Pixiegnom Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Minis tror jag absolut inte att det kommer handla om, inte heller PSone-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Jo, jag tänkte så innan också men jag vågar inte riktigt ta förgivet att det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Fick mail nyss från sony där de meddelade att man skulle få spel och plus inom kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 (redigerad) Skullev i inte fp tre spel samt. Playstation plus??? Fick mail nyss från sony där de meddelade att man skulle få spel och plus inom kort Fyfan, kodknäckarna på Sony har arbetat arslet av sig i två veckor+, och nu pratar jag inte om några 8 timmar om dagen, utan 13-14+ timmar om dygnet för att PSN ska upp igen - och du skriker efter gratisspel som en snorunge skriker efter godis. Det är klart det suger för oss alla som har en PS3 att inte kunna spela online, men vilka suger det mest för, egentligen? Oss eller Sony? Redigerad 16 maj, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Fyfan, kodknäckarna på Sony har arbetat arslet av sig i två veckor+, och nu pratar jag inte om några 8 timmar om dagen, utan 13-14+ timmar om dygnet för att PSN ska upp igen - och du skriker efter gratisspel som en snorunge skriker efter godis. Det är klart det suger för oss alla som har en PS3 att inte kunna spela online, men vilka suger det mest för, egentligen? Oss eller Sony? Spelarna, påverkar ju knappt Sony något...Hur många anställda kan de ens ha som jobbar? Hur många är det inte som inte kunnat spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Now that certain PSN services have been restored and you're once again enjoying online gaming, it seems a good time to confirm what is being offered as part of the Welcome Back programme. Once we restore PlayStation Store, which will be just a little while longer, you will have the opportunity to claim your Welcome Back gifts. Please note that the Welcome Back programme is only available for those countries with access to PlayStation Store*. All existing PlayStation Network members will be able to access the following from PlayStation Store*: Two PS3 games from the following list: * LittleBigPlanet * Infamous* * Wipeout HD/Fury * Ratchet and Clank: Quest for Booty * Dead Nation* For those with PSP accounts, you will also be eligible to download two PSP games from the following list: * LittleBigPlanet PSP * ModNation PSP * Pursuit Force * Killzone Liberation* - 30 days free PlayStation Plus membership for non PS Plus subscribers* - Existing PlayStation Plus subscribers will be given 60 days free subscription. - For existing Music Unlimited subscribers, you will be given 30 days free subscription. - We are working on a Welcome Back offer in PlayStation Home and will share that when it is confirmed. I would like to thank all of the developers and publishers involved in this programme for their support in making this happen. We certainly couldn't have done it without you. You will be able to access this content once PlayStation Store comes back online and we are doing everything we can to make that happen as soon as possible. Thank you for your support and keep checking back on the blog for more information. 1. For eligibility for the welcome back programme consumers must be an account holder on 20 April 2011. Specific details about these offers and eligibility requirements will be posted as the services go live. All existing PSN registrants have 30 days from when the welcome back programme goes live to redeem their content. 2. For the German market, InFamous and Dead Nation will be replace with Super Stardust HD and Hustle Kings in the selection of PS3 games. 3. For the German market, Pursuit Force and Killzone Liberation will be replaced with Everybody's Golf 2 and Buzz Junior Jungle Party in the selection of PSP games. Killzone Liberation will not offer online gameplay functionality. 4. Access to the 30 days free PS Plus subscription is only available for those countries where PS Plus is offered. You will have access to the PS Plus content planned for May for 30 days. Access to the free games and exclusive features finishes at the end of the 30-day subscription period. Anything you buy with exclusive discounts, dynamic themes and premium avatars are yours to keep forever. Kul att jag har alla de spelen förutom Dead Nation. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Kul att jag har alla de spelen förutom Dead Nation. Vilket är bäst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 (redigerad) Spelarna, påverkar ju knappt Sony något...Hur många anställda kan de ens ha som jobbar? Hur många är det inte som inte kunnat spela? Påverkar inte Sony? Hur många miljontals dollar tror du gått förlorade på grund av detta? Spelarna förlorar ju inget förutom att de inte kan spela online. De har ju inte ens betalat för att spela online som till exempel Xbox-spelarna gör? (förutom PSN+ men de kompenseras nu ser jag) Jag förstår inte riktigt hur du kan jämföra antalet användare med antalet anställda? Redigerad 16 maj, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 (redigerad) Påverkar inte Sony? Hur många miljontals dollar tror du gått förlorade på grund av detta? Spelarna förlorar ju inget förutom att de inte kan spela online. De har ju inte ens betalat för att spela online som till exempel Xbox-spelarna gör? (förutom PSN+ men de kompenseras nu ser jag) Jag förstår inte riktigt hur du kan jämföra antalet användare med antalet anställda? Sluta bitcha om hur synd det är om Sony. De har fakkat upp det rejält, och de skall fan göra rätt för sig. 70 miljoner användare har varit strandsatta pga dem. Skit i att ladda ner spelen om du nu tycker så synd om dem. Så sparar de i alla fall en kostnad. Många bäckar små... Redigerad 16 maj, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Kul att jag har alla de spelen förutom Dead Nation. Ooh, grymt nice ändå! Hoppas att det funkar för varje konto, har ju ett USA-konto och LPB. annars så är Infamous garanterat för mig och sitter och funderar på Wipeout eller Dead nation annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 (redigerad) Själv har jag inga av spelen men 3 av dem är spel jag ändå tänkt skaffa. Hmm, LittleBigPlanet till PS3 eller PSP. Vad svårt att välja. Nån som vet vad skillnaden är? Sedan är det inte Sonys fel. När någon som vet hur man gör vill hacka sig in så är det näst intill omöjligt att stoppa dem. Inget ger rätt till att hacka sig in och ta folks privata info än hur dålig säkerheten är. Det finns inget försvar för vad de hackers gjorde och man kan inte skylla allt på Sony. PSN har varit online i flera år utan problem. Det hela handlar om hämnd för att Sony förbjöd hackning av PS3 och stämde de som hade gjort det och visade hur man gjorde. Redigerad 16 maj, 2011 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 (redigerad) Sluta bitcha om hur synd det är om Sony. De har fakkat upp det rejält, och de skall fan göra rätt för sig. 70 miljoner användare har varit strandsatta pga dem. Skit i att ladda ner spelen om du nu tycker så synd om dem. Så sparar de i alla fall en kostnad. Många bäckar små... Ska inte du vara en av de äldre och klokare på forumet? Du betéer dig som en 12-åring ibland, vet du? Jag tycker så klart att Sony skulle ha bättre säkerhet på sina system, men att folk som du börjar skrika om gratisspel och gratis PSN+ tycker jag bara är barnsligt. Varför försöker du inte sätta lite tryck på att få reda på exakt vad de gjort för att säkra sina system? De har haft 2 veckor på sig, är det ohackbart nu tror du? Är inte det intressant alls? Det verkar som du är mer sur över att inte kunna spela TV-spel online på 2 veckor än att ditt kontonamn, lösenord och mailadress varit okrypterat och på vift till hackare? Redigerad 16 maj, 2011 av Saleen 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Kul att jag har alla de spelen förutom Dead Nation. Schysta spel! Jag har redan LBP, tror jag kommer ta R&C då jag gillar de spelen, sedan får jag singla slant om de andra ointressanta spelen. Sedan är det inte Sonys fel. När någon som vet hur man gör vill hacka sig in så är det näst intill omöjligt att stoppa dem. Inget ger rätt till att hacka sig in och ta folks privata info än hur dålig säkerheten är. Det finns inget försvar för vad de hackers gjorde och man kan inte skylla allt på Sony. PSN har varit online i flera år utan problem. Det hela handlar om hämnd för att Sony förbjöd hackning av PS3 och stämde de som hade gjort det och visade hur man gjorde. Du summerar det hela riktigt bra. Å ena sidan är det inte sonys fel, en målmedveten och kunnig hackare är otroligt svår att stoppa, om det alls går. Å andra sidan så får Sony skylla sig själva då de skötte allting mot hackarna riktigt klumpigt enligt min mening. Det är som sagt fortfarande ingen ursäkt till att hacka PSN, och om dagens folk hade haft mer moral i kroppen så hade man inte behövt lägga ned så otroligt mycket tid på att säkra systemen. Så, ja. Sony klantade sig, men det är ingen ursäkt till att tränga sig in i systemet. Hoppas bara att Sonys nya system är säkrare och bättre, för det skulle vara tråkigt om PSN gick ned ännu en gång. Jag håller förövrigt med Saleen, vad är två gratisspel att whina om? Är det inte tillräckligt att PSN nu är uppe så att man får lira online igen? När Sony dessutom lovat att man ska få spelen så förstår jag inte varför man börjar gapa och skrika bara för att spelen inte kommer i samma sekund som PSN går online. Jag menar, hela PSN-tjänsten är ju fortfarande inte helt uppe, lite tålamod får man väl ändå ha. Vad gör det om spelen inte kommer förrän om en vecka eller två när 100% av PSN är uppe och rullar och Sony kan koncentrera sig på annat? Det är ju trots allt fortfarande gratisspel, att börja gapa för att det tar lite tid är bara girigt och smutsigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Själv har jag inga av spelen men 3 av dem är spel jag ändå tänkt skaffa. Hmm, LittleBigPlanet till PS3 eller PSP. Vad svårt att välja. Nån som vet vad skillnaden är? Det är väl båda du kan ta? Two PS3 games from the following list: * LittleBigPlanet * Infamous* * Wipeout HD/Fury * Ratchet and Clank: Quest for Booty * Dead Nation* For those with PSP accounts, you will also be eligible to download two PSP games from the following list: * LittleBigPlanet PSP * ModNation PSP * Pursuit Force * Killzone Liberation* Överallt där jag sett deras formuleringar om vad man får i detta paket har det låtit som att ägare av både PS3 och PSP får två PS3-spel OCH två PSP-spel. Stämmer inte det? Om det är så, vilket det borde vara, kommer jag välja LBP och R&C samt LBP och Pursuit Force. Känns som det enda rätta i den här listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Schysta spel! Jag har redan LBP, tror jag kommer ta R&C då jag gillar de spelen, sedan får jag singla slant om de andra ointressanta spelen. Hittade dock en annan lista på Joystiq där R&C var utbytt mot Super Stardust HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2011 Det är väl båda du kan ta? Jo, dte kan jag. men det känns lite onödigt att köpa båda LBP såvidar det inte är 2 olika spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2011 Är det LBP1 dom snackar om? Jag har nämligen tvåan, är det värt att skaffa ettan då eller ska jag ta två andra?. Sugen på InF och RaC, mest för att frugan ska kunna spela med.. Hon är inte mycket för shooters. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2011 Är det LBP1 dom snackar om? Jag har nämligen tvåan, är det värt att skaffa ettan då eller ska jag ta två andra?. Sugen på InF och RaC, mest för att frugan ska kunna spela med.. Hon är inte mycket för shooters. Troligen är det ettan eftersom tvåan (mig veterligen) fortfarande är rätt nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2011 Påverkar inte Sony? Hur många miljontals dollar tror du gått förlorade på grund av detta? Spelarna förlorar ju inget förutom att de inte kan spela online. De har ju inte ens betalat för att spela online som till exempel Xbox-spelarna gör? (förutom PSN+ men de kompenseras nu ser jag) Jag förstår inte riktigt hur du kan jämföra antalet användare med antalet anställda? Men de har ju köpt spel och vill spela online, hur många användare är inte det? Det går ju inte direkt någon nöd på sony... Det var för övrigt du som snackade om att det var synd om de antsällda, jag jämför hur synd det är hos alla anställd hos sony pga detta och hur synd det är om alla användare totalt. För övrigt är det ingen som gnällt här om några spel, endast Vice som undrade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 17 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2011 (redigerad) Men de har ju köpt spel och vill spela online, hur många användare är inte det? Det går ju inte direkt någon nöd på sony... Vad menar du? Att Sony redan har pengar och har råd att strunta i ett par hundra miljoner i intäkter? Det är inte riktigt så enkelt. Ja, folk har köpt spel och vill spela online, men det betyder inte att Sony inte har rätten att stänga ner PSN om de anser att det behövs, som i detta fall. Det var för övrigt du som snackade om att det var synd om de antsällda, jag jämför hur synd det är hos alla anställd hos sony pga detta och hur synd det är om alla användare totalt. Men det är ingen användare som behöver arbeta 14 timmar om dagen för att få PSN att fungera som det ska igen. Det är inte så att man förlorar någonting på att inte kunna spela online. Folk har fortfarande sina spel. Det som skett är ett temporärt uppehåll, något som folk har gått med på kan hända när de gått med i PSN och köpt sina spel. (Terms of Agreement) Jag ser inte riktigt hur ni kan kvantitetsmässigt mäta hur synd det är om människor? För övrigt är det ingen som gnällt här om några spel, endast Vice som undrade. Skullev i inte fp tre spel samt. Playstation plus??? Kom igen, haka inte upp dig på om han gnällde eller inte. Det spelar ju ingen roll. Jag har redan förklarat att jag tycker det är fel att fokusera på freebies istället för de viktiga sakerna. Redigerad 17 maj, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts