Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Kollade mitt konto igår och såg att jag hadde 5800 kr där så nu ska jag köpa mig ett exemplar ;)

Men jag undrar vart som det är som biligast att köpa, vill helt inte köpa ifrån internet. Har kollat lite på elgiganten. men nu har dom ju tagit bort det från hemsidan är det någon som vet om dom inte säljer ps3 längre? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade mitt konto igår och såg att jag hadde 5800 kr där så nu ska jag köpa mig ett exemplar ;)

Men jag undrar vart som det är som biligast att köpa, vill helt inte köpa ifrån internet. Har kollat lite på elgiganten. men nu har dom ju tagit bort det från hemsidan är det någon som vet om dom inte säljer ps3 längre? :ph34r:

Vänra till efter E3-mässan den 10-13:e juli! Sony är såklart där och det ryktas om att de ska utannosera en rejäl prissänkning på PS3. Det är bara en vecka dit så du behöver knppast vänta så länge på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänra till efter E3-mässan den 10-13:e juli! Sony är såklart där och det ryktas om att de ska utannosera en rejäl prissänkning på PS3. Det är bara en vecka dit så du behöver knppast vänta så länge på den.

Ja, det är nog en bra idee att vänta. :ph34r: Visst, de har redan sänkt med över 500 kr men det kan bli mer. :nuke:

Funderar på att köpa nu när man kan se Blue-Ray filmer på 720p HDTV. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja okej hade tänkt att vänta med att köpa till september/oktober men jag funderar lite just nu bara :). Men tack för tipset :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det Firmwares på PS3 också? Isåfall, finns det någon hackad FW ännu? :lol:

Ja. Nej, inte vad jag vet. Men jag tror att Sony är mer vänligt inställda till PS3-homebrew än till PSP, troligen eftersom ingen "vill" kopiera blurayskivornas storlek in på disken. Tror det var därför, vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade mitt konto igår och såg att jag hadde 5800 kr där så nu ska jag köpa mig ett exemplar :)

Men jag undrar vart som det är som biligast att köpa, vill helt inte köpa ifrån internet. Har kollat lite på elgiganten. men nu har dom ju tagit bort det från hemsidan är det någon som vet om dom inte säljer ps3 längre? :unsure:

ja fick mitt ps3+spel+garanti för 2500:- :teehee: kontakter du vet :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prissänkningen har nu skett, men den gäller bara för Amerika. Ingen prissänkning har blivit bekräftad när det gäller Europa.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ingen pris säkning för oss. Inte heller någon 80 GB Hårddisk version. Istället så får vi ett "value pack" vilket består av en extra handkontroll samt 2 spel (Resistance: Fall of Man och MotorStorm).

"value pack" låter rätt bra i mina öron. Jag menar en extra kontroll och 2 spel (var av det ena är jag riktigt intreserad av och det andra ska vara världens snyggaste spel någonsin) är inte fy skam. Och paketet själv är ju värt ca 1200 kr. Men jag kan förstå att det inte är så kul om folk inte är intreserad av de spelen eller har planer att spela med nån annan än sig själv. Ärligt talat, de kunde lika gott a gjort att det var 2 valfria spel.

Visst, den amerikanska konsollen förlorar de flera tusen kr på per konsoll de säljer redan som det är men den vi har i europa är en billig kopia av orginalet gjort i största hand på mjukvara.

Jag antar att det har med att PS3 är den bästa säljande konsollen någonsin i Europa som gör att de känner ingen orsak att sänka här och gå i mer förlust här också plus att konsollen nyss släptes här så de hade fått ge folk som redan köpt den något för de pengarna de lagt ut extra.

Men ändå, det är sugit för alla som väntat på en pris säkning och har räknat med det.

Det där med 80 GB var därimot riktigt sugit. Varför de måste ge oss resterna medans USA och Japan får allt bra fattar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ingen pris säkning för oss. Inte heller någon 80 GB Hårddisk version. Istället så får vi ett "value pack" vilket består av en extra handkontroll samt 2 spel (Resistance: Fall of Man och MotorStorm).

"value pack" låter rätt bra i mina öron. Jag menar en extra kontroll och 2 spel (var av det ena är jag riktigt intreserad av och det andra ska vara världens snyggaste spel någonsin) är inte fy skam. Och paketet själv är ju värt ca 1200 kr. Men jag kan förstå att det inte är så kul om folk inte är intreserad av de spelen eller har planer att spela med nån annan än sig själv. Ärligt talat, de kunde lika gott a gjort att det var 2 valfria spel.

Visst, den amerikanska konsollen förlorar de flera tusen kr på per konsoll de säljer redan som det är men den vi har i europa är en billig kopia av orginalet gjort i största hand på mjukvara.

Jag antar att det har med att PS3 är den bästa säljande konsollen någonsin i Europa som gör att de känner ingen orsak att sänka här och gå i mer förlust här också plus att konsollen nyss släptes här så de hade fått ge folk som redan köpt den något för de pengarna de lagt ut extra.

Men ändå, det är sugit för alla som väntat på en pris säkning och har räknat med det.

Det där med 80 GB var därimot riktigt sugit. Varför de måste ge oss resterna medans USA och Japan får allt bra fattar jag inte.

Motorstorm och Resistance var bara ett exempel väl? -_-

"Exakt vilka spel det gäller är inte hugget i sten ännu, men två av exemplen som Sony ger oss, är Motorstorm och Resistance: Fall of Man"

Taget från Gamereactor

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor