Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Sitter precis och spanar in dom, alla ser riktigt härliga ut! Heavenly Sword ser fortfarande spännande ut, Ratchet & Clank ser ut att kunna bli riktigt bra igen (gillade inte riktigt uppföljarna så mycket), Little Big Planet ser väldigt intressant och verkar überskoj! Även Naugthy Dog's nya verkar härligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oooh! Jag uppmanar er att verkligen spana in demonstrationen av Uncharted (Naughty Dogs kommande). Det ser riktigt fantastiskt ut måste jag säga! Ett extremt intressant äventyr! De har ju tidigare skapat Crash Bandicoot, och Jak&Daxter som alla är höjdarspel imo, detta verkar definitivt bli det också!

*Edajt*

Fan va många fina grejer det har kommit under dagen! Det har kommit många nya gameplay-videos av 'Lair', en lång demonstration av 'Eye of Judgement', en ny trailer av 'Home', ny trailer av Strangelhold (i Collectors Edition får du både spelet samt filmen Hard Boiled), nya gameplay-videos av Warhawk, nya Sega Rally och en hel del annat! Och det bästa är att så gott som allt ser riktigt intressant ut! Önskar bara att vi kunde få lite nya scener från Metal Gear Solid 4.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Registrerat mig på PS3 hemdian nu, men när jag ska sign in på PS3:an så funkar det inte det står att ID och Pass inte matchar medans det går hur bra som helst att gå in på hemsidan...

När jag ska göra ett nytt account på PS3:an så står det: You do not meet the eligbility reqirements for creating an account. Nån som kan hjälpa mig??

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Registrerat mig på PS3 hemdian nu, men när jag ska sign in på PS3:an så funkar det inte det står att ID och Pass inte matchar medans det går hur bra som helst att gå in på hemsidan...

När jag ska göra ett nytt account på PS3:an så står det: You do not meet the eligbility reqirements for creating an account. Nån som kan hjälpa mig??

Tack på förhand

Är du för ung? Man kanske måste vara 18?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med version 1.80. kom följande funktioner:

* Uppskalning av spel- och DVD-signaler. Nu kan du skala upp videoinnehåll för programvara till PlayStation eller PlayStation 2, samt DVD-skivor, till HD-upplösning.

* Nu kan du använda fjärrspel via Internet. (vet ej vad som menas)

* Nu kan du kopiera sparade data från programvara till PlayStation eller PlayStation 2 till ett minneskort eller ett Memory Card (8 MB) (till PlayStation 2).

* Nu kan du visa bilder eller spela upp musik- eller videofiler som lagrats på en dator eller en digitalvideospelare med DLNA-serverfunktioner via nätverket. (detta är sök mediafiler-grejen)

Och lite annat smått och gott, övrig information finns här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med version 1.80. kom följande funktioner:

* Nu kan du visa bilder eller spela upp musik- eller videofiler som lagrats på en dator eller en digitalvideospelare med DLNA-serverfunktioner via nätverket. (detta är sök mediafiler-grejen)

okej, någon som vet hur jag gör nu då för att t.ex hämta en låt från min dator och föra över till mitt ps3??

tacksam för snabba svar!! (som hjälper då -_- )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej, någon som vet hur jag gör nu då för att t.ex hämta en låt från min dator och föra över till mitt ps3??

tacksam för snabba svar!! (som hjälper då :rolleyes: )

du kan föra över filer med red kawa file server, men den nya uppdateringen så kan man streama filer från datorn på ps3n.

det finns nåt program som heter nåt i stil med tweeko (typ) som man laddar ner till datorn som gör så att du kan streama filer från datorn på ps3 (media servern) . Vet inte riktig hur men på playstation-3.se 's forum står det hur du ska göra i tråden om uppd.1.80. kan tyvärr inte länka ja skriver på ps3an så du får leta själv, >_< (om du inte redan har fixat dt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt ni behöver för att streama media nu är Windows Media Connect, alltså samma program som används för att streama till Xbox 360. Media Connect finns inbakat i Windows Media Player 11. PS3 kan komma upp som okänd enhet när ni ska dela ut media från PC'n eftersom det är Microsoft och ja, ni fattar=)

Jag vet att man kan kopiera låtar från datorn till PS3's hårddisk, men jag vet inte hur det är med bilder och filmer. Ni kan gärna skriva det i tråden om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Playstation Home Presenterat

"Det stora inom konsoler idag är att vara uppkopplad, även Sony har förstått detta. Nu har man publicerat ett community där Playstation 3-spelare kan träffas och ha kul tillsammans."

Playstation Home Presenterat

Lite sent ute om denna nyhet :blink:. Men har kollat runt lite och sett att Home ska komma ut i oktober och kommer vara gratis.

Alla användare kommer ha sin egen lägenhet. Men... om vill så ska man kunna köpa möbler och massa annat till sin lägenhet.

Om man nu tycker att denna lägenhet är för liten så ska man kunna köpa nytt hus.

Men men... Vill ni veta mer kan ni se denna video:

Sony Press Conference Video

Den första videon handlar mest om home. Men den andra är också värd att se, där visar de lite om SingStar och den största anledningen att se videon: LittleBigPlanet -_-

Redigerad av Zingo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor