Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag hörde av en snubbe på Game att anledningen till varför man tog bort bakåtkompatibelheten (?) till 40-Gig var att man gjort en marknadsundersökning bland PS3 ägare, och att nästan alla köpt PS3 för PS3 spel, inte för att kunna spela sina gamla PS2 spel. Stämmer detta? Fy fan vilka idioter i så fall! Basera ett sådant beslut på vad några få PS3 spelare säger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde av en snubbe på Game att anledningen till varför man tog bort bakåtkompatibelheten (?) till 40-Gig var att man gjort en marknadsundersökning bland PS3 ägare, och att nästan alla köpt PS3 för PS3 spel, inte för att kunna spela sina gamla PS2 spel. Stämmer detta? Fy fan vilka idioter i så fall! Basera ett sådant beslut på vad några få PS3 spelare säger!

Det stämmer. Det var också anledningen till att två USB-portar togs bort eftersom det var väldigt få som använde 4 portar samtidigt. Samma grej med minneskortläsaren.

Jag minns den nyheten på PS3.qj.net men jag har ingen länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har PSX, PS2 och PS3 ståendes vid TV'n. PSX'et är dock inte ikopplat då spelen funkar i PS2.

T: Någon som vill lira lite Haze Coop i helgen? Demot finns för nedladdning och jag testade SP och det var ganska najs, dock väldigt kort. Är nu sugen på att testa MP med någon, för om det håller blir det nog att införskaffa sig Haze.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har PSX, PS2 och PS3 ståendes vid TV'n. PSX'et är dock inte ikopplat då spelen funkar i PS2.

T: Någon som vill lira lite Haze Coop i helgen? Demot finns för nedladdning och jag testade SP och det var ganska najs, dock väldigt kort. Är nu sugen på att testa MP med någon, för om det håller blir det nog att införskaffa sig Haze.

Mycket möjligt, har inte provat. Säger "kanske" och inte "ja". :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell, jag är gärna på :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, Har mick. Sätter på demo nedladdningen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hum, tror inte att jag har det. Går det att köpa någonstans till ett rimligt pris? Vad är ett Scart uttag egentligen?

Scart-uttag är det uttag i TV:n som man kan stoppa in bild- och ljudkablarna från olika komponenter. T ex från ditt Ps2/Ps3 vad du nu än har så går det minst en sladd upp till TV:n det är antingen en scart eller en HDMI-kabel.

Min TV har en port som kan hantera grafikkortskablar, 2HDMI och 2 Scart. Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hum, tror inte att jag har det. Går det att köpa någonstans till ett rimligt pris? Vad är ett Scart uttag egentligen?

Köp en förgreningsdosa.

Finns från 2 upp till hur många man vill i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor