Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 På bilden ser du en röd sladd, det är den som går ut från väggen och in i modemet. Ut går fyra portar, varav en är upptagen av en blå sladd (dator). Den svarta kabeln jag håller brukar vara itryckt också, som går in i PS3. Annars kan du koppla en trådlös dator/PSP/PS3/whatever till routern. Till vänster om bilden finns det en antenn, men den kom inte med. Jag köpte den billigaste som fanns att få tag i, eftersom jag inte hade särskilt stora krav. Har inte haft problem med den än, även om den fått taskiga recensioner på Pricerunner. Brorsan har haft sin i bortåt två år och aldrig behövt starta om den. Vad jag däremot märker är lite dåligt med den är räckvidden - jag bar iväg mitt PS3 till köket/allrummet som ligger ca 15-20 m härifrån (några väggar emellan iofs), och då var anslutningen ganska dålig eller obefintlig. Så om det är långt mellan PS3 och modemet kanske du inte ska skaffa den här. Säker på att ditt modem inte redan har trådlöst då? Wow så man bhöver ingan sladd alls menar du, PS3:an är kan ta emot signaler i alla fall? Tror inte modemet har trådlöst, det är ett standard som man får komm hem. Så exakt vad är det jag behverm köpa? En sådan antenn som du har, nått mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Så exakt vad är det jag behverm köpa? En sådan antenn som du har, nått mer? Antennen kom inte med på bild, men den sitter såklart fast på routern jag köpte. Alltså: Du behöver en trådlös router. Jag länkade till min router i förra posten, kolla in den. 280 spänn eller vad det var. Kolla ditt modem. Har den en antenn? Har den en WLAN- eller WiFi-lampa? Har du kvar kartongen ska du leta efter denna symbol: http://igelu2008.csic.es/img/logo_wifi.gif Redigerad 9 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Exakt. Jag behöver alltså en sådan här: http://i.pricerunner.com/prod/2_0_2_186125s/NetGear_WGR614.jpg Och sedan inget mer? PS3:an hittar sedan själv den här http://i.pricerunner.com/prod/2_0_2_186125s/NetGear_WGR614.jpg Grejen...?! Och grejen skall vara inkopplad i datorn, sladden jag fick till PS3:an behöver jag inte. Har jag fattat rätt? Mitt modem har 7 lampor: Power, DS, US, Online, Link, Tel1 och Tel 2 Redigerad 9 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Exakt. Jag behöver alltså en sådan här: http://i.pricerunner.com/prod/2_0_2_186125s/NetGear_WGR614.jpg Och sedan inget mer? PS3:an hittar sedan själv den här http://i.pricerunner.com/prod/2_0_2_186125s/NetGear_WGR614.jpg Grejen...?! Och grejen skall vara inkopplad i datorn, sladden jag fick till PS3:an behöver jag inte. Har jag fattat rätt? Mitt modem har 7 lampor: Power, DS, US, Online, Link, Tel1 och Tel 2 gör så här som jag har; jag har modemet jag fick till mitt internet. Till det vanliga har jag kopplat en trådlös router, som sänder ut signalerna till både ps3an och datorn! Ps3an hittar den efter du ställt in att du har trådlöst, och till datorn måste du ha en mottagare till att ha trådlöst, men de får man väl oftast när man köper trådlöst antar jag... hoppas du fatta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 gör så här som jag har; jag har modemet jag fick till mitt internet. Till det vanliga har jag kopplat en trådlös router, som sänder ut signalerna till både ps3an och datorn! Ps3an hittar den efter du ställt in att du har trådlöst, och till datorn måste du ha en mottagare till att ha trådlöst, men de får man väl oftast när man köper trådlöst antar jag... hoppas du fatta? Okej, så PS3an har alltså en inbyggd anten? Men man kan låta datorn fortsätta ha en icke trådlös och enbart köra den trådlösa till PS3an, eller stör de varandra då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Okej, så PS3an har alltså en inbyggd anten? Men man kan låta datorn fortsätta ha en icke trådlös och enbart köra den trådlösa till PS3an, eller stör de varandra då? Som du ser på bilden kan man koppla in 4 enheter via sladd. Trådlöst kan man koppla in 16 enheter som standard, och inget stör ut varandra Till modemet hemma har vi två datorer på kabel, två bärbara datorer + PSP + PS3 på trådlöst. No problem. Skulle man ha flera datorer kan man dessutom gå in i varandras mappar och filer helt trådlöst. Så ifall jag är på bottenvåningen med en bärbar kan jag använda filer som är i brorsans dator på övervåningen. Samma sak går att göra med PS3: Din dator delar med sig de filer du vill ge PS3, sen går du till PS3 och kollar på filmer och bilder du har på datorn, men inte orkar bränna ut/lägga in på USB-minne eller minneskort. Programmet heter TVersity EDIT: Förtydligande: JA, PS3 har inbyggd "antenn". NEJ, de stör inte ut varandra Redigerad 9 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Som du ser på bilden kan man koppla in 4 enheter via sladd. Trådlöst kan man koppla in 16 enheter som standard, och inget stör ut varandra Till modemet hemma har vi två datorer på kabel, två bärbara datorer + PSP + PS3 på trådlöst. No problem. Skulle man ha flera datorer kan man dessutom gå in i varandras mappar och filer helt trådlöst. Så ifall jag är på bottenvåningen med en bärbar kan jag använda filer som är i brorsans dator på övervåningen. Samma sak går att göra med PS3: Din dator delar med sig de filer du vill ge PS3, sen går du till PS3 och kollar på filmer och bilder du har på datorn, men inte orkar bränna ut/lägga in på USB-minne eller minneskort. Programmet heter TVersity Ah, okej då är jag med. Tusen tack för all hjälp! Skyldig dig en tjänst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Ah, okej då är jag med. Tusen tack för all hjälp! Skyldig dig en tjänst. En tjänst... Redigerad 9 januari, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) En tjänst... Tänkte detsamma Redigerad 9 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Som du ser på bilden kan man koppla in 4 enheter via sladd. Trådlöst kan man koppla in 16 enheter som standard, och inget stör ut varandra Till modemet hemma har vi två datorer på kabel, två bärbara datorer + PSP + PS3 på trådlöst. No problem. Skulle man ha flera datorer kan man dessutom gå in i varandras mappar och filer helt trådlöst. Så ifall jag är på bottenvåningen med en bärbar kan jag använda filer som är i brorsans dator på övervåningen. Samma sak går att göra med PS3: Din dator delar med sig de filer du vill ge PS3, sen går du till PS3 och kollar på filmer och bilder du har på datorn, men inte orkar bränna ut/lägga in på USB-minne eller minneskort. Programmet heter TVersity EDIT: Förtydligande: JA, PS3 har inbyggd "antenn". NEJ, de stör inte ut varandra Okej, jag har skumläst eran frågestund litegranna, jag har nämligen samma problem som Vice.. Hur får jag mitt Ps3 och routern vid datorn att hitta varandra? Jag ska väl söka från mitt Ps3 efter signaler, men hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Okej, jag har skumläst eran frågestund litegranna, jag har nämligen samma problem som Vice.. Hur får jag mitt Ps3 och routern vid datorn att hitta varandra? Jag ska väl söka från mitt Ps3 efter signaler, men hur? Inställningar -> Nätverksinställningar -> Nätverksinställningar igen (eller vad den heter) -> ändra till Manuell -> Trådlös -> sök -> välj den anslutning du vet är din -> skriv in lösen -> ta allt på auto. Då ska det inte vara några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Inställningar -> Nätverksinställningar -> Nätverksinställningar igen (eller vad den heter) -> ändra till Manuell -> Trådlös -> sök -> välj den anslutning du vet är din -> skriv in lösen -> ta allt på auto. Då ska det inte vara några problem. Lösenordet, är det något jag ska hitta på då eller är det något lösenord jag redan har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Lösenordet, är det något jag ska hitta på då eller är det något lösenord jag redan har? Din router har ett lösenord. Det får du läsa om i routerns handböcker, eller så ligger det i nåt kuvert från din ISP som jag hoppas du/din farsa sparat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Om inte något har ändrat lösenordet kan du hitta det i handboken. som sagt. Hittar du inte den kan du söka på routerns namn på google, då får du lätt tag i ursprungslogin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Hurpass bakåtkompatibel är en PS3? Jag har läst runt på andra forum och förstått att det finns olika varianter med olika hårddiskar som har olika kompabiliteter, men vilka spel som fungerar till vilka varianter framgår inte. Vad jag förstått är i alla fall att USA varianterna är bättre på den punkten; men fungerar alla gamla spel, eller är det till och med så att inga fungerar p.g.a. regionskoder och sånt trams? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 (redigerad) Jag har läst runt på andra forum och förstått att det finns olika varianter med olika hårddiskar som har olika kompabiliteter, men vilka spel som fungerar till vilka varianter framgår inte. Vad jag förstått är i alla fall att USA varianterna är bättre på den punkten; men fungerar alla gamla spel, eller är det till och med så att inga fungerar p.g.a. regionskoder och sånt trams? Vad jag har läst så beror inte det på hårddiskarna utan på annat.. Våra Ps3:or använder sig av mjukvara medans Japans och USA varianterna (...) använder sig av hårdvara. Har en länk någonstants till den där sidan där dom visar vila spel som funkar, Wait just a sec. There you go. Redigerad 10 januari, 2008 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Vad jag förstått så går det bara att spela PS2 spel på vissa PS3? Har det med minnesstorleken att göra eller något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Vad jag förstått så går det bara att spela PS2 spel på vissa PS3? Har det med minnesstorleken att göra eller något annat? PS3 60GB - Bakåtkompatibel PS3 40GB - NOOOOOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Den amerikanska 80-(och även 60?)-gigsversionen har bättre PS2-kompabilitet för att den har en äkta PS2-laser i sig. 60-giggaren har sämre för att den använder sig av emulering istället. 40-giggaren saknar kompabilitet för att den helt enkelt blir billigare så, och när den släpptes ökade PS3-försäljningen med 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Jaha, då blir det till att slänga ut ännu mer pengar på sitt PS3 då. Hur mycket dyrare på ett ungefär är en 60G än en 40G? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts