Yukoai Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Tillbaka från New York men ack, ingen playstation 3. Volten blev knasig eftersom de har mycket mindre i sina PS3or och det fanns ingen volt konverterare som var stark nog för PS3s Watt-styrka. Men jag lyckades få med mig Army of Two, Ratchet: Tools of Destruction, GTA IV samt en DualShock3-kontroll så det blir att köpa konsollen här hemma i Sverige. Vilket jag ändå har råd med eftersom jag jobbade ihop några lax innan jag åkte till New York. Så förvänta er att se mig online inom ett par dagar! Men dom går att köra på 240 volt med ju. Nätaggregaten ställer om sig automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 (redigerad) Men dom går att köra på 240 volt med ju. Nätaggregaten ställer om sig automatiskt. Det var just det de sa att den inte gjorde. Den var endast 110/120. Ytterligare en källa som bekräftar det. You people are idiots,spreading misinformation and don't know a thing about voltage. First of all understand that power supply(input) and power consumption are two different thing. The power supply(input)for consoles available in america/japan is 110-120V AC The power supply (input) for consoles available in europe/asia(excl. japan) is 220-240V AC Power consumption is a different thing and is measured in watts.The ps3 will most likely have a power consumption around 200W(or more). So if you are in europe or asia and want to play an american console...you need a voltage converter which convers 220/240V to 110/120V AND is atleast 200W(this requirement could be more depending on the power consumption of the ps3).You should try and get a voltage converter which is 300W(having more won't hurt). Källa: http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=32152 Läste vidare och såg att det fanns ett par universala PS3or, men uppenbarligen inte där jag var. :/ Redigerad 30 juni, 2008 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 (redigerad) Det var just det de sa att den inte gjorde. Den var endast 110/120. Ytterligare en källa som bekräftar det. Källa: http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=32152 Läste vidare och såg att det fanns ett par universala PS3or, men uppenbarligen inte där jag var. :/ Aj då. Kollade nyss under min PS3 och såg att där stog det 220-240 volt. Redigerad 30 juni, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Ingame-XMB i PS3-FW 2.40 kommer andra juli!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Ingame-XMB i PS3-FW 2.40 kommer andra juli!! YAY! Det verkar riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Fan va najs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Ingame-XMB i PS3-FW 2.40 kommer andra juli!! Haha, så härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 30 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2008 Jag har en amerikansk ps3 och den funkar utmärkt med en svensk/europisk strömsladden. Ändå problemet är att vissa spel inte funkar på SD-TV eftersom upplösningen inte är den samma på europiska SD-TV i USA, men man ska ju trots allt ha HDTV när man spelar PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 (redigerad) Jag såg videorna (visst heter det så?) först efter att jag postat, och jäklar vad nice det kommer bli. Jag har ju följt firmwareutvecklingen till PSP sen februari -06 och bortsett från att jag lyckades skaffa homebrew har nog ingen update varit så nice varken till PSP eller PS3 som 2.40. Det är nämligen den första update som faktiskt tar med saker man tjatat om i flera år. Det verkar som att de trots allt lyssnar till sina överbetalande konsumenter http://scrawlfx.com/2008/06/firmware-v240-faq-breakdown They are currently evaluating the opportunity for in-game voice chat, but they focused more on text chat for this update. • In order to browse the internet, you must exit the game. • You can only access the XMB when playing PLAYSTATION 3 titles. In the future you will be able to access it during movie playaback. • You cannot change anything in the display settings while in-game. • Sound output changes can be made while in-game. • You cannot access the PLAYSTATION Store while in-game, but you may view your downloads. • Custom soundtracks must be added in by developers, and it is up to them whether to patch old games to include it. • Cross-game invites are not in the v2.40 update. • They are working with developers to make sure trophies are included in all future titles. • Trophies are attached to gamers' PLAYSTATION Network ID's, and they are not retroactive. • They are evaluating opportunities to expand where trophies can be viewed such as a PC. • Developers have no limit to how many trophies they can put in their game, but they must balance out the trophies. • Getting a trophy doesn't make a noise. Jo, det kommer det göra. Jäkligt synd att troféer inte är retroaktiva, jag känner inte riktigt för att köra om 1000 medaljpoäng till Uncharted för att få Platinum... Men det systemet är så pass utvecklat att det kanske blir retroaktivt för just det spelet, vad vet jag. Hursomhelst, det är ju ytterligare en anledning för er att skaffa Super Stardust HD. EDIT: Jag lade till färger för sånt jag tyckte var bra och dåligt. Svart bryr jag mig inte om. EDIT2: Såg just att de ändrat sin officiella FAQ till att vi kommer ha ett trofé-ljud trots allt. Well, nån större roll spelar det ju inte men det är alltid trevligt Redigerad 1 juli, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Jag såg videorna (visst heter det så?) först efter att jag postat, och jäklar vad nice det kommer bli. Jag har ju följt firmwareutvecklingen till PSP sen februari -06 och bortsett från att jag lyckades skaffa homebrew har nog ingen update varit så nice varken till PSP eller PS3 som 2.40. Det är nämligen den första update som faktiskt tar med saker man tjatat om i flera år. Det verkar som att de trots allt lyssnar till sina överbetalande konsumenter http://scrawlfx.com/2008/06/firmware-v240-faq-breakdown Jäkligt synd att troféer inte är retroaktiva, jag känner inte riktigt för att köra om 1000 medaljpoäng till Uncharted för att få Platinum... Men det systemet är så pass utvecklat att det kanske blir retroaktivt för just det spelet, vad vet jag. Hursomhelst, det är ju ytterligare en anledning för er att skaffa Super Stardust HD. EDIT: Jag lade till färger för sånt jag tyckte var bra och dåligt. Svart bryr jag mig inte om. EDIT2: Såg just att de ändrat sin officiella FAQ till att vi kommer ha ett trofé-ljud trots allt. Well, nån större roll spelar det ju inte men det är alltid trevligt Haha, härligt att kunna ändra ljudet medan man spelar, det som vi klagade lite på medan vi spelade AO2. Förresten, vad är de där troféerna? Vad använder man det till? Är det som spelpoängen man får på 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Igår måste jag göra något förjävligt, inga spela fungerade försökte med allt, försökte radera allt från ett av mina spel och då fungerade det(bara det spelet) raderade hårdisken, gta iv 88.45%, skate all upplåst och gjort, och många andra spel klara....kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Jäkligt synd att troféer inte är retroaktiva, jag känner inte riktigt för att köra om 1000 medaljpoäng till Uncharted för att få Platinum... Inte jag heller, men jag kommer ändå göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 FW 2.40 ute nu!! Det är sista gången jag tankar en uppdatering från PS3. Hädanefter laddar jag ner från Sonys hemsida till ett USB-minne och tar därifrån, för att hämta filen tog 15 minuter, att installera tog 15 till (tror jag) och sen när jag upptäckte att Super Stardust HD hade ny version (pga troféer) tog det 20 minuter till. 50 minuters progress bars, tack så mycket. Notis om troféer, för er (linus127) som inte visste det: Än så länge är det bara PixelJunk Monsters och Super Stardust HD som stöder troféer, men fler lär dyka upp. Undrar om det kommer retroaktiva troféer till GTA IV eftersom Social Club ändå håller järnkoll på hur långt man klarat. Till och med hur långt man simmat. Skaffa Super Stardust HD om ni vill kolla troféerna, det är ett bra och billigt spel. 70 spänn för fullversionen, men taskigt nog kan man inte få 100% (platinum) om man inte köper expansionspaketet för 70 kronor extra. Jag har funderat på det men inte velat köpa det förrän jag klarat hela "första" spelet, nu lär det bli ett köp nån gång i framtiden. Troféstatus: 2 brons Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har en fråga om uppdateringen. Det stod att Vänner-delen hade fått en ny design eller nåt men jag har inte sett nåt nytt. Nån som vet vad det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Jag har en fråga om uppdateringen. Det stod att Vänner-delen hade fått en ny design eller nåt men jag har inte sett nåt nytt. Nån som vet vad det är? Tryck /\ på en person i listan så har du fler alternativ (jämför troféer till exempel). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Tryck /\ på en person i listan så har du fler alternativ (jämför troféer till exempel). Ah, okej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 FW 2.40 ute nu!! Det är sista gången jag tankar en uppdatering från PS3. Hädanefter laddar jag ner från Sonys hemsida till ett USB-minne och tar därifrån, för att hämta filen tog 15 minuter, att installera tog 15 till (tror jag) och sen när jag upptäckte att Super Stardust HD hade ny version (pga troféer) tog det 20 minuter till. 50 minuters progress bars, tack så mycket. Slöt internet? Tog inte ens 7 min totalt att ladda ner och installera uppdateringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Slöt internet? Tog inte ens 7 min totalt att ladda ner och installera uppdateringen. Skapligt, dessutom med WLAN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Skapligt, dessutom med WLAN Hmm någon snottar från Henkibojjs internet fy vad lågt Har i alla fall testat den nya updaten nu verkar trevligt att man kan komma till ps3 menyn utan att man behöver stänga av spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2008 Har just upptäckt en riktigt, riktigt stor nackdel med 2.40. Surfar jag och vill ha musik, trycker jag ju på PS-knappen och går in i en musikmapp, ochh trycker X för att sätta igång musiken. Nåt riktigt, riktigt dåligt är att man inte längre kan byta spår, sätta paus, höja/sänka volymen, ändra uppspelningsmönster (random, repeat) och sånt längre utan att stänga av webbläsaren. Hur jäkla kasst är inte det?! Har inte provat med musik+bildspel än, men risken är att det är lika värdelöst där. Way to go, de har återigen släppt en firmware utan att kolla upp allt innan releasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts