Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Lånar tråden ett ögonblick.

Är ute efter ett bra spel till PS3 inom vilken genre som helst förutom racing och skjutarspel då jag har har många av dessa.

Har hört att Uncharted: Drake's Fortune verkar vara ett kanon spel. Men frågan är om det är tillräckligt långt hållbarhet? Tar det lång tid att klara ut storyn, vad finns att göra efteråt osv.? Vill helst ha ett spel som håller ett tag, kanske med online tillgång?

Tacksam för svar! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ute efter ett bra spel till PS3 inom vilken genre som helst förutom racing och skjutarspel då jag har har många av dessa.

Har hört att Uncharted: Drake's Fortune verkar vara ett kanon spel. Men frågan är om det är tillräckligt långt hållbarhet? Tar det lång tid att klara ut storyn, vad finns att göra efteråt osv.? Vill helst ha ett spel som håller ett tag, kanske med online tillgång?

Tacksam för svar! :confused:

The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition.

Ett riktigt bra spel där det går att spendera löjligt många timmar. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tacksam för svar! :lol:

Valfritt GH om man ger sig fan på att sätta alla låtar 100% på expert. Då har du ett spel som verkligen kommer hålla länge men som också kommer förstöra dig och antagligen sluta i självmord. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är verkligen skitbra, men det har tyvärr inte multiplayer och vill du jaga troféer måste du klara spelet minst två gånger, vilket kan bli lite tjatigt. Jag ser spelet som en riktig guldklimp man spelar intensivt två veckor i sträck, men sedan tröttnar på och som plockas fram tre månader senare igen. Nu är jag däremot inte så säker på att det kommer fram igen på ett bra tag eftersom jag nyligen varvade det igen till 100% för att få Platinum. Efter att man har klarat själva storyn är det mest medaljerna som är roliga att åstadkomma, för man vet var fienderna kommer och alla pussel kan man redan. Det finns en massa bonusmaterial och filmer från spelutvecklingen som är roliga och intressanta att titta på, och en massa tecknade bilder från konceptstadiet. Filmerna kan du förresten tanka från PlaystationStore ifall du inte lyckas låsa upp allt.

Nu låter jag nog rätt negativ men det är verkligen ett toppspel som inte borde missas. Du kan åtminstone tanka gratisdemot, jag tror inte du kommer ångra dig.

Andra spel som kanske duger är Orange Box, Guitar Hero eller Super Stardust HD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och vill du jaga troféer måste du klara spelet minst två gånger, vilket kan bli lite tjatigt.

Måste man spela igenom två gånger? :(

Kan man inte få troféer om man patchar innan man spelar första gången?

EDIT: Nevermind. Antar att du menar att det krävs två genomspelningar för att kunna få alla. :P

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Nevermind. Antar att du menar att det krävs två genomspelningar för att kunna få alla. :(

Det går att ta alla på en genomspelning, så länge det inte är den allra första genomspelningen, för såvitt jag minns får man inte köra på svåraste förrän man klarat det en gång.

Btw, Mediamarkt säljer den nya 80GB-varianten för 3990 fucking spänn!!! :P:D Ett rån med tanke på att en DS3 medföljer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att ta alla på en genomspelning, så länge det inte är den allra första genomspelningen, för såvitt jag minns får man inte köra på svåraste förrän man klarat det en gång.

Btw, Mediamarkt säljer den nya 80GB-varianten för 3990 fucking spänn!!! :(:P Ett rån med tanke på att en DS3 medföljer.

Mediamarkt fanns ju inte i uppsala. Buu! :D

Men jag såg att SIBAs erbjudande inte var allt för dyrt det heller.

Internetpris: 4084kr

I butik: 4290kr

Ska som sagt inte köpa PS3 förens i slutet av September. Om jag har tur så har kanske priset sänkts lite då. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, Mediamarkt säljer den nya 80GB-varianten för 3990 fucking spänn!!! ^_^:D Ett rån med tanke på att en DS3 medföljer.

Moget. Vill ju ha 80GB'arn. Sitter på 40GB'arn just nu, saknar minneskort läsaren och dom extra USBportarna. :<

Man får inte mycket för ett använt 40GB-PS3 numera om man skulle sälja det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moget. Vill ju ha 80GB'arn. Sitter på 40GB'arn just nu, saknar minneskort läsaren och dom extra USBportarna. :<

Man får inte mycket för ett använt 40GB-PS3 numera om man skulle sälja det?

Lönlöst att sälja 40GB och köpa en 80GB.

80GB har bara 2 usb-portar och saknar minneskortläsare.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yup. I så fall är det en (begagnad) 60-giggare man ska leta efter, alternativt en gammal, amerikansk 80GB EDIT: 60 GB men det är ju desto svårare. Alla framtida modeller kommer sakna läsare och kommer nog inte få några fler USB-portar heller. Fy farao vad glad jag är att jag slog till på min 60 för 5647 spänn. Minneskortläsaren används flitigt, och utrymmet också.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yup. I så fall är det en (begagnad) 60-giggare man ska leta efter, alternativt en gammal, amerikansk 80GB men det är ju desto svårare. Alla framtida modeller kommer sakna läsare och kommer nog inte få några fler USB-portar heller. Fy farao vad glad jag är att jag slog till på min 60 för 5647 spänn. Minneskortläsaren används flitigt, och utrymmet också.

Dum fråga kanske men vad använder du minneskortsläsaren så flitigt till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dum fråga kanske men vad använder du minneskortsläsaren så flitigt till?

Att läsa minneskort :D

Nämen, här hemma tas det ganska mycket kort och det finns inget bra sätt att visa dem utom att stoppa in dem i min PS3 som kör bildspel av dem. Felvända kort är asjobbigt att vrida på när man visar från en dator, dessutom måste nån sitta längst fram på golvet och byta bild hela tiden annars. Med PS3 byter man bild från soffan och rättvänder korten med ett knapptryck.

Dessutom överför jag saker rätt ofta mellan PS3 och PSP, det är skönt att slippa leta upp en USB-kabel.

Är det förresten nån här som kollat in NES-emulatorn till PS3? ^_^ Har kört lite Bubble Bobble men tyvärr finns inget ljud och jag har inte undersökt om man kan spela med två kontroller.

Stell kan kolla in Wikipedia för att se skillnaderna mellan 40-, 60- och de båda 80GB-varianterna :) IMO är 60GB fortfarande bäst, utom den äldre amerikanska 80GB förstås, som har bättre PS2-kompabilitet och 20 GB extra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att läsa minneskort ^_^

Nämen, här hemma tas det ganska mycket kort och det finns inget bra sätt att visa dem utom att stoppa in dem i min PS3 som kör bildspel av dem. Felvända kort är asjobbigt att vrida på när man visar från en dator, dessutom måste nån sitta längst fram på golvet och byta bild hela tiden annars. Med PS3 byter man bild från soffan och rättvänder korten med ett knapptryck.

Dessutom överför jag saker rätt ofta mellan PS3 och PSP, det är skönt att slippa leta upp en USB-kabel.

Ah, okej misstänkte att det var just foton det handlade om. Själv har jag aldrig använt min. Men det kommer kanske en dag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor