Henkibojj Skrivet 20 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2007 Förresten, kan man skicka låtar och/eller bilder till PS3an från mobilen? En försäljare på GAME sa det till mig i våras. Jag har då inte lyckats, är det ens möjligt? Han menade att det gick med bluetooth. Är det så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Förresten, kan man skicka låtar och/eller bilder till PS3an från mobilen? En försäljare på GAME sa det till mig i våras. Jag har då inte lyckats, är det ens möjligt? Han menade att det gick med bluetooth. Är det så? Har du 60Gb modellen så har du ju kortläsarna, minneskorten från mobilerna. Kortläsarna är det enda jag vet. =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 (redigerad) Är sugen på att köpa mig en PS3a nu igen, mest för Bluray filmerna. En PS3a och en vanlig Bluray spelare går ju på lika mycket, så what the heck. Plus att den vore fin bredvid min Elite. Fast, det kanske är bättre att ta en vanlig spelare istället eftersom det inte finns något till PS3 som intresserar mig förövrigt. Skönare med en fjärrkontroll än en sån där jobbig PSkontroll. Redigerad 21 november, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2007 Är sugen på att köpa mig en PS3a nu igen, mest för Bluray filmerna. En PS3a och en vanlig Bluray spelare går ju på lika mycket, så what the heck. Plus att den vore fin bredvid min Elite. Fast, det kanske är bättre att ta en vanlig spelare istället eftersom det inte finns något till PS3 som intresserar mig förövrigt. Skönare med en fjärrkontroll än en sån där jobbig PSkontroll. Köp den officiella Blu-Ray-kontrollen då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Ifall man bara köper PS3 för BD skulle jag istället satsa på HDDVD. BD har i princip redan förlorat slaget trots att motståndaren knappt kommit igång. Paramount och vilka-det-nu-var har ratat BD och släpper istället alla sina framtida filmer på HDDVD och inte BD. Men, jag skulle inte neka en PS3 om man nu dessutom är spelintresserad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Undrar vad du har rökt på Henkibojj, Blu-Ray är fortfarande det största formatet. HD-DVD ökar dock kraftigt och kanske kommer att knappa in nu när Paramount och Dreamworks valt sida. Men Blu-Ray har fortfarande klart störst stöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Köp den officiella Blu-Ray-kontrollen då. Ännu mer pengar att kasta ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Undrar vad du har rökt på Henkibojj, Blu-Ray är fortfarande det största formatet. HD-DVD ökar dock kraftigt och kanske kommer att knappa in nu när Paramount och Dreamworks valt sida. Men Blu-Ray har fortfarande klart störst stöd. Visst leder Bluray, absolut! Jag har faktiskt inte ens sett nån HDDVD i nån filmbutik eller kanske inte ens nån spelare i handeln än. (Om det beror på mig vet jag ju inte ) Men frågan är hur länge BD-monopolet varar nu när Paramount och Dreamworks hoppar av Bluray helt och hållet. De släpper en hel del storfilmer. Vad jag tror kommer gå hem hos konsumenter är priset, och ingen kvalitetsskillnad. Beträffande Sony är de sällan smarta med prissättning på sina produkter. De är mer, "Vi är störst, bäst och vackrast. Det ser du på prislappen!". PS3-färsäljningen har ju fördubblöats sen 40 GB-versionen släpptes, och det ju inte som om folk ratat PS3 bara för att den haft 4 USB-portar och bakåtkompabilitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Dubbelpost (vad slöa ni är på att skriva! ). Har funderat på att installera Kubuntu av ren nyfikenhet. Funkar Kubuntu och Ubuntu, eller är det bara "Linux" (är inte insatt i andra OS än Windows) som kommer funka? Måste jag formattera hårddisken eller på annat sätt bli av med alla filer? När ett annat OS är installerat, finns XMB kvar att få fram på nåt sätt? Kan man fortfarande alltså köra BluRay-spel, DVD-filmer, PS2/PS1-spel? Remote Play? Nån som vågat prova på det här nån gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Tänkte skaffa mig God od War, någon som äger det spelet och kan kolla om det fungerar som det ska på PS3:an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Tänkte skaffa mig God od War, någon som äger det spelet och kan kolla om det fungerar som det ska på PS3:an Den har stämpeln "Bör fungera med regelbundna problem" på PS2->PS3-listan. Alltså sämst kompabilitet av de tre graderingarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Den har stämpeln "Bör fungera med regelbundna problem" på PS2->PS3-listan. Alltså sämst kompabilitet av de tre graderingarna. Damn, sony is starting to piss me off Kan du länka sidan där du kollar upp sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Damn, sony is starting to piss me off Kan du länka sidan där du kollar upp sånt Får jag??! Här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Får jag??! Här! Skönt, då slapp jag skriva in adressen manuellt. Det enda jag saknar med PS3ns mus- och tangentbordkompabilitet är möjligheten att markera, kopiera, klippa ut, klistra in och söka efter en text. Har fortfarande inte skaffat nån dator hit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 Skönt, då slapp jag skriva in adressen manuellt. Det enda jag saknar med PS3ns mus- och tangentbordkompabilitet är möjligheten att markera, kopiera, klippa ut, klistra in och söka efter en text. Har fortfarande inte skaffat nån dator hit Jag kan inte ens skriva på GTAsajten med min PS3:a. Det går inte att trycka i "skrivrutan" så att tangentbordet kommer fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Så, man har inte kunnat installera emulatorer eller något sådant på Linux tidigare? N64 nästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Så, man har inte kunnat installera emulatorer eller något sådant på Linux tidigare? N64 nästa? Haha, Lunix? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 2 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2007 Haha, Lunix? Linux? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 (redigerad) Det börjar dra ihop sig till MGS4 och GTA IV, så jag kommer köpa mig en PS3 i januari - februari någon gång. Jag funderar på att skaffa den senaste versionen, som släpptes nu i Oktober. Jag vet att den inte är bakåtkomplitabel (därför planerar jag att behålla min PS2a för ev. behov av brukning av mina gamla spel), inte kan läsa flashminnen och inte är komplitabel med SACD. Är de två sista någon enorm drawback? Exakt vad förlorar jag möjligheten till utan dessa funktioner? Redigerad 3 december, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2007 Linux? I artikeln hade han skrivit Lunix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts