LunCh Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Ebay Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Måste man ha PS3 igång för att ladda spelet, det räcker inte med att den röda knappen lyser bara? Känns dumt att det ska stå på i onödan... Kan man ladda dem genom datons usb uttag? Och sista frågan: Den är full laddad när den ena lampan slutar lysa va...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 (redigerad) Måste man ha PS3 igång för att ladda spelet, det räcker inte med att den röda knappen lyser bara? Känns dumt att det ska stå på i onödan... Kan man ladda dem genom datons usb uttag? Och sista frågan: Den är full laddad när den ena lampan slutar lysa va...? För att ladda spelet? Om det är kontrollerna du menar så måste PS3 vara på. Ja, man kan ladda i vilken enhet som helst, bara den har USB-uttag. Man ser när den är fulladdad när en/alla lampor slutar blinka. Är kontrollern av när du laddar, kommer fyra lampor blinka och sen släckas. Är den på, kommer antingen lampa 1, 2, 3, 4, 1+4, 4+2 eller 4+3 (beroende på tilldelning) blinka tills den är fulladdad, då de istället lyser fast. Btw, när skulle det komma nån form av screenshotfunktion för PS3? Samtidigt som Home eller? Redigerad 29 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 För att ladda spelet? Om det är kontrollerna du menar så måste PS3 vara på. Ja, man kan ladda i vilken enhet som helst, bara den har USB-uttag. Man ser när den är fulladdad när en/alla lampor slutar blinka. Är kontrollern av när du laddar, kommer fyra lampor blinka och sen släckas. Är den på, kommer antingen lampa 1, 2, 3, 4, 1+4, 4+2 eller 4+3 (beroende på tilldelning) blinka tills den är fulladdad, då de istället lyser fast. Btw, när skulle det komma nån form av screenshotfunktion för PS3? Samtidigt som Home eller? Tack. Suger ju våta sockar att PS3:an måste vara på för att man ska kunna ladda, borde gå i stanby läge tycker jag. Så det funkar fint att ladda i datorn usb uttag, bara att trycka in den där alltså? Den kan inte sabbas...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Tack. Suger ju våta sockar att PS3:an måste vara på för att man ska kunna ladda, borde gå i stanby läge tycker jag. Så det funkar fint att ladda i datorn usb uttag, bara att trycka in den där alltså? Den kan inte sabbas...? nee, den ska inte sabbas? ska inte ens gå att sabba så vad jag vet? men iaf, ett riktigt bra råd till alla ps3 ägare är att skaffa extern hårddisk! köpte en 500gb i tisdags, och det funkar hur galant som helst med överförning eller uppspelning går så fort oxå att bara lägga in filmerna på den, sen koppla den utan problem i ps3an så skaffa det om ni kan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Tack. Suger ju våta sockar att PS3:an måste vara på för att man ska kunna ladda, borde gå i stanby läge tycker jag. Så det funkar fint att ladda i datorn usb uttag, bara att trycka in den där alltså? Den kan inte sabbas...? nee, den ska inte sabbas? ska inte ens gå att sabba så vad jag vet? men iaf, ett riktigt bra råd till alla ps3 ägare är att skaffa extern hårddisk! köpte en 500gb i tisdags, och det funkar hur galant som helst med överförning eller uppspelning går så fort oxå att bara lägga in filmerna på den, sen koppla den utan problem i ps3an så skaffa det om ni kan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 (redigerad) Tack. Suger ju våta sockar att PS3:an måste vara på för att man ska kunna ladda, borde gå i stanby läge tycker jag. Så det funkar fint att ladda i datorn usb uttag, bara att trycka in den där alltså? Den kan inte sabbas...? nee, den ska inte sabbas? ska inte ens gå att sabba så vad jag vet? men iaf, ett riktigt bra råd till alla ps3 ägare är att skaffa extern hårddisk! köpte en 500gb i tisdags, och det funkar hur galant som helst med överförning eller uppspelning går så fort oxå att bara lägga in filmerna på den, sen koppla den utan problem i ps3an så skaffa det om ni kan EDIT!!! WTF?! HUR KUNDE DE KOMMA 3 ST INLÄGG?! det hade inte ens hängt sig eller något?! inte använt bakåtknappen ens:S kan nååågon förklara detta?? SORRY FÖR DET!!!! Redigerad 30 december, 2007 av Shady_4_life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Vet ni något bra 5.1-surroundsystem lämpat för PS3, som inte kräver en extern förstärkare med optisk/HDMI-ingång och separata högtalare? Alltså, finns det nåt Logitech-ish 5.1-paket ämnat för just PS3? EDIT: Helst max 1000 kr. Redigerad 3 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) SIXAXIS går nu att koppla in till datorn! Har provat och det funkar i Spelenheter i Kontrollpanelen. (Skulle starta SA för att kolla, men det hängde sig. Har nog inget med detta att göra.) I Spelenheter dyker det upp 19 knappar, trots att den bara har 17. Den artonde knappen borde väl vara reset-knappen på undersidan av kontrollern, men vilken skulle då nr 19 vara? Btw vill jag ha svar på frågan i posten över Redigerad 6 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 SIXAXIS går nu att koppla in till datorn! Har provat och det funkar i Spelenheter i Kontrollpanelen. (Skulle starta SA för att kolla, men det hängde sig. Har nog inget med detta att göra.) I Spelenheter dyker det upp 19 knappar, trots att den bara har 17. Den artonde knappen borde väl vara reset-knappen på undersidan av kontrollern, men vilken skulle då nr 19 vara? Btw vill jag ha svar på frågan i posten över Har du räknat med att man kan trycka in joystickarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Har du räknat med att man kan trycka in joystickarna? Ja, räkna själv. Fyra axelknappar + fyra D-padknappar + X0[]/\ + de fem knapparna Select, Start, PS, L3 och R3 = 17. Nummer 18 är isf resetknappen, men 19 är lite mystisk. Kanske om man skruvar upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Funderar på att spela online, jag fick den här sladden med PS3:an: http://aycu26.webshots.com/image/39585/2004535264102875899_rs.jpg den ser lika dan ut i båda ändarna. Förmodar att man skall sätta en i PS3:an och en i datorn. Frågan är nu om man inte på nått sätt, kan koppla PS3:an direkt in i internet-uttaget då min dator och min PS3:a är långt ifrån varandra...? Redigerad 9 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 In-game XMB bekräftat av Sony Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Funderar på att spela online, jag fick den här sladden med PS3:an: http://aycu26.webshots.com/image/39585/200...02875899_rs.jpg den ser lika dan ut i båda ändarna. Förmodar att man skall sätta en i PS3:an och en i datorn. Frågan är nu om man inte på nått sätt, kan koppla PS3:an direkt in i internet-uttaget då min dator och min PS3:a är långt ifrån varandra...? Nej, inte in i datorn. Hur kopplar du din dator till internet? Trycker du in en sån sladd i väggen, eller in i en router/hub? PS3 ansluter på samma sätt som din dator; finns det inga portar kvar i väggen får du skaffa en router. Köper du trådlös router slipper du dra kablar genom hela huset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Nej, inte in i datorn. Hur kopplar du din dator till internet? Trycker du in en sån sladd i väggen, eller in i en router/hub? PS3 ansluter på samma sätt som din dator; finns det inga portar kvar i väggen får du skaffa en router. Köper du trådlös router slipper du dra kablar genom hela huset. Jag har en sladd in i datorn och sedan från datorn in i väggen. (eller tvärtom, från datorn in i modemet och från modemet in i väggen. Kommer inte åt så jag kan se just nu) Det är runda uttag i väggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Jag har en sladd in i datorn och sedan från datorn in i väggen. (eller tvärtom, från datorn in i modemet och från modemet in i väggen. Kommer inte åt så jag kan se just nu) Det är runda uttag i väggen. Och modemet har hur många portar? Tryck in sladden där så kommer du kunna spela online med PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Det uttaget jag har i sovrummet ser likadant ut, bortesett från att från det översta hålet hänger det ut en "järngrej" och från den går sladden in i modemet, och från modemet en sådan här sladd som jag fick till PS3:an in i datorn! Översta hålet är alltså internet hålet! http://ww2.beffo.se/upload/pic~/0wq28bozf8se.JPG http://ww2.beffo.se/upload/pic~/lurbjbv1jzu1.JPG Edit: Om jag skall sätta sladden i modemet är jag tillbaka där jag började, modemet är i sovrummet med datorn och jag vill inte dra en sladd genom hela lägenheten... Brossan påstår att en trådlös router suger våta sockar! Så fort en mobil i närheten ringer tappar man kontakten med internet. Stämmer verkligen detta...? Redigerad 9 januari, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Det uttaget jag har i sovrummet bortesett från att från det översta hålet hänger det ut en "järngrej" och från den går sladden in i modemet, och från modemet en sådan här sladd som jag fick till PS3:an in i datorn! Ta bilder på modemet isf, hur många portar? Det är dit du ska koppla den. EDIT: Brossan påstår att en trådlös router suger våta sockar! Så fort en mobil i närheten ringer tappar man kontakten med internet. Stämmer verkligen detta...? Haha, nej, det ska till en riktigt kass router för att det ska bli så. Antingen har han det, eller så är han så långt ifrån routern att det kopplar ner när som helst. Redigerad 9 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Ta bilder på modemet isf, hur många portar? Det är dit du ska koppla den. Japp, det är en sådan sladd jag fick till. Och då är det till modemet jag ska koppla det, vilket jag inte vill. EDIT: Haha, nej, det ska till en riktigt kass router för att det ska bli så. Antingen har han det, eller så är han så långt ifrån routern att det kopplar ner när som helst. Låter toppen! Alltså är det trådlös router jag skall skaffa. Hur funkar det koppla in den i modemet bara sen är det klart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 (redigerad) Japp, det är en sådan sladd jag fick till. Och då är det till modemet jag ska koppla det, vilket jag inte vill. Låter toppen! Alltså är det trådlös router jag skall skaffa. Hur funkar det koppla in den i modemet bara sen är det klart? På bilden ser du en röd sladd, det är den som går ut från väggen och in i modemet. Ut går fyra portar, varav en är upptagen av en blå sladd (dator). Den svarta kabeln jag håller brukar vara itryckt också, som går in i PS3. Annars kan du koppla en trådlös dator/PSP/PS3/whatever till routern. Till vänster om bilden finns det en antenn, men den kom inte med. Jag köpte den billigaste som fanns att få tag i, eftersom jag inte hade särskilt stora krav. Har inte haft problem med den än, även om den fått taskiga recensioner på Pricerunner. Brorsan har haft sin i bortåt två år och aldrig behövt starta om den. Vad jag däremot märker är lite dåligt med den är räckvidden - jag bar iväg mitt PS3 till köket/allrummet som ligger ca 15-20 m härifrån (några väggar emellan iofs), och då var anslutningen ganska dålig eller obefintlig. Så om det är långt mellan PS3 och modemet kanske du inte ska skaffa den här. Säker på att ditt modem inte redan har trådlöst då? EDIT: YAY! POST NR 1000 ÄR MIN!! Redigerad 9 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts