Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Hur kopplar man in surroundljud till PS3? På bilder av baksidan ser jag bara en "AV multi out". Ska man koppla en sån här sladd ps2-component_cable_927669_0.jpg till den utgången? Hur kopplar man sen då? Till datorer brukar surroundanslutningarna vara tre 3.5mm-uttag i datorn: Front, Rear, Center/Sub om jag minns rätt. Vad ska man ha för ljudsystem för att få surround till PS3?

Och... Remote Play. Måste man ha sin PS3 på, med RP aktiverat för att komma åt den i skolan? När man har RP, kan PS3 göra nåt annat under tiden? Spela musik/spel/bilder, t ex? Kan man spela musik under tiden man surfar och/eller visar bilder? Till PSP kunde man inte det förrän nu i dess senaste firmware.

Brända PS2/PS1-spel antar jag inte går att köra på en PS3?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahahahah, ja du förstod helt korekt faktiskt :shifty:

men jag har det programmet redan, men när ja konvertera så funka de ändå inte? någon som vet exakt vilken upplösning och sånt man ska ha?

någon som ens fått de att funka?

För mig funkar de och jag har inte ändrat några inställningar. Konstigt att det inte funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder avc, men tror att de va så från början, för jag har inte ändrat nått sånt.

KOMPIS! du är min bästa vän nu!!!! äntligen funka det! men ska nog ladda hem ditt överförings program, för detta jävla TVersity lägger av hela jävla tiden och går inte hitta! fattar inte problemet..?!

EDIT: jag har laddat ner det jävla programet du har nu, "Red kawa file server" och jag får inte ens upp programet nu när ja väl laddat hem det :S hur fan funkar detta?!

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tokyo Game Show pågår as we speak, så nu finns dessa demos tillgängliga för nedladdning (för alla med ett amerikanskt konto) från Playstation Network:

NHL 08

Fifa 08

Stuntman: Ignition

Skate

Sega Rally

Tony Hawk: Proving Ground

Enjoy!

VA!! vadå amerikanskt konto?! vafan får dom saker vi inte får !! kan jag ändra mitt till amerikanskt?

EDIT!!!!!!: jag fixade precis klart mitt Amerikanska account! och det finns fan ta mig mer demo där!!!!!!!! FUSK! fixa de ni med !

behöver du hjälp me det? så hjälper ja gärna :D

och en annan sak! spelen är tilloch med billigare på detta playstation store?!

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att man måste skapa ett nytt konto? Vad skall man skriva för amerikansk adress isådanafall? :lol: Mwahahaha.

Har jag rätt?

du har så rätt så :lol: så här gjorde jag :

1: en ny användrare på din konsol, för man kan inte regga ny på användaren du har reggat dig på redan.

2: nu går du in och reggar en ny, och så väljer du United states ist för sverige så ;)

3: och det problemet stötte jag oxå på, med adress! så jag sökte t.ex. street in detroit på google så kom det upp en med post nr och allt :mellow:

och sen bara fixar du resten själv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du har så rätt så ;) så här gjorde jag :

1: en ny användrare på din konsol, för man kan inte regga ny på användaren du har reggat dig på redan.

2: nu går du in och reggar en ny, och så väljer du United states ist för sverige så ;)

3: och det problemet stötte jag oxå på, med adress! så jag sökte t.ex. street in detroit på google så kom det upp en med post nr och allt :mellow:

och sen bara fixar du resten själv..

Ah suvveränt! Tackar så mycket, skall fixa detta genast! :lol:

Edit: Ganska uppenbart ändå, haha. :lol: Tack iaf. ;)

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade Stranglehold-demot för en stund sen. Wow!

Det blir förmodligen ett köp. :lol:

vaa! seriöst!? tyckte du om det?! va fan bland dem sämsta spelen i den katigorin jag spelat!

där va ingen som helst känsla i det, han rörde sig stelt, det kommer verkligen gubbar från överallt!

och NEJ bara.. det va uselt enligt mig för att vara NextGen..

btw, någon som hittade demo till FIFA 08 & NHL? jag hittade tiger woods 08! vill HA! :( NBA va rätt sweet med :(

och åter igen;

"Red kawa file server."

hur funkar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor