Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Om du har en "tjock"-tv kvittar det om den e från 04 eller t.ex. 99, vill du ha bästa upplevelse är det en hdtv som gäller.

P.S Skriver fortfarande från PS3:an ^^

Jag med. ^^

Innan så skulle jag rippa några cd-skivor till hårddisken, men vissa gick inte. Det var grå text på importera. Är dem kopieringsskyddade eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla svara på mina frågor om linux på ps3 snälla! :)

1. Det går att surfa runt och så på internet? Kommer man inte på alla hemsidor, hur fungerar det när man behöver java eller flash på visa hemsidor?

2. Går det ha MSN på linuxen?

3. Kan man skriva egna dokument? Så kan man spara skolarbeten etc.? Jag vet att Håller med till 100%! inte är med (windows) men typ Håller med till 100%! pad?

4. Kan man ladda ner vilket program som helst (som stödjer linux) på sin PS3 och installera det och så funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3. Kan man skriva egna dokument? Så kan man spara skolarbeten etc.? Jag vet att Håller med till 100%! inte är med (windows) men typ Håller med till 100%! pad?

Så klassisk! Såå klassisk! :)

Ontopic: Nja, jag tror inte det finns nån (särskilt bra) dokumenteditor, men du borde kunna lagra filen på hårddisken, vad nu det ska vara bra för. Iofs, kanske koppla upp mot internet nån annanstans ifrån men vad är det isf för fel på en ftp? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så klassisk! Såå klassisk! :)

Ontopic: Nja, jag tror inte det finns nån (särskilt bra) dokumenteditor, men du borde kunna lagra filen på hårddisken, vad nu det ska vara bra för. Iofs, kanske koppla upp mot internet nån annanstans ifrån men vad är det isf för fel på en ftp? :angry:

Ehum...OpenOffice? (Såvida man kan använda linuxversion som vanligt, och installera och dampa sig.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla svara på mina frågor om linux på ps3 snälla! :angry:

1. Det går att surfa runt och så på internet? Kommer man inte på alla hemsidor, hur fungerar det när man behöver java eller flash på visa hemsidor?

2. Går det ha MSN på linuxen?

4. Kan man ladda ner vilket program som helst (som stödjer linux) på sin PS3 och installera det och så funkar det?

Har bara kört Ubuntu på min laptop, men jag tror det är samma sak.

1. Ingen aning...

2. Finns MSN- klienter som fungerar på Linux, dock inte "vanliga" MSN.

3. Linux motsvarighet till MS Office/Håller med till 100%! kallas Open Office.

4. Vet inte, borde väl gå att lagra på hårddisken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du tänkt o skriva arbeten på PS3:an. Isåfall verkar det jävligt onödigt om du inte har ett skrivbord och du kan ju lika gärna skriva på datorn.

Har en laptop, flyttar mellan skolan. Orkar inte ta upp hela tiden och bilden på en laptop är kass (man får ont i ögonen), om man ska ha en ny dator, varför då inte bra ta en ps3 som fungerar som en dator med bluerayspelare? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor