Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Spelen funkar.

Tror däremot inte filmerna funkar. Är inte säker på vilken region dom har i indien.

är nästan 100% på att det bara är filmerna som är regionsfria.. men vet inte riktigt..

indien tillhör väl asien?

nåt stort negativt med att inte köpa det sverige ellr danmark är ju att du inte får garantin... eller du får ju den, men du måste åka dit igen för att fixa den :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tyvärr rätt om El-Giganten. De är utan PS3 och har varit det ett bra tag. För någon anledning så har Sony inte levererat till El-Giganten som de skulle och El-Giganten verkar rätt sura för det.

Men... på Siba hade de startpaketet för bara 5490 kr och tillochmed jag kunde få det på avbetalning. Så nu är jag en av de nyaste PS3 ägarna! :mellow: Har boxen här bredvid mig. :confused:

För någon anledning så kunde jag inte få kredit själv utan jag fick ha en medsökare, min mamma. Så vi har kortet tillsammans. Fick bara 3000 kr i kredit (Verkar som de tar kredit efter inkomst) så det var tur att jag hade 3000 kr sparade till en PS3. :nuke:

Men någon Blue-ray film fick jag inte tag på. :D Så jag åkte runt och letade. De är mer sällsynta än jag trodde. men mycket mycket vanligare än HD-DVD filmer för jag har sett flera ställen tidigare med Blue-ray men hitils bara ett med HD-DVD.

Så ingen Spider-Man 3 eller TMNT för mig idag. :bawl Har ingen större användning för mitt PS3 just nu för Blue-ray var orsaken jag skaffade den nu. (Tyckte det var onödigt att skaffa Spider-Man 3 och TMNT på DVD bara för att köpa den på Blue-ray efter ett par månader.) Jag är mitt uppe i Half-Life 2: The Orange Box (Half-Life 2, HL2 Episode 1, HL2 Episode 2, Portal, Team Fortress) just nu vilket kommer ta upp minst en vecka till av mitt liv så jag har inte tid att börja spela Resistance: Fall of Man just nu.

Men Motor Storm ska jag pröva iallafall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka filtyper kan PS3 spela upp? Måste videofiler konverteras i timtal innan de går att spela upp? Det är det enda jag stör mig på med PSP, alla videofiler tar evigheter att konvertera istället för att bara drag-n-drop det man vill se. Vill man ha ett South Park-avsnitt till bilfärden får man spendera dubbelt så lång tid till att konvertera som att se på avsnittet.

EDIT: Hittade denna och det verkar vara lika illa som med PSP. Crap.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill föra över dom till hårddisken så ja, då måste du konvertera så vitt jag vet. Jag använder däremot ett program som heter Tversity. Detta program fungerar som så att det använder sig av PS3:ans möjlighet att spela upp material trådlöst inom ett nätverk (eller nått i den stilen). Du startar en server med programmet, 'addar' de mappar där filerna finns, PS3:an hittar programmet så det syns i XMB, du letar dig fram till mappen du lagt till och då(!)...ska du se. Programmet konverterar 'on-the-fly" så att säga. Du kan titta på tex. avi.-filer utan problem. Dom koverteras medans du tittar på dom! Detta fungerar dock endast när man streamar filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka filtyper kan PS3 spela upp? Måste videofiler konverteras i timtal innan de går att spela upp? Det är det enda jag stör mig på med PSP, alla videofiler tar evigheter att konvertera istället för att bara drag-n-drop det man vill se. Vill man ha ett South Park-avsnitt till bilfärden får man spendera dubbelt så lång tid till att konvertera som att se på avsnittet.

EDIT: Hittade denna och det verkar vara lika illa som med PSP. Crap.

Ja, den listan stämmer. Men du kan spela resten (T ex DivX) om du installerar speciella mediaspelare. Men troligen behöver du installera Linux för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta kanske har dragits upp tidigare, ber om ursäkt isådanafall. (Är trött, så jag orkar inte bläddra igenom sidorna).

Firmware 2.0 kommer ju snart till PS3:an, här är en liten lista på lite saker som är nytt. :mellow:

--------------

Main features of PS3 version 2.00

- Turn your PS3 on and off with PSP Remote play

- A new PLAYSTATION Network category

- A TV Category for those who install PlayTV into their HDD (SCEE only).

- Playlist for Music & Photo

- Content group for Video & Game

- XMB Customization: (Custom theme & background color setting): This will come with one alternative custome theme. Addition generic themes will be available for download via www.playstation.com with game title themes to follow on Nov 20th, distributed via the Store (PS/PC). The cost of the game themes haven't been decided yet. Guidelines for users to create their own Custom Themes will be distributed via www.playstation.com shortly after the firmware hits.

- Information Board: This will be shown in the top right of the screen and include news feeds from Playstation.com as well as store updates. The board came be set to ticker mode, list mode, details mode or disabled.

- Trend Micro Web Security for PS3™ internet browser: This is a parental lock for website viewing that will initially be free but that Trend Micro will later charge for.

--------------

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag har sagt i tidigare trådar så skaffade jag mig ett Ps3 i fredags, och jag stog säkert i en halvtimma och funderade över hur fan man skulle få in skivan i maskinen. Jag trodde att man skulle göra på samma sätt som med Ps2, men så var det tydligen inte. Manualerna var inte mycket till hjälp heller, det fanns inget på engelska i dem :mellow: . Sen kom smarta mamma in och sa åt mig att pröva med att bara trycka in skivan (som man ska) och det funkade! Haha, ägd av min egen mamma...

Har ni något släppt spel att rekommendera? Jag har Motorstorm, Resistance, Madden NFL 08 och Skate redan, men jag är rätt sugen på ett till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ägd av min egen mamma...

Damn, det måste svida :

Assasins Creed kommer ju ut snart, Call of Duty 4 också. sen om du gillar basket så kan du ju skaffa NBA Street Homecourt (you just gotta love it), the simpsons game, ratvhet and clank future (alla kommer ut i november)

Men om du vill ha något som finns nu så kan du ju skaffa Conan eller the darkness

Btw. NBA street homecourt finns ute

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, det måste svida :

Assasins Creed kommer ju ut snart, Call of Duty 4 också. sen om du gillar basket så kan du ju skaffa NBA Street Homecourt (you just gotta love it), the simpsons game, ratvhet and clank future (alla kommer ut i november)

Men om du vill ha något som finns nu så kan du ju skaffa Conan eller the darkness

Btw. NBA street homecourt finns ute

Assassins creed är det ända jag ska köpa nu, nästa inköp blir i mars..

finns många bra spel ute som jag vill ha nu, men dom är inte värda 600-650:- bara..

så typ SKATE och Stuntman blir inköp i Kina i mars, och då GTA IV i sverige med :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor