Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Vart sugen på ett skatespel och såg att CDON hade rea, men....Tony Hawk's Proving Ground (149:-) eller Skate (249:-) vilket är bäst?, har inte haft ett skatespel i min ägo sedan det första Tony Hawk till PS1.

Det blir ju mest att slöspela och kanske inget spel man sätter sig in i så värst bra, men alltid skoj med ett skatespel i samlingen.

EA Skate, helt klart. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart sugen på ett skatespel och såg att CDON hade rea, men....Tony Hawk's Proving Ground (149:-) eller Skate (249:-) vilket är bäst?, har inte haft ett skatespel i min ägo sedan det första Tony Hawk till PS1.

Det blir ju mest att slöspela och kanske inget spel man sätter sig in i så värst bra, men alltid skoj med ett skatespel i samlingen.

Tony Hawk är på något sätt slöar eftersom man kan sätta combos som en dåre efter ett tag, men skate är mer tillfredställande skulle jag säga för det är mycket mer realistiskt och man blir glad när man sätter en riktigt snygg grind ner för en rail. lika glad som när man sätter en 5 minuter lång combo på tony hawk, jag tycker du ska skaffa skate.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EA Skate, helt klart. :unsure:

Tony Hawk är på något sätt slöar eftersom man kan sätta combos som en dåre efter ett tag, men skate är mer tillfredställande skulle jag säga för det är mycket mer realistiskt och man blir glad när man sätter en riktigt snygg grind ner för en rail. lika glad som när man sätter en 5 minuter lång combo på tony hawk, jag tycker du ska skaffa skate.

Då har ni övertygat mig, tackar :) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som är lite halvt retarded eller är det möjligt att skapa mappar i PS3'ans meny, t.ex. jag vill göra en mapp för alla 'wallpaper' jag har men jag vene fan hur!? anyone?

Bilden -> /\ -> Information -> Album, skriv Wallpapers, tryck START och sen O. Gruppera efter album med fyrkant. >_<

Samma för musik och video btw.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser rätt ofta folk som tycker det är jobbigt att skriva på PS3 eller att det tar tid. Visst, tid tar det väl alltid (om man inte är 1337 som jag) men använder ni aldrig snabbskriften? Längst ner finns en skiftnyckel. Tryck på den och välj Single Tap om ni ska skriva normala (eller onormala ("Ejakulera" finns med :unsure: )) svenska ord. Funkar som T9 för mobiler; när ni skrivit några tecken kommer en lista till höger som ni direkt kan hoppa till med R2. Bläddra upp och ned med pilarna, tryck /\ för att gå vidare till nästa ord. Man behöver inte trycka X eller skriva klart ordet. Är listan för lång att bläddra igenom är det bara att skriva två-tre tecken till så är det ganska kort.

Sen hoppas jag folk hittat "mobillayouten" och inte kör med "tangentbordslayouten". Längst ner bredvid skiftnyckeln finns en knappsats-knapp som växlar mellan de olika lägena.

#!1 - ABC2 - DEF3

GHI4 - JKL5 - MNO6

PQRS7 - TUV8 - WXYZ9

...är grymt mycket snabbare att skriva med än:

Q W E R T Y

-läget.

Eller så kan ni koppla in ett USB-tangentbord om ni har nåt så slipper ni bekymmer. Glöm inte den personliga ordlistan (finns i Inställningar -> Systeminställningar) för ord man skriver ofta. Det är jäkligt skönt att slippa skriva sin långa mailadress hela tiden. Det räcker med h-e-n... för att listan ska slänga upp min fulla adress.

Hoppas få se lite fler PM nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BluRay-spelaren har brakat ihop, så nu sitter man med sin gamla PS2 igen medans man väntar på att PS3an ska lagas. :o

Hände samma med mig för tre månader sen tror jag. Var så himla glad då jag fick den på fredagen innan IV's release :(

Du har väl inte köpt på elgiganten hoppas jag. Det gjorde jag och som jag sa så brakade min ihop för tre månader sedan och fick den för två månader sen. Ändå tjatade vi på supporten i en halv månad. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser rätt ofta folk som tycker det är jobbigt att skriva på PS3 eller att det tar tid.

Jag hatar den där smartlistan eller vad den heter som listar alla ord som jag skrivit. För varje gång jag skriver ett ord som jag skrivit tidigare ås letar den upp vilket ord jag följde upp med och listar i listan och så hoppar min markör automatiskt till den där jävla listan. Det segar bara ner min skrivtid som annars är ganska snabb även på Tangentbordslayouten. Det är nästan som ett spel i sig, att försöka skriva så fort som möjligt. :unsure:

När jag skrev in någonting på PS3:an så utbrast min polare: "Oj, jävlar! Du skriver ju snabbare där än jag gör på mobilen vad fan.." :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar den där smartlistan eller vad den heter som listar alla ord som jag skrivit. För varje gång jag skriver ett ord som jag skrivit tidigare ås letar den upp vilket ord jag följde upp med och listar i listan och så hoppar min markör automatiskt till den där jävla listan. Det segar bara ner min skrivtid som annars är ganska snabb även på Tangentbordslayouten. Det är nästan som ett spel i sig, att försöka skriva så fort som möjligt. :unsure:

När jag skrev in någonting på PS3:an så utbrast min polare: "Oj, jävlar! Du skriver ju snabbare där än jag gör på mobilen vad fan.." :(

Ska man skriva kort och snabbt är snabbskriften apdålig just för att den ju hoppar. Ska man skriva långt lär man inte ha nån brådska och då gör det inte lika mycket att den hoppar, även om det stör. Snabbhet (utan T9) kostar tumstyrka, längd (med T9) kostar irritation över korkad T9 men besparar tummarna desto mer. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hände samma med mig för tre månader sen tror jag. Var så himla glad då jag fick den på fredagen innan IV's release :o

Du har väl inte köpt på elgiganten hoppas jag. Det gjorde jag och som jag sa så brakade min ihop för tre månader sedan och fick den för två månader sen. Ändå tjatade vi på supporten i en halv månad. :(

Jag köpte den på Webhallen, men vi har inte lämnat in det än. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ps3:an typ är kanske 3 månader gammal är det normalt att den fryser? Min frös en gång idag när jag lirade Army of Two, det har aldrig hänt förr, men vad kan det bero på? Ska man börja oroa sig nu eller ^_^

Min hänger sig jätteofta när jag surfar på för många sidor samtidigt och stänger webbläsaren för hastigt. Det händer att den hänger sig i spel men det är inte ofta. Har haft min sen mitten av november, men åldern spelar nog ingen roll.

(skriver detta med snabbskrift på PS3 btw :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min hänger sig jätteofta när jag surfar på för många sidor samtidigt och stänger webbläsaren för hastigt. Det händer att den hänger sig i spel men det är inte ofta. Har haft min sen mitten av november, men åldern spelar nog ingen roll.

(skriver detta med snabbskrift på PS3 btw ^_^ )

Okej så det är inget alls att oroa sig för med andra ord? Blev helt skraj vafan min älskade ps3:a :D

En sak, kan det ha med värmen att göra för jag vet att min står lite dumt, inte jätte trångt med där e liksom för där bak det är inte fritt... hoppas ni förstår :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej så det är inget alls att oroa sig för med andra ord? Blev helt skraj vafan min älskade ps3:a :doh:

En sak, kan det ha med värmen att göra för jag vet att min står lite dumt, inte jätte trångt med där e liksom för där bak det är inte fritt... hoppas ni förstår :P

Har haft mitt ps3 i snart ett år och det har aldrig hängt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka från New York men ack, ingen playstation 3. :mf_doof: Volten blev knasig eftersom de har mycket mindre i sina PS3or och det fanns ingen volt konverterare som var stark nog för PS3s Watt-styrka. Men jag lyckades få med mig Army of Two, Ratchet: Tools of Destruction, GTA IV samt en DualShock3-kontroll så det blir att köpa konsollen här hemma i Sverige. Vilket jag ändå har råd med eftersom jag jobbade ihop några lax innan jag åkte till New York. Så förvänta er att se mig online inom ett par dagar! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor