Adriian Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 I artikeln hade han skrivit Lunix Jaha, haha! Jag såg inte länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 Jag vet att den inte är bakåtkomplitabel (därför planerar jag att behålla min PS2a för ev. behov av brukning av mina gamla spel), inte kan läsa flashminnen och inte är komplitabel med SACD. Är de två sista någon enorm drawback? Exakt vad förlorar jag möjligheten till utan dessa funktioner? Iom. att du redan har en PS2 så är det egentligen ingen större förlust. Det kan bli knepigt med bara två USB-uttag, men du kan fixa en billig USB-hub för det ändamålet. Du lär behöva fler än två uttag; en mus, ett tangentbord, en kabel för att ladda kontrollern, och ska du dessutom använda minneskort så behöver du en MS-läsare. Jag tycker definitivt det är smidigt att kunna visa kamerabilder direkt genom att bara trycka in kortet i PS3an, men en MS-läsare klarar väl det lika bra. Ska man tanka "främmande" filer (pdf, txt etc) frågar den efter minneskort, och då är det skönt att direkt trycka in i fronten. Så, du som PS2ägare förlorar nog inte så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Iom. att du redan har en PS2 så är det egentligen ingen större förlust. Det kan bli knepigt med bara två USB-uttag, men du kan fixa en billig USB-hub för det ändamålet. Du lär behöva fler än två uttag; en mus, ett tangentbord, en kabel för att ladda kontrollern, och ska du dessutom använda minneskort så behöver du en MS-läsare. Jag tycker definitivt det är smidigt att kunna visa kamerabilder direkt genom att bara trycka in kortet i PS3an, men en MS-läsare klarar väl det lika bra. Ska man tanka "främmande" filer (pdf, txt etc) frågar den efter minneskort, och då är det skönt att direkt trycka in i fronten. Så, du som PS2ägare förlorar nog inte så mycket. Okej, tack för hjälpen. Planerar ändå inte att använda PS3an till att visa kort, så det gör mig nog inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 (redigerad) Testade just mediaserverfunktionen hos PS3, och den fungerade ju fint! Konceptet är att man strömmar de filer man har på sin dator genom att sätta upp en mediaserver i ett program som till exempel kan vara TVersity. Den här guiden ger bra tips om hur du ska gå tillväga. Till punkt och pricka stämmer den ju inte, men rätt bra. Orkar inte göra en långpost om hur man gör (som jag märkligt nog brukar göra fast jag länkar till andra guider ), men om ni får problem så svarar jag gärna. Jag strömmade låtar, bilder och en dryg enminutsvideo för att kolla hur det flöt, och det var ju inga problem med det! Kvaliteten trodde jag skulle bli nedsatt till fördel för snabbhet, men så är det inte. Filmen flöt helt perfekt, kvaliteten var inte ett dugg försämrad och det lika snabbt att buffra, spola, pausa, backa, timeskippa etc som om den redan vore på hårddisken. Rekommenderas! Själv är jag övertygad om att jag ska använda denna funktion till jul, då vi troligen kommer kolla alla kort morsan pratat om så länge att "vi borde ju se alla bilder vi fotat men aldrig kollat på!". Ibland har vi sprungit ner från datorn på övervåningen till vår DVD-recorder (på nedervåningen) med minneskort om och om igen för att få bilderna på storskärm. Nu slipper jag det. När vi tankat en film så drar vi en lång S-videokabel (och en ljudkabel) från datorn och ner till teven, vilket gör att vi under en kvart måste fixa inställningar med kloning av skärm, fixa tevens signalinställningar till "S-video istället för video" och gud vet allt. Om vi behöver pausa så måste någon av oss springa upp till datorn, och att springa upp bara för att kolla "vad sa han?" är uteslutet, det är ingen som lägger energi på. Nu slipper jag, tjoho! Härligt att kunna se film som det är tänkt Redigerad 6 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Playstation 3 visar tydligt vad den betyder för Blu-ray I både USA och Australien så leder Blu-ray överlägset i form av försäljning av HD-spelare. För er som är oroliga över ert val av Playstation 3 som HD-uppspelare så verkar allting säkert att formatet kommer att leva kvar flertalet år. källa: Click me hard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Kan man spela upp brända filmer på sin ps3? Jag ska nämligen bränna ut en film senare ikväll, och vill gärna slippa konka in min dvd. Ps2 går också bra . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Playstation 3 visar tydligt vad den betyder för Blu-ray I både USA och Australien så leder Blu-ray överlägset i form av försäljning av HD-spelare. För er som är oroliga över ert val av Playstation 3 som HD-uppspelare så verkar allting säkert att formatet kommer att leva kvar flertalet år. källa: Click me hard Härligt, men vad jag känner att artikeln saknar är BR-spelares försäljningssiffror - alltså exklusive sålda PS3-enheter. Annars blir ju siffrorna inte rättvisa. Klår HDDVD-spelare BR-spelare med 2000% så känns det inte som att BR är ett lika säkert format. Filmälskare köper kanske hellre en renodlad HDDVD-spelare än en PS3. Kan man spela upp brända filmer på sin ps3? Jag ska nämligen bränna ut en film senare ikväll, och vill gärna slippa konka in min dvd. Ps2 går också bra . Filmer vet jag inte, men nu när du säger det har jag faktiskt spelat upp en bränd audio-CD (eller var det en MP3-skiva? Måste kollas!) utan problem. När jag skulle rippa låtar blev det däremot krångel, men det kan bero på att den fått en hel del repor. PS2 kan nog spela brända DVD-filmer om den är chippad, men jag är inte säker eftersom jag aldrig ägt nån. Jag ska skaffa Singstar (någon PS2-version) till syrran i julklapp, men de paket jag hittar i butik är två mikrofoner plus ett dåligt spel. De Singstarspel jag vill ha är Rocks och 80's, var finns dessa i billiga mikrofonpaket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Härligt, men vad jag känner att artikeln saknar är BR-spelares försäljningssiffror - alltså exklusive sålda PS3-enheter. Annars blir ju siffrorna inte rättvisa. Klår HDDVD-spelare BR-spelare med 2000% så känns det inte som att BR är ett lika säkert format. Filmälskare köper kanske hellre en renodlad HDDVD-spelare än en PS3 Jag tror också att folk helldre drar och köper HDDVD är BR, det var bara en artikel som kanske folk skulle tycka vara intressant att läsa... sen finns det ju folk som helldre köper en BR-DVD än en PS3'a vilket jag tycker är väldigt onödigt, även fast man inte har sina favorit spel till PS3 och helldre spelar på t.ex. xbox så varför inte slå två flugor med en smäll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag ska skaffa Singstar (någon PS2-version) till syrran i julklapp, men de paket jag hittar i butik är två mikrofoner plus ett dåligt spel. De Singstarspel jag vill ha är Rocks och 80's, var finns dessa i billiga mikrofonpaket? Du behöver väl bara två mikrofoner? Rocks 80's Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Jag tror också att folk helldre drar och köper HDDVD är BR, det var bara en artikel som kanske folk skulle tycka vara intressant att läsa... sen finns det ju folk som helldre köper en BR-DVD än en PS3'a vilket jag tycker är väldigt onödigt, även fast man inte har sina favorit spel till PS3 och helldre spelar på t.ex. xbox så varför inte slå två flugor med en smäll! True, det tycker jag också. Men filmfantaster/fanatiker kanske avskyr PS3s interface vid uppspelning, till exempel kan man inte zooma bilden eller göra så avancerade uppspelningsalternativ som jag till och med sett på en fem år gammal DVD-spelare brorsan köpte en gång. PS3s BR-filmfördelar är egentligen inte många, utom just att den kan spela BR för ett likadant pris som en renodlad BR-spelare. Skillnaden mellan en BR-spelare och en PS3 är ju allt vad en PS3 har och spelaren saknar, men samtidigt har en spelare fler avancerade uppspelningsalternativ och med största sannolikhet fler och bättre outputs. Är man inte filmgalen ser jag ingen fördel med att skaffa en BR-spelare framför en PS3, om man inte föredrar en annan hårdvarudesign än PS3s smått klumpiga utseende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 True, det tycker jag också. Men filmfantaster/fanatiker kanske avskyr PS3s interface vid uppspelning, till exempel kan man inte zooma bilden eller göra så avancerade uppspelningsalternativ som jag till och med sett på en fem år gammal DVD-spelare brorsan köpte en gång. PS3s BR-filmfördelar är egentligen inte många, utom just att den kan spela BR för ett likadant pris som en renodlad BR-spelare. Skillnaden mellan en BR-spelare och en PS3 är ju allt vad en PS3 har och spelaren saknar, men samtidigt har en spelare fler avancerade uppspelningsalternativ och med största sannolikhet fler och bättre outputs. Är man inte filmgalen ser jag ingen fördel med att skaffa en BR-spelare framför en PS3, om man inte föredrar en annan hårdvarudesign än PS3s smått klumpiga utseende. Det är sant, en filmmänniska ska nog inte skaffa sig en PS3, har inte kollat film på PS3 än men det är väll inte som med PS2'an som inte kunde spela upp 16:9 (elr kunde den det?), fick med Resident Evil Apocalypto på BR när jag köppte min PS3 men den filmen är så jävla dålig att jag inte orkar kolla hur det är att kolla film på PS3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Du behöver väl bara två mikrofoner? Rocks 80's Hmm, är det där de billigaste alternativen? Självklart behöver jag bara ett paket mikrofoner, är det alltså Rocks (på just Webhallen) som är det billigaste alternativet om jag vill ha mickpaket? Är CDON det billigaste stället för ett standalone-80's? Tack, hursomhelst EDIT 3: Helst väljer jag 80's framför Rocks, om man ser på låtlistorna. Finns det bara en butik som säljer 80's i mickpaket? Det är sant, en filmmänniska ska nog inte skaffa sig en PS3, har inte kollat film på PS3 än men det är väll inte som med PS2'an som inte kunde spela upp 16:9 (elr kunde den det?), fick med Resident Evil Apocalypto på BR när jag köppte min PS3 men den filmen är så jävla dålig att jag inte orkar kolla hur det är att kolla film på PS3 Men du kan ju åtminstone stoppa in skivan och fippla med kapitel, inställningar, slow motion, snabbspolning, tidssökning och annat, bara för att prova? Jag har sett Star Wars (episod IV och V) (EDIT 1: På DVD, alltså) på min PS3 och jag har inget att klaga på, vad jag vet. Har bara burkteve än men eftersom utgångarna är digitala så kan det inte vara någon som helst skillnad mellan en PS3 och en "standalone" BR-spelare. EDIT 2; när jag gjorde min första edit kom jag på att jag har ett svar på en tidigare fråga. Felshoe: JA, det går att spela brända filmer på PS3. Jag har Star Wars: Ep IV, V och VI på brända DVD-skivor, omgjorda från äkta DVD -> ISO -> nedbränd ISO-image på en DVD = Exakt kopia av en äkta, köpt DVD. Så visst går det att se bränd film, åtminstone om den är digitalt kopierad. Om du har en nedbränd avi/DivX/Wmv-film (eller av annat format) på en data-DVD så har jag ingen aning om ifall du kommer kunna se det eller inte. Redigerad 7 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Om du har en nedbränd avi/DivX/Wmv-film (eller av annat format) på en data-DVD så har jag ingen aning om ifall du kommer kunna se det eller inte. Det kan man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Felshoe: JA, det går att spela brända filmer på PS3. Jag har Star Wars: Ep IV, V och VI på brända DVD-skivor, omgjorda från äkta DVD -> ISO -> nedbränd ISO-image på en DVD = Exakt kopia av en äkta, köpt DVD. Så visst går det att se bränd film, åtminstone om den är digitalt kopierad. Om du har en nedbränd avi/DivX/Wmv-film (eller av annat format) på en data-DVD så har jag ingen aning om ifall du kommer kunna se det eller inte. Tack! Du säger alltså att jag borde ha en film, köpt eller hyrd på Dvd, lagt över den på datorn och bränt ut den på en ny dvd för att den ska fungera, och att det kan fungera ifall jag har...Hittat filmen i buskarna och bränt ut den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Tack! Du säger alltså att jag borde ha en film, köpt eller hyrd på Dvd, lagt över den på datorn och bränt ut den på en ny dvd för att den ska fungera, och att det kan fungera ifall jag har...Hittat filmen i buskarna och bränt ut den? Det fungerar alltihop, jag bränner alltid ut mina filmer som .iso och dom fungerar utmärkt! Sitter med en HDTV och PS3:an kopplad via HDMI och det är fantastiskt vilken bra bild det blir, även med DVD. Uppskalningen fungerar verkligen skitbra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Tack! Du säger alltså att jag borde ha en film, köpt eller hyrd på Dvd, lagt över den på datorn och bränt ut den på en ny dvd för att den ska fungera, och att det kan fungera ifall jag har...Hittat filmen i buskarna och bränt ut den? Definitivt ja på den första, och på den andra så borde det gå trots att jag inte vet vilka format den klarar av. Bränner du som ISO (som Matteus gör) så funkar det uppenbarligen Det fungerar alltihop, jag bränner alltid ut mina filmer som .iso och dom fungerar utmärkt! Sitter med en HDTV och PS3:an kopplad via HDMI och det är fantastiskt vilken bra bild det blir, även med DVD. Uppskalningen fungerar verkligen skitbra Trevligt! Hur är det med PS2-uppskalning förresten? Blir det snyggt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) Det fungerar alltihop, jag bränner alltid ut mina filmer som .iso och dom fungerar utmärkt! asså, hur bränner man ut filmer som .ISO filer? BTW!!! Skulle inte "HOME" varit ute i November??!!!! Redigerad 10 december, 2007 av Shady_4_life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 BTW! Skulle inte "HOME" varit ute i November? Tidigt i morse höll Kaz Harai öppningstalet på Tokyo Game Show 2007 och även om han kom med en rad positiva tillkännagivanden för den som gillar Sonys spelmaskiner var det ett som säkerligen kommer göra många Playstation 3-ägare besvikna - Home kommer våren 2008. Enligt Harai beror förseningen på att de vill förbättra användargränssnittet och vi kan nu bara hoppas att den extra utvecklingstiden används väl. Källa: FZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Trevligt! Hur är det med PS2-uppskalning förresten? Blir det snyggt? Om spelet fungerar som det ska på PS3 från början så ser det bra ut, men på t.ex. God of War II blir kanterna väldigt tagiga och ibland kan bilden vara lite ojämn. Men ett fungerande spel blir riktigt snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Källa: FZ men vafan då!! jaja, får väl vänta vidare ! tack för svaret btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts