Sniper Skrivet 9 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2011 Vad i H*LVETE är Cinavia?? Är detta nått nytt som kommer komma på alla filmer? Hur går man runt det? "Cinavia™ technology is a part of the content protection system included in Blu-ray Disc players." "Blu-ray Disc players read Cinavia codes from the video they are playing or copying and may limit the use of certain unauthorized copies." "Other releases (such as most Blu-ray Disc, DVD, and authorized downloads over the Internet) are meant for use on consumers’ in-home and mobile devices, but are not meant for copying by consumers, or are only permitted to be copied in limited ways (for example, to a limited number of computers, recordable discs, or devices). Cinavia technology is used in Blu-ray Disc players to identify and limit the use of copies of these movies, television shows, and other professionally produced videos that have been made without the permission of the copyright owner." 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Jag köpte ModNation Racers som download i helgen. Spelet ligger på 19gb så jag var tvungen att ta bort en jävla massa från hårddisken för att ens kunna ladda ner installationsfilen. När det väl hade laddat klart upptäckte jag att jag behövde 19gb TILL för att kunna installera. Jag tog bort ALLT på hårddisken förutom mina sparfiler och installationsfilen till spelet men har bara kommit upp i 16gb ledigt. Vad kan det vara som tar upp de 20 gigabyten som jag inte kommer åt? Har 60gb-versionen. Otroligt irriterande att ha köpt ett spel som, till synes, inte går att installera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Jag köpte ModNation Racers som download i helgen. Spelet ligger på 19gb så jag var tvungen att ta bort en jävla massa från hårddisken för att ens kunna ladda ner installationsfilen. När det väl hade laddat klart upptäckte jag att jag behövde 19gb TILL för att kunna installera. Jag tog bort ALLT på hårddisken förutom mina sparfiler och installationsfilen till spelet men har bara kommit upp i 16gb ledigt. Vad kan det vara som tar upp de 20 gigabyten som jag inte kommer åt? Har 60gb-versionen. Otroligt irriterande att ha köpt ett spel som, till synes, inte går att installera. Har du kollat så du inte har andra tjänster installerade, t.ex HOME, Vidzone o.s.v? Jag har 80GB-modellen(som egentligen är cirka 74GB) men när jag formaterar disken så har jag bara 64GB ledigt. Antingen så köper du en ny hårddisk (2,5" SATA) eller så mailar du SONY och säger att du vill ha pengarna tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Antingen så köper du en ny hårddisk (2,5" SATA) eller så mailar du SONY och säger att du vill ha pengarna tillbaka. Har fått uppfattningen att det är innihelvetesjobbigt att göra. Funkar det att bara köpa en ny och trycka in? För jag hade gärna gjort det med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har fått uppfattningen att det är innihelvetesjobbigt att göra. Funkar det att bara köpa en ny och trycka in? För jag hade gärna gjort det med Det funkar och är relativt lätt. Jag vet att jag hade lite problem, men inget allvarligt. Om jag kommer ihåg rätt så var det att skruvarna som höll hårddiskburen var förbannat små. Och därför lätta att förstöra gängorna på. Annars är det hur lätt som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har du kollat så du inte har andra tjänster installerade, t.ex HOME, Vidzone o.s.v? Jag har 80GB-modellen(som egentligen är cirka 74GB) men när jag formaterar disken så har jag bara 64GB ledigt. Antingen så köper du en ny hårddisk (2,5" SATA) eller så mailar du SONY och säger att du vill ha pengarna tillbaka. Ah, jag hade missat HOME! Nu funkar det. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Har fått uppfattningen att det är innihelvetesjobbigt att göra. Funkar det att bara köpa en ny och trycka in? För jag hade gärna gjort det med Inte svårt alls. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Hårddiskar är ju dessutom sjukt billiga 500 GB för 500 kr typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 Hårddiskar är ju dessutom sjukt billiga 500 GB för 500 kr typ Om man inte bryr sig om utseendet så kan man ha en "extern" 3,5". 2 Terabyte för 600-700 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 (redigerad) Om man inte bryr sig om utseendet så kan man ha en "extern" 3,5". 2 Terabyte för 600-700 kr Utseende? PS3an tar bara 2,5" SATA. Edit: Såg att Red Faction: Guerilla bara kostar 90kr på Playstation Store vilket är sjukt billigt. Slå till! Redigerad 10 augusti, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630518#extra går denna i ps3? Kommer man märka något märkbart skillnad i laddningstider? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2011 http://www.komplett....ku=630518#extra går denna i ps3? Kommer man märka något märkbart skillnad i laddningstider? http://www.gamespot.com/features/6192258/playstation-3-solid-state-drive-upgrade-report-updated Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Utseende? PS3an tar bara 2,5" SATA. Edit: Såg att Red Faction: Guerilla bara kostar 90kr på Playstation Store vilket är sjukt billigt. Slå till! Nej, 3,5" kan du ha utanpåliggande, därav utseendet. Enda skillnaden är att den behöver extra strömförsörjning, vilket 2,5" inte behöver. Jag vet en hel del folk som använder 3,5" diskar istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Nej, 3,5" kan du ha utanpåliggande, därav utseendet. Enda skillnaden är att den behöver extra strömförsörjning, vilket 2,5" inte behöver. Jag vet en hel del folk som använder 3,5" diskar istället. Kollade på youtube och det stämmer faktiskt. Är 3,5-diskar billigare än 2,5-diskar? Hittade den här och det verkar ju rätt värt. Vet dock inte om PS3an kan ta vara på 1,5TB, eller om det finns en maxgräns. Lite skeptisk till att ha hårddisken liggandes ovanpå dock... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Kollade på youtube och det stämmer faktiskt. Är 3,5-diskar billigare än 2,5-diskar? Hittade den här och det verkar ju rätt värt. Vet dock inte om PS3an kan ta vara på 1,5TB, eller om det finns en maxgräns. Lite skeptisk till att ha hårddisken liggandes ovanpå dock... Den här är också väldigt intressant, har länge funderat på att köpa när jag får slut plats på datorn: http://www.oc.nu/datorer-kringutrustning/datorkomponenter/harddiskar/interna/3-5-stationara/western-digital-caviarr-green-2tb-gp-sata-300-64mb-green-p.html Det är ganska enkelt att bygga ett HDD chassi, men går att köpa också. Fast dem är ju rätt dyra.. Ang hur mycket diskutrymme PS3an kan hantera verkar vara väldigt delat. Några säger 2TB, andra säger 150 GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Det är dock onekligen smidigare att ha en disk innuti och slippa ytterliggare en sak som skräpar ner...Så dyrt är det faktisk inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Hur mycket utrymme behöver ni egentligen? Jag uppgraderade min 40 gb till en 160gb (blir 149 gb i ps3) i februari. Jätteskönt att inte behöva snåla med utrymmet längre. Därför har jag alla mina psn-spel och demos på hårddisken. Har ändå 89 gb ledigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 17 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 Kan man på något sätt kunna starta ett "party" så att man kan prata med varandra utan att behöva spela samma spel? ungefär som man kan göra på xbox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 Kan man på något sätt kunna starta ett "party" så att man kan prata med varandra utan att behöva spela samma spel? ungefär som man kan göra på xbox Det heter Cross Game Chat, och existerar bara i fantasin (och högst upp på PS Blogs önskelista). Jag tror att det kan finnas till PS+ också, men jag vet inte om det verkligen gjordes. Annars finns ju vanlig XMB-chat, men då kan man inte spela nåt samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2011 Jag tror att det kan finnas till PS+ också, men jag vet inte om det verkligen gjordes. Nej, det finns inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts