Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Kunde den inte bara hetat SixAxis with Rumble eller någonting sådant då? Lite onödigt tycker jag.

Kunde inte PSP hetat "Pocket sized Playstation with web browser, music, photo and video playback but without L2, R2, L3 and R3 buttons plus a lacking right stick and UMD instead of DVD. And a 4.3 inch TFT screen."? Men PSP? Lite onödigt tycker jag.

DualShock har hetat så ända sedan PS1. Med PS2 kom DualShock 2 och till PS3 kom DualShock 3 Sixaxis with rumble.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte PSP hetat "Pocket sized Playstation with web browser, music, photo and video playback but without L2, R2, L3 and R3 buttons plus a lacking right stick and UMD instead of DVD. And a 4.3 inch TFT screen."? Men PSP? Lite onödigt tycker jag.

DualShock har hetat så ända sedan PS1. Med PS2 kom DualShock 2 och till PS3 kom DualShock 3 Sixaxis with rumble.

Men DualShock 3 var väl inte den första kontrollen som följde med Playstation 3 paketet? Det är väl den där SixAxis. Oh well. Jag bara undrade om varför dom hette olika saker om dom var likadana, förutom en funktion. (Varför döpte dom inte SixAxis till DualShock 3?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den allra första Playstation-kontrollen hade inte heller "rumble" därför hette den inte DualShock. Det var först när man började tillverka PS-kontroller med vibration (samt analogspakar) som kontrollen fick namnet DualShock.

Jag har för mig att det har varit strul med patent och företaget som tillverkar vibrationsenheten till kontrollerna och därför hade inte den första Sixaxis kontrollen någon vibrationsfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag spelat alla 4 spelen, ar inte det minsta besviken po nagot av dom. Just nu sitter jag med PS3s web browser! =D Fy fan vad nice det här är. Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra.

Mitt "friendskontogrejj"-namn ar Drama-D . Adda po ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag spelat alla 4 spelen, ar inte det minsta besviken po nagot av dom. Just nu sitter jag med PS3s web browser! =D Fy fan vad nice det här är. Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra.

Zoomar man inte med L2 och R2?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra.

Settings -> System Settings -> System Language -> Svenska. Sen kan du sätta på T9 genom att trycka på skiftnyckeln. :D

Upplösningen och visningsstorleken kan du fippla med tills du hittar nåt som passar. Trycker du ned högerspaken zoomar du, och du kan ändra zoomen med L2 och R2. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Settings -> System Settings -> System Language -> Svenska. Sen kan du sätta på T9 genom att trycka på skiftnyckeln. :D

Upplösningen och visningsstorleken kan du fippla med tills du hittar nåt som passar. Trycker du ned högerspaken zoomar du, och du kan ändra zoomen med L2 och R2. :naughty:

Tack åter igen för hjälpen. Förstår varför du är mod nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Mitt ps3 har börjat låta mer än vanligt när det laddar, känt problem?

Har inte PS3 själv, men ibland kommer det in damm, katt/hundhår i mitt PS2 och då börjar det låta högt om fläkten. Kanske ska ta och damsuga ditt PS3?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor