burken12 Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 skit billigt men jag tycker garantin borde gälla här också eftersom det är samma företag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 skit billigt men jag tycker garantin borde gälla här också eftersom det är samma företag menar du företaget på butiken??? vilken butik såfall!! och vad kostar de i england då???? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 skit billigt men jag tycker garantin borde gälla här också eftersom det är samma företag Är ganska säker på att garantin inte gäller i sverige. Kanske måste skicka den till england om du skall utnyttja den. Men men, vad vet jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 jag hade tänkt importera en ps3 från england,gäller garantin i sverige Jodå, det skall gå att fixa från sverige. Internationell garanti är ganska vanligt faktiskt. En del regler på det där, men det finns. Köpte själv en radio i italien som jag fick reparerad i Sverige sedan. Prata med Sony och hör hur det funkar. Tror som sagt att det inte skall vara nått problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 menar du företaget på butiken??? vilken butik såfall!! och vad kostar de i england då???? Game i England ca3600-4000 med ett spel inkluderat plus ca 40 kr i frakt Jodå, det skall gå att fixa från sverige. Internationell garanti är ganska vanligt faktiskt. En del regler på det där, men det finns. Köpte själv en radio i italien som jag fick reparerad i Sverige sedan. Prata med Sony och hör hur det funkar. Tror som sagt att det inte skall vara nått problem. Ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 (redigerad) Game i England ca3600-4000 med ett spel inkluderat plus ca 40 kr i frakt Ok 40:- i frakt?! De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:- Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv Minst 400:- i frakt får du räkna. Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där. Redigerad 17 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 40:- i frakt?! De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:- Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv Minst 400:- i frakt får du räkna. Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där. Och tull. Och priset på frakten beror väl lite på vikten har jag för mig, så vi kan väl slänga på lite till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 40:- i frakt?! De kommer aldrig, ALDRIG, någonsin, inte ens om du är den ända kunden de har under hela 2008 att skicka det därifrån för 40:- Priset ligger ungefär som svenska posten skulle jag tro. http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster...rcelEurope.jspv Minst 400:- i frakt får du räkna. Sedan bör det skickas som ömtåligt, och rekomenderat gods, så ett par 100 extra där. 1.Jag har kollat hemsidan och fraktkostnaden är 2.95 Pund. 2.Det tilkommer ingen tull eftersom det är ett EU land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 1.Jag har kollat hemsidan och fraktkostnaden är 2.95 Pund. 2.Det tilkommer ingen tull eftersom det är ett EU land. Du har fel. Aldrig att de stämmer, tänk efter tror du de skulle skicka ett 7 kg tungt paket från England för 40 spänn när det kostar 250:- innom sverige...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 Game i England ca3600-4000 med ett spel inkluderat plus ca 40 kr i frakt Ok Afaik, Game UK skickar inte till sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 här är hemsidan http://www.game.co.uk/help/shipping.aspx det är sammma frakt pris för allt(det är gratis frakt i uk) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 här är hemsidan http://www.game.co.uk/help/shipping.aspx det är sammma frakt pris för allt(det är gratis frakt i uk) # We are unable to ship orders outside of the UK over 1000g which would include all hardware orders. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Kan man ansluta ett USB-headset och få det att funka, eller måste man köpa ett med bluetooth? De lär vara både ovanligare, dyrare och med mindre sannolikhet att det kommer funka på alla datorer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 (redigerad) Någon annan som prövat Turok demot som finns ute på amerikanska PSN! det var riktigt tungt. Vad är höjden på bad-ass? springa runt i djungeln med en shotgun i varsin hand medans du blastar fiender och dinosaurier Redigerad 20 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Hej! (igen) Ska köpa en trådlös router imorgon, men så snubblade jag på den här alldeles nyss och den verkar ju mycket bättre än en router. Vad tror ni, tror ni den är bra? Som jag fattar det stoppar man bara in den här grejen i ett usbutag på datorn sen har man internet på 5 valfria enheter. Eller har jag fattat fel? :/ http://www.gbayshop.com/TRADERA/IMAGES/PSPWIFI.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 (redigerad) Hej! (igen) Ska köpa en trådlös router imorgon, men så snubblade jag på den här alldeles nyss och den verkar ju mycket bättre än en router. Vad tror ni, tror ni den är bra? Som jag fattar det stoppar man bara in den här grejen i ett usbutag på datorn sen har man internet på 5 valfria enheter. Eller har jag fattat fel? :/ Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator. Redigerad 24 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator. e inte den helt jävla fel? han måste ju fortfarande ha ett trådlöst MODEM?? det är väl bara mottagaren? eller har jag fattat fel? och vf ska man koppla den i ps3 som det står i annonsen för ps3 har redan de inbyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Den verkar vara rätt kass, om det faktiskt fungerade som en router i USB-format man stoppade in i datorn, har det ändå nackdelar. Räckvidden lär vara fruktansvärt låg, och dessutom måste datorn stå på och surra så fort du vill använda internet på PS3, istället för att ha en avstängd dator med en påslagen router bredvid, som inte låter eller drar lika mycket ström som en dator. Yepp, du har nog rätt som vanligt. Köper den som du tipsa om innan. Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 (redigerad) e inte den helt jävla fel? han måste ju fortfarande ha ett trådlöst MODEM?? det är väl bara mottagaren? eller har jag fattat fel? och vf ska man koppla den i ps3 som det står i annonsen för ps3 har redan de inbyggt Han har ju ett modem för datorn, men saknar trådlöst internet ( = router). USB-grejen är tydligen inte mottagaren utan sändaren, precis som det finns att köpa för Bluetooth: Så USB-grejen är till för att man ska slippa köpa en WLAN-sändare ( = router), och istället ha en sån där pryl. Man kopplar in den i datorn, inte in den i PS3, inte i PSP (som inte har den USB-typen) och definitivt inte i en NDSL som, såvitt jag vet, helt saknar USB-ingång. Nackdelen med den där prylen är att jag skulle tro att räckvidden landar på fem meter i slutändan, och att man får långsam och instabil uppkoppling, samt att datorn måste stå på hela tiden. Dessutom skulle jag tro att den kostar minst lika mycket som en router, men med en femtedel av routerns fördelar. Datorn blir alltså en router med den där prylen. Redigerad 24 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kallelito Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Hej , hur låter era PS3or egentligen? Jag undrar eftersom jag nyligen gjorde mig av med en ps3 40 gb som hade ett jäkligt skumt fläktljud. Det lät inte som ett vanligt fläktljud, från t.ex. en dator, brukar göra, alltså att det bara susar om den. Min Ps3 gav ifrån sig ett "rrrrrrrrrrrrr" liknande ljud, ungefär som att det satt en liten pappersbit mellan fläktbladen... Det var ganska acceptabelt när man precis satte på den men efter ca 5-10 min så började det låta högre så att det blev jävligt störande. Så jag lämnade tillbaka den till butiken jag köpte den ifrån, funderar på att skaffa en ny men är ganska orolig över att den också ska låta så! Så, ger era Ps3or ifrån sig ett "rrrrrrrr" liknande ljud? Kolla gärna den här videon, http://uk.youtube.com/watch?v=0Xmqskiy-Ns, sådär lät den fast inte lika högt som hans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts