Troxie Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Beställde ifrån gameshop istället, men dom är också helt okej eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Beställde ifrån gameshop istället, men dom är också helt okej eller? Klick Där bland annat, så har du omdömen om du scrollar ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Playstation 3 SixAxis.kontroll DualShock 3-kontroll NBA Street Homecourt Ratchet: Tools of Destruction Army of Two GTA IV Let's get it on, baby! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Playstation 3 SixAxis.kontroll DualShock 3-kontroll NBA Street Homecourt Ratchet: Tools of Destruction Army of Two GTA IV Let's get it on, baby! http://www.youtube.com/watch?v=GjLjriNicQ8 Menar du att du köpt det där nu, eller? Hur är det förresten, har SixAxiskontrollerna sixaxis men inte rumble, och tvärtom för DualShock 3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=GjLjriNicQ8 Menar du att du köpt det där nu, eller? Hur är det förresten, har SixAxiskontrollerna sixaxis men inte rumble, och tvärtom för DualShock 3? Självklart har DualShock 3 SixAxis. Annars skulle det vara rätt värdelöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Självklart har DualShock 3 SixAxis. Annars skulle det vara rätt värdelöst. Kunde den inte bara hetat SixAxis with Rumble eller någonting sådant då? Lite onödigt tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 (redigerad) Kunde den inte bara hetat SixAxis with Rumble eller någonting sådant då? Lite onödigt tycker jag. Kunde inte PSP hetat "Pocket sized Playstation with web browser, music, photo and video playback but without L2, R2, L3 and R3 buttons plus a lacking right stick and UMD instead of DVD. And a 4.3 inch TFT screen."? Men PSP? Lite onödigt tycker jag. DualShock har hetat så ända sedan PS1. Med PS2 kom DualShock 2 och till PS3 kom DualShock 3 Sixaxis with rumble. Redigerad 10 juli, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Kunde inte PSP hetat "Pocket sized Playstation with web browser, music, photo and video playback but without L2, R2, L3 and R3 buttons plus a lacking right stick and UMD instead of DVD. And a 4.3 inch TFT screen."? Men PSP? Lite onödigt tycker jag. DualShock har hetat så ända sedan PS1. Med PS2 kom DualShock 2 och till PS3 kom DualShock 3 Sixaxis with rumble. Men DualShock 3 var väl inte den första kontrollen som följde med Playstation 3 paketet? Det är väl den där SixAxis. Oh well. Jag bara undrade om varför dom hette olika saker om dom var likadana, förutom en funktion. (Varför döpte dom inte SixAxis till DualShock 3?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 (Varför döpte dom inte SixAxis till DualShock 3?) För att en DualShock utan shock är ingen DualShock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Den allra första Playstation-kontrollen hade inte heller "rumble" därför hette den inte DualShock. Det var först när man började tillverka PS-kontroller med vibration (samt analogspakar) som kontrollen fick namnet DualShock. Jag har för mig att det har varit strul med patent och företaget som tillverkar vibrationsenheten till kontrollerna och därför hade inte den första Sixaxis kontrollen någon vibrationsfunktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Så kan det nog vara för jag har en kontroll utan vibrationsfunktionen. Redigerad 11 juli, 2008 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Nu har jag spelat alla 4 spelen, ar inte det minsta besviken po nagot av dom. Just nu sitter jag med PS3s web browser! =D Fy fan vad nice det här är. Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra. Mitt "friendskontogrejj"-namn ar Drama-D . Adda po Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Nu har jag spelat alla 4 spelen, ar inte det minsta besviken po nagot av dom. Just nu sitter jag med PS3s web browser! =D Fy fan vad nice det här är. Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra. Mitt "friendskontogrejj"-namn ar Drama-D . Adda po Zoomar man inte med L2 och R2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Två frågor bara. Hur ändrar jag keyboardinställning till svensk? Och just nu är min web browsers upplösning väldigt inzoomad, går det att ändra? Jag har forsokt andra det genom att trycka upp trekant-menyn och andra dar men det verkar inte go att andra. Mitt "friendskontogrejj"-namn ar Drama-D . Adda po Settings -> System Settings -> System Language -> Svenska. Sen kan du sätta på T9 genom att trycka på skiftnyckeln. Upplösningen och visningsstorleken kan du fippla med tills du hittar nåt som passar. Trycker du ned högerspaken zoomar du, och du kan ändra zoomen med L2 och R2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Settings -> System Settings -> System Language -> Svenska. Sen kan du sätta på T9 genom att trycka på skiftnyckeln. Upplösningen och visningsstorleken kan du fippla med tills du hittar nåt som passar. Trycker du ned högerspaken zoomar du, och du kan ändra zoomen med L2 och R2. Tack åter igen för hjälpen. Förstår varför du är mod nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 Tack åter igen för hjälpen. Förstår varför du är mod nu. Så alla som hjälper till ska vara mods? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 12 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2008 (redigerad) Så alla som hjälper till ska vara mods? Nej, men henki är extraordinärt hjälpsam, det har jag även märkt fôrr. Fick precis låna 4 spel, Uncharted, CoD 4, Devil May Cry 4 och MGS 4. Många fyror. Redigerad 14 juli, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Mitt ps3 har börjat låta mer än vanligt när det laddar, känt problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 (redigerad) Mitt ps3 har börjat låta mer än vanligt när det laddar, känt problem? Har inte PS3 själv, men ibland kommer det in damm, katt/hundhår i mitt PS2 och då börjar det låta högt om fläkten. Kanske ska ta och damsuga ditt PS3? Redigerad 21 juli, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Har inte PS3 själv, men ibland kommer det in damm, katt/hundhår i mitt PS2 och då börjar det låta högt om fläkten. Kanske ska ta och damsuga ditt PS3? Näe, en vecka gammalt och står i ett rent rum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts