Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Snabb liten kommentar från en 360-ägare här bara. Fläktarna i 360 snurrar bara upp på högvarv när den blir jääättevarm. Vilket den bara blir om det är varmt i rummet eller om den varit på i flera timmar i ett rum med normaltemperatur. Annars är den knappt märkbar. Och är man bara i dashboard så låter den inte alls. Men man får inte glömma bort att det är DVD-läsaren som låter mest. Men inte så otroligt högt heller. Litet klipp här under för att visa just hur mycket den låter och varifrån dom kommer. Om ni då tänker att kameran är en meter ifrån och hur långt det låter så kanske ni förstår att det är inte så högt som de flesta vill påstå. Och då var ändå min gamla first edition Premium tystare än vad min Elite är, men vad det beror på det vet jag inte.

japp, jag har inget bättre att göra.

håll i åtanke att min mobil är väldigt bra på att samla in ljud, ni kan t.o.m. höra mina fotsteg(wtf).

Jag vet precis hur högt ett 360 låter då jag haft ett här hemma. Den låter mycket högre och mycket oftare än vad ett PS3 gör.

Så försök inte att ljuga för mig.

Quickie: Var är klippet då?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet precis hur högt ett 360 låter då jag haft ett här hemma. Den låter mycket högre och mycket oftare än vad ett PS3 gör.

Så försök inte att ljuga för mig.

Quickie: Var är klippet då?

Same here, har också haft ett 360 och märker stor skillnad på deras fläktar o ljud. Ps3:an är tyst o fin hela tiden >_<

Men jag har en fråga.

Två ps3 spel man MÅSTE äga i sin samling.

Ge mig tips >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket möjligt att dom tänkt göra så att PS3;an får support för att spela med mus/tangentbord. Det är ju ett plus för er PS3-ägare.

@resten om ljud.

Jag har inte sagt att PS3 låter mer. Jag sa bara att Xbox 360 är inte alls så högljud som folk vill påstå.

Det finns väl redan tangentbord till PS3?

Jodå, det är precis så högt som jag påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så smart att köpa PS3 nu om PS4 endå kommer om bara ynkliga två år?

Playstation 4. Även om det kommer att dröja många år innan maskinen släpps, pågår utvecklingen för fullt på Sonys japanska högkvarter.

Många år = 2?

Värt och värt, vill du ha en bra spelkonsol nu, eller vill du vänta ett par år? Du väljer.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här dubbelpostas det för fullt.

Vet ni om PS3 kan läsa textfiler?

För jag har lite problem, det är så att jag behöver komma in på ett forum med ps3:an, men jag kommer inte ihåg lösenordet och utan lösen kan man inte läsa på forumet. Jag kommer in med datorn då jag loggas in automatiskt här. Men jag skulle behöva kunna läsa texten via min ps3 så jag tänkte att jag kan spara texten som en textfil.

Då kommer vi åter till min fråga, kan ps3 läsa textfiler?

Annars får jag ta till plan B och göra en html-fil av texten och lägga upp på min server och gå via den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP kan, så varför inte. Problemet är bara att man inte kan överföra främmande filformat till hårddisken så man måste koppla in en USB-enhet med textfilen på och läsa från webbläsaren. "File://" funkar bara för hårddisken så vilken enhetsbeteckning en USB-sticka har är ett mysterium. B)

Läste för ett tag sen att PS4 kommer runt 2010. Stämmer inte det?

PS3 kommer stödas längre än så. PS2 har ju fortfarande spel som släpps varje vecka, tio år efter lanseringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP kan, så varför inte. Problemet är bara att man inte kan överföra främmande filformat till hårddisken så man måste koppla in en USB-enhet med textfilen på och läsa från webbläsaren. "File://" funkar bara för hårddisken så vilken enhetsbeteckning en USB-sticka har är ett mysterium. B)

Så man kan inte bara streama textfilen så som man kan göra med musik, bilder och videoklipp? Min PS3 kan ju läsa av dessa filerna i min dator utan att jag behöver lägga över filerna till PS3:ans HDD. Om det går på det viset så vore det inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan inte bara streama textfilen så som man kan göra med musik, bilder och videoklipp? Min PS3 kan ju läsa av dessa filerna i min dator utan att jag behöver lägga över filerna till PS3:ans HDD. Om det går på det viset så vore det inte helt fel.

I så fall kommer det nog funka om du har nån egen lösning. Problemet är inte att läsa filen, utan att hitta ett bra ställe att lägga den på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon har missat det, så kommer PSN vara nere idag.

Sony meddelar att deras onlinetjänst Playstation Network kommer ligga nere för underhåll senare idag, närmare bestämt mellan klockan 16:00 och 22:00. Under den tiden kommer alltså varken onlinespelande eller Playstation Store vara tillgängligt. Exakt vad Sony menar med underhåll är oklart, men kanske törst vi hoppas på en ny firmware-uppdatering i form av 2.40?

Källa: GameReactor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart sugen på ett skatespel och såg att CDON hade rea, men....Tony Hawk's Proving Ground (149:-) eller Skate (249:-) vilket är bäst?, har inte haft ett skatespel i min ägo sedan det första Tony Hawk till PS1.

Det blir ju mest att slöspela och kanske inget spel man sätter sig in i så värst bra, men alltid skoj med ett skatespel i samlingen.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor