uppgifter om du ska köpa nåt nån gång i framtiden, bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 (redigerad) Men arslet. Har inte använt TVersity på ett tag, men skulle testa idag. En ny verision fanns ute vilket jag laddade hem och konfigurerade. Nu får jag inte skiten att fungera och så jag minns det var det ett helvete förr och antagligen är det värre nu med ny TVersity verision och uppdaterad verision på PS3'an.. Någon som har ett fungerande sätt att hitta mediaservern på PS3? Jag använder Orb. Problemet är att Orb försöker komprimera filmer så vissa av mina filmer får betydligt sämre kvalitet när de streamas och även när jag kopierar de till PS3s hårddisk. Det kanske går att konfigurera om det men jag har inte hittat hur än. Musik och bilder fungerar som det ska dock. http://www.orb.com/en/download_orb Redigerad 3 september, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Lajnux, man kunde tydligen inte regga nåt konto om man inte var 18, så du får vänta tills imorrn Grattis i förskott, btw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Lajnux, man kunde tydligen inte regga nåt konto om man inte var 18, så du får vänta tills imorrn Grattis i förskott, btw Man tackar! Gick tydligen iaf att skapa, kunde dock inte skriva in några bankuppgifter och sådant. Men nu har jag varit inne på PLAYSTATION Store och tankat hem Motorstorm Demo (var tvungen att kolla så det fungerade). Har även varit inne en sväng på Gtasajten. Trevligt värre, är riktigt jäkla nöjd med mitt köp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Man tackar! Gick tydligen iaf att skapa, kunde dock inte skriva in några bankuppgifter och sådant. Men nu har jag varit inne på PLAYSTATION Store och tankat hem Motorstorm Demo (var tvungen att kolla så det fungerade). Har även varit inne en sväng på Gtasajten. Trevligt värre, är riktigt jäkla nöjd med mitt köp! Men var det ett master account? Vad skrev du då för ålder? Gief nick! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts