Adriian Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 (redigerad) Jag har fick det att fungera med Red Kawa runt 02.00 igår kväll. Detta program finns att hitta här. För att föra över film måste du först ladda ner programmet PS3 Video 9 som också fins på sidan, då kan du göra om .mpg, .avi etc. till de MPEG-format som PS3:an kan spela upp. Nu till de lite knepiga, när du laddat ner och installerat allt så startar du Red Kawa Media Center, fungerar ungefär som Vilvic. Nu får du upp en sida med My Music, Videos, My files etc. Klicka på Settings, sedan uppe till vänster finns det en knapp som heter Software (klick), Nu står det Files i listan till höger som det ska göra...klicka Edit Settings till vänster, nu står det lite text och längst ner 'Click Here' (klick). Nu får du upp en ny sorts sida, där det står 'Add Directory får du skriva in var du har lagt filerna, Red Kawa mappen har lagt sig i Program på Lokal Disk, flytta över den till Program Files, Sedan är det en hyfsat lång adress du måste knapp in på sidan för att det ska fungera. Det blir om jag minns rätt C:\Program Files\Red Kawa\Media Center\software\ <-- där skriver du sedan in \Music\music för musik eller \Video\videos för film. Sedan lägger du dina filer där, går in på ip:n med PS3:an, My Files, Program Files etc. tills du hittar mappen och filen, trycker på X och Voilá! Anledningen att du måste ha dom i rätt mappar är så PS3:an ska placera dom rätt, alltså Musik i Musik och Film i Film etc. Lycka till! Ska testa när jag orkar. Edit: Skitprogram, innehöll 2 virus som jag inte får bort. >.< Redigerad 25 mars, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Have i got to say more: http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w...ted&search= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Have i got to say more: http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w...ted&search= okay... men jag håller inte med *Kolla på WIi Song som finns länkad där någonstans, typ efter filmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2007 Vilka interaktioner finns egentligen officiellt dokumenterade angående PSP-PS3-interaktivitet? Kan jag verkligen strömma innehållet från PS3 till PSP via en accesspoint på flygplatsen? Kan PS3 strömma PSP-innehåll? Kan de strömma varandras innehåll medan endera har ett spel igång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rasken Skrivet 28 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2007 Henkibojj: Jag testade i helgen men stod att att jag skulle uppgradera psp:et. har inte testat sen dess men ska pröva när jag har tid. Sen ska det väl vara sagt att alla de funktioner finns eller kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2007 Geeezz... Börjar bli väldigt sugen på en PS3a nu när M$ floppade Xbox360"elite". Synd att Halo 3 är endast till 360. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 28 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2007 Geeezz... Börjar bli väldigt sugen på en PS3a nu när M$ floppade Xbox360"elite". Synd att Halo 3 är endast till 360. :'( Boomer + Ps3 = Judgement Day? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2007 Tips till oss skåningar, men även ni andra, PS3 är c:a 1000:- billigare i Danmark. Där kommer jag att köpa mitt efter jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Tips till oss skåningar, men även ni andra, PS3 är c:a 1000:- billigare i Danmark. Där kommer jag att köpa mitt efter jul. VA! YEAH!! ska lätt inköpa mitt där då!! innan sommaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Tips till oss skåningar, men även ni andra, PS3 är c:a 1000:- billigare i Danmark. Där kommer jag att köpa mitt efter jul. Källa? Inte för att jag inte tror dig men jag skulle vilja se det själv. Eller har du varit i Danmark och kollat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Källa? Inte för att jag inte tror dig men jag skulle vilja se det själv. Eller har du varit i Danmark och kollat? Yepp var i helsingör i Fredags. Då sålde butikerna PS3 för 4000 danska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Yepp var i helsingör i Fredags. Då sålde butikerna PS3 för 4000 danska. Och den danska kronan ligger på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Henkibojj: Jag testade i helgen men stod att att jag skulle uppgradera psp:et. har inte testat sen dess men ska pröva när jag har tid. Sen ska det väl vara sagt att alla de funktioner finns eller kommer. Uppgradera inte!! Kan inte sluta tjata, men installera 3.03 OE-C. Det bör fungera med PS3-interaktivitet i OE-C, men det är möjligt att det tagits bort ur OE för att det tar så stor plats. I annat fall kan du ju emulera 3.11 med devhook utan att uppgradera, nergradera eller ens flasha. 3.11 ligger då på minneskort istället. Tips till oss skåningar, men även ni andra, PS3 är c:a 1000:- billigare i Danmark. Där kommer jag att köpa mitt efter jul. Hmm, tål att tänka på... om ett och ett halvt år eller så Och den danska kronan ligger på? Forex.se: "5 075,60 SEK ger dig 4 000,00 DKK" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rubber Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Är det inte lite jobbit om det blir fel på maskinen om den är köpt i Danmark? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Uppgradera inte!! Kan inte sluta tjata, men installera 3.03 OE-C. Det bör fungera med PS3-interaktivitet i OE-C, men det är möjligt att det tagits bort ur OE för att det tar så stor plats. I annat fall kan du ju emulera 3.11 med devhook utan att uppgradera, nergradera eller ens flasha. 3.11 ligger då på minneskort istället. Hmm, tål att tänka på... om ett och ett halvt år eller så Forex.se: "5 075,60 SEK ger dig 4 000,00 DKK" Det är ju typ 2 tusen billigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rasken Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Uppgradera inte!! Kan inte sluta tjata, men installera 3.03 OE-C. Det bör fungera med PS3-interaktivitet i OE-C, men det är möjligt att det tagits bort ur OE för att det tar så stor plats. I annat fall kan du ju emulera 3.11 med devhook utan att uppgradera, nergradera eller ens flasha. 3.11 ligger då på minneskort istället. Jag har OE-C. Det var faktiskt du som hjälpte mig med det. Men det var samma problem när jag prövade nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Någon som har Resistance eller Motorstorm som skulle vilja spela någon gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 (redigerad) Hur funkar internet koppling? Är det som på Ps2 att man måste köpa till eller följer det med? Är det trådlös koppling? Redigerad 30 mars, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Hur funkar internet koppling? Är det som på Ps2 att man måste köpa till eller följer det med? Är det trådlös koppling? PS3 har en en inbyggd nätverksadapter, så det är bara att plugga in en nätverkskabel och köra på. Och så finns det även så du kan köra trådlöst (som jag gör)! Bara o välja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Kan inte alla som har ps3 här, skriva sitt PSN nick? mitt är CJochen. Jag klarade Resistance i onsdags Har spelat en del online nu, det äger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts