Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag har fick det att fungera med Red Kawa runt 02.00 igår kväll. ;)

Detta program finns att hitta här. För att föra över film måste du först ladda ner programmet PS3 Video 9 som också fins på sidan, då kan du göra om .mpg, .avi etc. till de MPEG-format som PS3:an kan spela upp. Nu till de lite knepiga, när du laddat ner och installerat allt så startar du Red Kawa Media Center, fungerar ungefär som Vilvic. Nu får du upp en sida med My Music, Videos, My files etc. Klicka på Settings, sedan uppe till vänster finns det en knapp som heter Software (klick), Nu står det Files i listan till höger som det ska göra...klicka Edit Settings till vänster, nu står det lite text och längst ner 'Click Here' (klick). Nu får du upp en ny sorts sida, där det står 'Add Directory får du skriva in var du har lagt filerna, Red Kawa mappen har lagt sig i Program på Lokal Disk, flytta över den till Program Files, Sedan är det en hyfsat lång adress du måste knapp in på sidan för att det ska fungera. Det blir om jag minns rätt C:\Program Files\Red Kawa\Media Center\software\ <-- där skriver du sedan in \Music\music för musik eller \Video\videos för film. Sedan lägger du dina filer där, går in på ip:n med PS3:an, My Files, Program Files etc. tills du hittar mappen och filen, trycker på X och Voilá! Anledningen att du måste ha dom i rätt mappar är så PS3:an ska placera dom rätt, alltså Musik i Musik och Film i Film etc.

Lycka till!

Ska testa när jag orkar. :)

Edit: Skitprogram, innehöll 2 virus som jag inte får bort. >.<

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: Jag testade i helgen men stod att att jag skulle uppgradera psp:et. har inte testat sen dess men ska pröva när jag har tid. Sen ska det väl vara sagt att alla de funktioner finns eller kommer.

Uppgradera inte!! Kan inte sluta tjata, men installera 3.03 OE-C. Det bör fungera med PS3-interaktivitet i OE-C, men det är möjligt att det tagits bort ur OE för att det tar så stor plats. I annat fall kan du ju emulera 3.11 med devhook utan att uppgradera, nergradera eller ens flasha. 3.11 ligger då på minneskort istället.

Tips till oss skåningar, men även ni andra, PS3 är c:a 1000:- billigare i Danmark. Där kommer jag att köpa mitt efter jul. :mellow:

Hmm, tål att tänka på... om ett och ett halvt år eller så :o

Och den danska kronan ligger på? :rolleyes:

Forex.se: "5 075,60 SEK ger dig 4 000,00 DKK" :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppgradera inte!! Kan inte sluta tjata, men installera 3.03 OE-C. Det bör fungera med PS3-interaktivitet i OE-C, men det är möjligt att det tagits bort ur OE för att det tar så stor plats. I annat fall kan du ju emulera 3.11 med devhook utan att uppgradera, nergradera eller ens flasha. 3.11 ligger då på minneskort istället.

Hmm, tål att tänka på... om ett och ett halvt år eller så :o

Forex.se: "5 075,60 SEK ger dig 4 000,00 DKK" :(

Det är ju typ 2 tusen billigare :mellow::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har OE-C. Det var faktiskt du som hjälpte mig med det. Men det var samma problem när jag prövade nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar internet koppling?

Är det som på Ps2 att man måste köpa till eller följer det med?

Är det trådlös koppling?

PS3 har en en inbyggd nätverksadapter, så det är bara att plugga in en nätverkskabel och köra på. Och så finns det även så du kan köra trådlöst (som jag gör)! Bara o välja :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor