Shady_4_life Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Finns ett demo att ladda ner. AI:n känns riktigt kass och kontrollen stökig imo. Synd, för det verkar ha förbannat intressanta karaktärer och story. va? var då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Av alla de jag hört är det inte värt att köpa. Tydligen ska storyn vara riktigt kort och massa andra saker. Fick inte så bra betyg på gamespot heller. Gamespot tycker jag man kan lita på mycket mer än Gamereactor. Jag körde klart Resistance igår och jag tycker det är ett riktigt bra spel, jag kan inte fatta att GR bara ville ge det 5/10. Men hey, det är ju idioterna som gav HL2 10/10 på alla kategorier utom en. Gamespot gav R:FoM 8.6/10 och det tycker jag är ett mycket rättvist betyg. Det de ogillade med spelet var att det var väldigt grått och stereotypigt WW2-spel, vilket jag håller med om. Vapnen och multiplayer är verkligen en höjdpunkt, jag har inget att klaga på. Coop-läget för storyn funkar också väldigt bra, jag körde en dryg timme med en kompis och det gick ju hur bra som helst Skitkul spel tycker jag, men det är kanske inte det bästa som går att få tag på Rekommenderas för alla som inte köpte Starter Pack - numera är det spelet väldigt billigt i reabacken/begagnat-hyllan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 va? var då?? Åh jag vet inte, Playstation Store kanske? Finns på andra sidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Åh jag vet inte, Playstation Store kanske? Finns på andra sidan... haha, jag hittade det, men jag har inte sett det innan för ja har amerikanskt account och trodde inte ett demo kom ut på svenska innan amerikanska, men de gör de väl.. tydligen.. det verkar rätt okej, men tycker inte de verkar värt ett köp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Folding @ Home har tydligen uppdaterats så att man nu kan spela sin musik under tiden. Bra, det är det enda som hindrar mig från att ha det på oftare. Man kan också ställa in en off-timer så att man slipper tänka på att stänga av Brukar ni använda F@H btw? För skojs skull, kan vi inte byta workgroup (eller vad det heter) till GTAsajten, så vi ser på prickarna var vi finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Folding @ Home har tydligen uppdaterats så att man nu kan spela sin musik under tiden. Bra, det är det enda som hindrar mig från att ha det på oftare. Man kan också ställa in en off-timer så att man slipper tänka på att stänga av Brukar ni använda F@H btw? För skojs skull, kan vi inte byta workgroup (eller vad det heter) till GTAsajten, så vi ser på prickarna var vi finns? Vad är Folding @ Home egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Vad är Folding @ Home egentligen? Wiki. Stanford University har ett forskningsprojekt som går ut på att beräkna hur proteiner veckar sig och vilka sjukdomar man kan få om proteiner inte veckar sig som de ska. För att detta ska kunna beräknas krävs sjukt mycket datorkraft - och PS3 har det. F@H har funnits länge till PC, men den vanligaste bidragaren är alla anslutna PS3-enheter. De ensamma står för ca 60% av all datorkraft som Stanford University får, enligt wiki. Guinness rekordbok har noterat det som världens största nätverk. Kort sagt, du kör ett program som använder din ström, ditt internet och din PS3s processor för att ladda upp beräkningarna till Stanford, som sen publicerar infon som ger din farfar Alzheimersmedicin. Jag brukar skita i det här programmet eftersom man inte får göra nåt annat under tiden, men kan man spela musik så kan väl F@H lika gärna stå på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Wiki. Stanford University har ett forskningsprojekt som går ut på att beräkna hur proteiner veckar sig och vilka sjukdomar man kan få om proteiner inte veckar sig som de ska. För att detta ska kunna beräknas krävs sjukt mycket datorkraft - och PS3 har det. F@H har funnits länge till PC, men den vanligaste bidragaren är alla anslutna PS3-enheter. De ensamma står för ca 60% av all datorkraft som Stanford University får, enligt wiki. Guinness rekordbok har noterat det som världens största nätverk. Kort sagt, du kör ett program som använder din ström, ditt internet och din PS3s processor för att ladda upp beräkningarna till Stanford, som sen publicerar infon som ger din farfar Alzheimersmedicin. Jag brukar skita i det här programmet eftersom man inte får göra nåt annat under tiden, men kan man spela musik så kan väl F@H lika gärna stå på så, det är en bra sak typ? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 så, det är en bra sak typ? eller? Javisst! De behöver superdatorer för att räkna ut dessa komplexa beräkningar, och PS3 finns det en jäkla massa av. De är dessutom mer än väl kompetenta nog att klara av dem. Man bidrar alltså med datorkraft till Alzheimerforskning och andra projekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 läste någonstabs att ps3 snart skulle bli billigare nån som vet något mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 läste någonstabs att ps3 snart skulle bli billigare nån som vet något mer Dom släppte ju just en "billigare" variant på PS3, 40 GBs hårddisken, så nu lär det dröja ett tag innan nästa prissänkning. Men kan inte 4500:- ses som rätt billigt ändå? med tanke på allt man får i maskinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Dom släppte ju just en "billigare" variant på PS3, 40 GBs hårddisken, så nu lär det dröja ett tag innan nästa prissänkning. Men kan inte 4500:- ses som rätt billigt ändå? med tanke på allt man får i maskinen. Den finns för 4000kr på komplett.se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) Dom släppte ju just en "billigare" variant på PS3, 40 GBs hårddisken, så nu lär det dröja ett tag innan nästa prissänkning. Men kan inte 4500:- ses som rätt billigt ändå? med tanke på allt man får i maskinen. Var vll typ så PS2 kostade när den kom ut, tycker det är ett helt okej pris, nästan som en xbox elite Edit: ur är det när man köper spel via network egentligen, ex. vi säger att jag laddar ner warhawk för 280:- och sen händer något wierd med ps3 och allt försvinner typ, hur ska man kunna bevisa att man har betalat för spelet. Redigerad 27 december, 2007 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Den finns för 4000kr på komplett.se. Ja där ser man, ännu billigare också, but my point is, att så länge den inte överstiger 5000:- så tycker jag det är billigt för allt man får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Var vll typ så PS2 kostade när den kom ut, tycker det är ett helt okej pris, nästan som en xbox elite Edit: ur är det när man köper spel via network egentligen, ex. vi säger att jag laddar ner warhawk för 280:- och sen händer något wierd med ps3 och allt försvinner typ, hur ska man kunna bevisa att man har betalat för spelet. Kortstatistik, kan fås från din bank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
burken12 Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 4000 e fett billigt med tanke på allt som man får,hur lång garanti ger sony? Tror ni det kommer en vaiant som är bundlad med GTA IV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Jag köpte mitt PS3 igår. Jag är så jävla glaaad! Köpte en ny tv till det så jag skulle kunna sitta inne i typ 5 månader . Jag har bara en fråga. Är det bara en vanlig USB slad man måste ha för att skicka över filmer, bilder och musik till sin ps3 från sin pc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2007 Tror ni det kommer en vaiant som är bundlad med GTA IV Nej. Är det bara en vanlig USB slad man måste ha för att skicka över filmer, bilder och musik till sin ps3 från sin pc? Nej, det kommer inte gå. Vet inte hur du tänkt dig att den sladden skulle se ut, men det kommer inte funka. Har du trådlöst nätverk funkar däremot TVersity bra. Btw, visste ni att alla knappar är analoga? Testa själva, jag upptäckte det när jag körde GT HD Concept 2.0, eller vad nu racingspelet heter. Det finns i PS Store under "fullversioner". Om ni tar förarvyn så kommer ni se två mätare. Till vänster och höger om "102" på denna bild ser ni mätarna jag pratar om. Den vänstra är broms och den högra gas, men på den här bilden är båda tomma (= svarta). Hursomhelst, håll in broms- eller gasknappen olika starkt, så kommer ni se att mätarna inte ger fullt utslag åt ena eller andra hållet, utan den visar olika starkt beroende på hur hårt man trycker. Vet inte om detta var nån direkt världssensation, men jag hade iaf ingen aning om det. Har bara kollat X, [] och /\, inte O eller L1/R1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Idag är jag glad. Köpte mig Assassins Creed för 350 kr och Uncharted: Drakes Fortune för 400kr idag båda är helt nya och inte urtagna ur plasten . Nu gäller det bara att ha något att göra tills dom kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Idag är jag glad. Köpte mig Assassins Creed för 350 kr och Uncharted: Drakes Fortune för 400kr idag båda är helt nya och inte urtagna ur plasten . Nu gäller det bara att ha något att göra tills dom kommer Varifrån fick du AC så billigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts