Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jodå. Jag tror Kaz Hirai bekräftade det i en intervju med afronbladet nyligen. Ska se efter länk.'

Här är den http://www.aftonbladet.se/nojesliv/recensi...ticle2938292.ab

Jahapp. :lol: Kul att man köpte 40 GB versionen nyss. :) Jag visste att något sånt här skulle hända. Fast det var ändå värt det nu när jag har varit ledig måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 har fått homebrew...

...och FW 2.42 är redan ute. Förmodligen har de inget med varandra att göra eftersom exploiten sägs funka även på 2.42. Den enda skillnaden som officiellt sagts är att kompabiliteten (eller nåt sånt) har förbättrats till vissa PS3- och PS1-titlar. Ingen förbättring av PS2-kompabiliten för oss 60-giggare alltså, det är skralt.

Vet inte om man borde våga sig på 2.42, men den ligger tankad på ett USB-minne åtminstone :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte riktigt vad det handlar om? ;)

Till PSP kan man göra alla möjliga sorters egna program för att bland annat köra piratade spel, men sånt är blockat på PS3. Nu har man åtminstone lyckats köra små java-spel från ett USB-minne, något som i framtiden kan leda till egna program och möjligen piratspel. Fast det är rätt knepigt att lagra 50 GB stora spel så det blir svårt att köra piratspel ändå - OM man nu skulle lyckas med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till PSP kan man göra alla möjliga sorters egna program för att bland annat köra piratade spel, men sånt är blockat på PS3. Nu har man åtminstone lyckats köra små java-spel från ett USB-minne, något som i framtiden kan leda till egna program och möjligen piratspel. Fast det är rätt knepigt att lagra 50 GB stora spel så det blir svårt att köra piratspel ändå - OM man nu skulle lyckas med det.

Ahh nice. ;) Iofs så är multi-platform spelen inte 50 GB så det blir nog nice ändå. Fast grejen är att det är väldigt ovanligt att folk rippar PS3-spel, jag antar att det är svårt i och med att de ligger på BD-skivor. Än så länge har jag bara sett 1 PS3-spel på SceneTorrents, CoD4 tror jag att det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem med min DualShock 3. R2 knappen sitter liksom löst utan något vidare motstånd från fjädern. Den reagerar så fort jag håller fingret över den. L2 knappen fungerar dock fint. Det är riktigt obekvämt med annorlunda motstånd i dom. Har googlat detta och verkar som några andra också haft samma problem, utan någon lösning ^_^. Så jag undrar om någon här på Gtasajten vet hur jag ska göra för att få tillbaka det sköna motståndet i knappen så att båda knapparna känns likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar GTA IV online så avbryts uppkopplingen alltid efter någon kvart, så jag får börja om igen. Har det bara att göra med min router som Ps3an är kopplad till, eller är det fel på konsolen/spelet? Jag har konsolen uppkopplad till internet via kabel, om det betyder något i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar GTA IV online så avbryts uppkopplingen alltid efter någon kvart, så jag får börja om igen. Har det bara att göra med min router som Ps3an är kopplad till, eller är det fel på konsolen/spelet? Jag har konsolen uppkopplad till internet via kabel, om det betyder något i frågan.

Händer det i fler spel än IV? Jag har oftast rätt dålig anslutning när jag kör på trådlöst, men nästan aldrig när jag kör med kabel inkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uncharted har tydligen redan fått sina troféer. Jag tror det var exakt samma troféer som medaljpoängen motsvarade, är det nån som kan kolla? Jag har inte min PS3 här just nu.

Jag har fått ett par stycken, och ja. Det är samma som det är ingame. 10 Headshots, 30 Headshots, hitta 10 skatter etc.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej :) Idag fick jag äntligen igång mitt internet igen på ps3an. inte funkat sedan jag bytte internet leverantör :) men nu funkar det!

iaf, har inte varit inne sen 12e mars :o:P och ladda ner lite demo. och innan så funka aldrig Tiger woods 08 demot. och tänkte att de kanske funkar nu. men det gör fortf inte det :( någon som vet varför???! jag har laddat det från amerikanska acountet om de spelar roll? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor