Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Kan nån förklara lite mer ingående hur man kopplar PS3an till datorskärmen? Är det via HDMI?

Jag skulle nog använda en HDMI till DVI adapter.

Till exempel denna: http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=109200

Koppla in den i skärmen och koppla HDMI kabel mellan adaptern och PS3:an.

Om man har en bildskärm som inte använder DVI så tror jag att det finns adaptrar för HDMI-VGA med.

Dock har jag för mig att dom ska vara lite dyrare.

Om man har video in på sin dator så går det även att gå den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kriget mellan Blu-ray och HD-DVD är härmed slut! Walmart (USAs största försäljare av bland annat DVD osv) har nu medelat att de slutar sälja HD-DVD och satsar bara på Blu-ray i framtiden. Och Netflix (En stor nätuthyrare) och slutat hyra ut HD-DVD och hyr nu bara ut Blu-Ray.

Stöddet för Blu-ray låg på 80% av marknaden INNAN Walmart gick ut ut med sitt meddelande.

Nu väntar bara världen på vad Toshiba (världens enda tillverkare av HD DVD-spelare) kommer att svara nästa vecka. Kommer de ge en sista dödsryckning med en ny kampanj eller ge upp och visa vit flagg?

There can be only one...

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu väntar bara världen på vad Toshiba (världens enda tillverkare av HD DVD-spelare) kommer att svara nästa vecka. Kommer de ge en sista dödsryckning med en ny kampanj eller ge upp och visa vit flagg?

There can be only one...

Har de inte redan visat vit flagg?

------

Har skaffat Uncharted och jag gillar varje sekund av det! Superläcker grafik, bra skådespel, väldigt genomarbetat kameraarbete i cutscenes och gameplay. Ashärligt när jag fick Desert Eaglen mot slutet (antar jag att det är), och med stereosystemet inkopplat är det en bra härlig bas i pistolen. BOOM! BOOM! :)

Minus för att man inte kan vända sig om och direkt sikta åt det håll Nate står åt. Man måste själv snurra kameran ^_^ Att spelet är enformigt har inte gjort mig något hittills, men pusslen är alldeles för enkla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte officiellt. Det är rykten och anonyma representanter från företaget. Ett officiellt utalande väntas först imorgon eller senare nästa vecka.

Uncharted är så jäkla underbart. :)

Demot gjorde mig lite fundersam men spelet visade sig mycket bättre. Saknar bara lite mer utforskande då det ibland blev lite förmycket skjutande. För lätta Puzzel håller jag med om.

Men det här är första spelet i serien så tanken är väl att den ska tillfredställa så många som möjligt så de köper 2:an där de kanske gör saker lite svårare med tuffare puzzel och mer utforskande.

Jag gillar verkligen att de har läst på om det verkliga El Dorado som ju inte alls var någon stad av guld (som spanjorerna missuppfattade) utan betyder Guld Mannen.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte officiellt. Det är rykten och anonyma representanter från företaget. Ett officiellt utalande väntas först imorgon eller senare nästa vecka.

Uncharted är så jäkla underbart. :)

Demot gjorde mig lite fundersam men spelet visade sig mycket bättre. Saknar bara lite mer utforskande då det ibland blev lite förmycket skjutande. För lätta Puzzel håller jag med om.

Men det här är första spelet i serien så tanken är väl att den ska tillfredställa så många som möjligt så de köper 2:an där de kanske gör saker lite svårare med tuffare puzzel och mer utforskande.

Jag gillar verkligen att de har läst på om det verkliga El Dorado som ju inte alls var någon stad av guld (som spanjorerna missuppfattade) utan betyder Guld Mannen.

Jag har också Uncharted.

Dock så har jag inte hunnit spelat det så mycket (köpte massa andra spel samtidigt).

Men en sak är säker.

Snyggt som satan, underbar musik, och grymma filmsekvenser. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa Uncharted 2 lika garanterat som GTA IV, men jag hoppas de gör själva spelupplevelsen bättre med svårare pussel och annat. Spelet är ju grymt väl genomarbetat med både grafik, motion capture, röstskådespel, fysik och annat. Deras bonussystem är ju jätteinvecklat, något som tyder på att folket inte bara slängt ihop nåt utan också försökt ge det återspelningsvärde. Vad som saknas är det som andra spel tar som grund, men inte utvecklar vidare. Det saknas lite djup i själva spelandet - att allt utom själva spelandet är asläckert hjälper inte. Jag menar, andra spel har väldigt bra gameplay men saknar det lilla extra. Uncharted i sin tur, det har en väldig massa "lilla extra" men inte perfekt gameplay.

Jag saknar bland annat förmågan att bära fler vapen än ett tungt, ett lätt plus granater. Jag saknar att man faktiskt måste TÄNKA något i pussel. Jag saknar att det inte finns fler fordon, fler vapen och en mer invecklad story. Storyn i Uncharted är välberättad, men trots allt ganska simpel (hittills). "Vi letar efter El Dorado. Vi åker hit. Oj, vad hans dagbok gav ledtrådar till alla pussel. Oj, vad mycket folk som vill döda oss." Det är väl allt, i princip. :)

Och för tusan, jag saknar multiplayer :confused: Hur lätt vore det inte att slänga in en coop-Elena över PSN eller splitscreen?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska köpa Uncharted 2 lika garanterat som GTA IV, men jag hoppas de gör själva spelupplevelsen bättre med svårare pussel och annat. Spelet är ju grymt väl genomarbetat med både grafik, motion capture, röstskådespel, fysik och annat. Deras bonussystem är ju jätteinvecklat, något som tyder på att folket inte bara slängt ihop nåt utan också försökt ge det återspelningsvärde. Vad som saknas är det som andra spel tar som grund, men inte utvecklar vidare. Det saknas lite djup i själva spelandet - att allt utom själva spelandet är asläckert hjälper inte. Jag menar, andra spel har väldigt bra gameplay men saknar det lilla extra. Uncharted i sin tur, det har en väldig massa "lilla extra" men inte perfekt gameplay.

Jag saknar bland annat förmågan att bära fler vapen än ett tungt, ett lätt plus granater. Jag saknar att man faktiskt måste TÄNKA något i pussel. Jag saknar att det inte finns fler fordon, fler vapen och en mer invecklad story. Storyn i Uncharted är välberättad, men trots allt ganska simpel (hittills). "Vi letar efter El Dorado. Vi åker hit. Oj, vad hans dagbok gav ledtrådar till alla pussel. Oj, vad mycket folk som vill döda oss." Det är väl allt, i princip. :)

Och för tusan, jag saknar multiplayer :confused: Hur lätt vore det inte att slänga in en coop-Elena över PSN eller splitscreen?

Ja storyn är lite tunn och personligen är jag inte så förtjust

i att det ska finnas monster

, men annars är det ett grymt spel, inte bästa playstation exklusiva spelet men jävligt fint.. det bästa playstation exklusiva ute nu är imo Ratchet & Clank Future, precis som Uncharted så är det jävligt fin grafik men vad Ratchet & Clank har som inte uncharted har är bra bättre gameplay!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kriget mellan Blu-ray och HD-DVD är härmed slut! Walmart (USAs största försäljare av bland annat DVD osv) har nu medelat att de slutar sälja HD-DVD och satsar bara på Blu-ray i framtiden. Och Netflix (En stor nätuthyrare) och slutat hyra ut HD-DVD och hyr nu bara ut Blu-Ray.

Stöddet för Blu-ray låg på 80% av marknaden INNAN Walmart gick ut ut med sitt meddelande.

There can be only one...

http://www.fz.se/bloggar/klockren/

Är det över månne?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att nån här har The Orange Box, men jag minns inte vem. Är det nån som lirar Team Fortress 2? Helschysst spel, tycker jag. :lol:

Se till att skriva i "Vem spelar vad"-tråden! Jag vill ha multiplayerkompisar! :confused:

Om en månad kan vi dra nytta av att vi PSbuddies, ska skaffa orange box, då kan vi lire team fortress :)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte vad, sa du? :D

När du börjar tanka en fil ser du (om filen är så stor att du HINNER se det) en ruta som heter "ladda ner i bakgrunden". Markera denna och tryck X, så kan du fortsätta surfa, spela spel och musik etc. och filen tankas under tiden. Mycket bra när man tankar PSN-demos på hundratalet megabyte. Orka sitta och glo på en progressbar när man kan spela istället.

Under nätverksmenyn (under "Webbläsare") i XMB ligger "Nedladdningshantering" eller vad den nu heter, där du kan kolla hur långt tankningen har kommit och vilken prioritet vissa tankningar ska ha.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du börjar tanka en fil ser du (om filen är så stor att du HINNER se det) en ruta som heter "ladda ner i bakgrunden". Markera denna och tryck X, så kan du fortsätta surfa, spela spel och musik etc. och filen tankas under tiden. Mycket bra när man tankar PSN-demos på hundratalet megabyte. Orka sitta och glo på en progressbar när man kan spela istället.

Under nätverksmenyn (under "Webbläsare") i XMB ligger "Nedladdningshantering" eller vad den nu heter, där du kan kolla hur långt tankningen har kommit och vilken prioritet vissa tankningar ska ha.

Vänta nu.. Så man kan ladda ner från konsolen, till konsolen? Fräckt. Jag förde nämligen bara över en film via USB till ps3an idag, och kopierade över den till konsolens hårddisk!

Då vet jag, tack! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Gissa vem som har köpt PS3 idag!! :lol::D:)

Spel till blev Burnout: Paradise. :) Köpte allt på ElGiganten, där jag praktiserar just nu. Eurotrip, eller vadfan det heter, som också ligger i närheten hade satt ned sina PS3or till 3895:-, och eftersom ElGig har lägsta prisgaranti hakade dem på. Jag slog till direkt! Det blev fan billigare än att beställa från nätet, vilket är ovanligt år 2008. :w000t:

Är det HDMI som gäller om man vill köra i HD- format?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor