Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

/.../ Roligast med Coop-spel är ju förstås alltid att sitta i samma soffa och skrika på varandra, så har du en brorsa eller en kompis som gärna är med och spelar tror jag du kommer tycka det är skitkul. /.../

Precis. Det är just därför jag tycker att det verkar nice. 007: Everything or Nothing hade ett co-op läge som jag spelade med min bror. Det var inte så väl utvecklat men ändå var det så extremt roligt. Jag har klarat HL2, Episode one, Episode two och Portal på PC. Team Fortress 2 verkar intressant men även det köper jag hellre till PC. Jag har aldrig riktigt gillat något Tom Clancy-spel men jag ska ta en närmare titt på Rainbox Six. Tack så mycket för hjälpen! :confused:

@emo: Det får vi definitivt göra. :naughty: Jag kan låna Resistance också. CoD4 känns lite mer PCigt för mig det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sa de inte att man kunde spela med en kompis över internet? :confused:

Jo, det är klart man kan (det ska ju eXotic och jag göra) men skulle du vilja hooka upp med nån mistercoolguy_98-snubbe som snackar värdelös engelska, har prassligt headset och inte förstår hälften av dina orders? Visst vore det roligare att sitta i samma soffa med någon, eller att åtminstone hooka upp samma spel på internet med en snubbe du känner online och/eller IRL?

Mr.Magic, no problem! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är klart man kan (det ska ju eXotic och jag göra) men skulle du vilja hooka upp med nån mistercoolguy_98-snubbe som snackar värdelös engelska, har prassligt headset och inte förstår hälften av dina orders? Visst vore det roligare att sitta i samma soffa med någon, eller att åtminstone hooka upp samma spel på internet med en snubbe du känner online och/eller IRL?

Mr.Magic, no problem! :naughty:

Jo, men då spelar man ju med kompisar i sin "friendslist" (kommer inte på något bättre ord), som man vet kan prata svenska/bra engelska.

Redigerad av kattälskaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men då spelar man ju med kompisar i sin "friendslist" (kommer inte på något bättre ord), som man vet kan prata svenska/bra engelska.

Det är fortfarande inte lika roligt. Man märker ju skillnaden när man snackar skit med emo och Linus127 i GTA IV, än när man sitter i Cops n Crooks med nån snubbe i Frankrike. Man pratar bara när man måste, och då knappt ens det. Med svenska personer, speciellt såna man "känner" online, pratar man när som helst, hur mycket som helst och om vad som helst.

_____

Ville bara tipsa om att man kan backupa sina PS3-sparfiler och skicka till varandra, om någon till exempel skulle ha fastnat på nåt uppdrag i GTA IV eller annat spel. Gå till Spel -> Sparade data -> kopiera (till minneskort, PSP, USB eller hårddisk) och koppla in till en dator :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver man en laddare för Bluetooth kontrollerna? Får man med en Bluetooth kontroll eller en vanlig när man köper PS3?

Standard kontrollen (sixaxis) så behöver du en sladd att ladda upp med, som tur är får du med den i ditt playstation3 paket.

Du kan även spela medans du laddar upp kontollen igen.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver man en laddare för Bluetooth kontrollerna? Får man med en Bluetooth kontroll eller en vanlig när man köper PS3?

Alla PS3-kontroller är trådlösa men man laddar dem genom USB-sladd. Batterierna är inbyggda och kan inte tas bort om man inte skrivar upp hela prylen.

Eftersom elektronik är så billigt i USA kanske du skulle överväga att köpa en DualShock 3 på en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju lite dåligt, ett av spelen på Ps2 hade ju till och med onlineläge.

Jag har redan spelet. :)

Ja, jag vet men det var inte direkt något större intresse för det vad jag förstått.. känns som att dem flesta spelen nu för tiden slänger in en online del för att kompensera för dålig gameplay (inte för att R&C har dålig gameplay, tvärtom!). Nä detta är en singleplayer spel rakt igenom (precis som det ska vara), allt behöver inte vara online hela tiden... imo

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet men det var inte direkt något större intresse för det vad jag förstått.. känns som att dem flesta spelen nu för tiden slänger in en online del för att kompensera för dålig gameplay (inte för att R&C har dålig gameplay, tvärtom!). Nä detta är en singleplayer spel rakt igenom (precis som det ska vara), allt behöver inte vara online hela tiden... imo

Men R&C hade ju ett bra onlineläge jämfört med dåtidens onlineläge på konsol. Jag kommer inte ihåg jättemycket med klassikern Capture the flag fanns ju med osv. Så ett onlineläge till ett så bra spel hade varit som guldkanten på finporslinet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla PS3-kontroller är trådlösa men man laddar dem genom USB-sladd. Batterierna är inbyggda och kan inte tas bort om man inte skrivar upp hela prylen.

Eftersom elektronik är så billigt i USA kanske du skulle överväga att köpa en DualShock 3 på en gång...

Just ja, orginalkontrollen har ju ingen vibration. xD Otroligt onödigt att släppa PS3:an innan man utvecklade det helt. Tack ännu en gång, grabbar.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just ja, orginal kontrollen har ju ingen vibration. xD Otroligt onödigt att släppa PS3:an innan man utvecklade det helt. Tack ännu en gång, grabbar.

Om jag inte minns fel så var Sony i tvist med Immersion (företaget med patent på skakfunktion i handkontroller).

Nu tycker jag att dom ska se till sluta tillverka Sixaxis kontrollern och se till att den ersätts av DualShock 3 rakt av.

Skicka med DS3 när man köper ny PS3:a tillexempel.

Har du pengar nog så se till att köpa en DS3:a när du är där.

Den är bra mycket bättre.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns fel så var Sony i tvist med Immersion (företaget med patent på skakfunktion i handkontroller).

Nu tycker jag att dom ska se till sluta tillverka Sixaxis kontrollern och se till att den ersätts av DualShock 3 rakt av.

Skicka med DS3 när man köper ny PS3:a tillexempel.

Har du pengar nog så se till att köpa en DS3:a när du är där.

Den är bra mycket bättre.

Produktionen av Sixaxis har slutat för flera månader sen. Nya bundles innehåller redan DS3, även om man ser många som fortfarande kör med Sixaxis. Men MGS4 säljs ju i "PS3 40 Gb + MGS4 + DS3"-bundle, nåt vi kommer se mer av i framtiden! :)

Förresten, Mr.Magic, se till att kolla upp allt som har med regionslås att göra innan du köper. Jag vet att filmer till PSP är låsta medan spel är fria (dock måste spelen vara från samma region, oavsett region, när man ska köra multiplayer). På min PS3-kartong står det en "regionskod 2"-symbol men jag vet inte vad den gäller. Alla spel har också såna symboler iallafall.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor