Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Läste tidigare i tråden att man behövde en router om man använde nätverkskabel om man ville vara online på datorn och PS3 samtidigt, men om man har trådlöst nätverk, behöver man köpa nåt extra då?

Har även för mig att jag har hört/sett/läst/hittat på whatever att det ska finnas en inbyggd kamera i PS3:an så att man kan spela eyetoy-spel utan att köpa en kamera. Är det sant eller bara nåt som jag fantiserat ihop?

Redigerad av W@ll@
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har både en 360 och en PS3 som kan berätta vilken som är bäst? :rolleyes:

Det finns inget som är "bäst", det beror helt enkelt på vad du vill ha och hur mycket du vill spendera.

På papper så är PS3 snabbare men den är också dyrare. XBOX-360 blir ungefär lika dyr om man köper HD-DVD-tillägget och då beror det på vilket format du gillar bäst. Om du inte köper HD-DVD-tillägget så kommer du undan billigare och kan köpa spel för mellanskillnaden. Fast den kan du inte köra Linux på.

Dom flesta spelen kommer till båda men om det finns några spel som bara släpps på den ena så kanske den är ett bättre köp för just dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste tidigare i tråden att man behövde en router om man använde nätverkskabel om man ville vara online på datorn och PS3 samtidigt, men om man har trådlöst nätverk, behöver man köpa nåt extra då?

Har även för mig att jag har hört/sett/läst/hittat på whatever att det ska finnas en inbyggd kamera i PS3:an så att man kan spela eyetoy-spel utan att köpa en kamera. Är det sant eller bara nåt som jag fantiserat ihop?

PS3 har stöd för trådlöst nätverk så om du har det behöver du inte köpa något extra. Någon kamera finns det dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor