Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

A Letter From Howard Stringer

Inom några dagar ska PSN tydligen vara uppe, och om jag uppfattade det hela rätt när jag skummade igenom texten så ska alla få PSN Plus.

Men jävla snork! För fyra timmar sedan twittrade Sony att de helt plötsligt inte vet när PSN kommer upp igen. Jag blir galen på att ena dagen få förhoppningar om att PSN ska vara uppe snart, och andra dagen helt plötsligt inte veta om det är en dag, en vecka eller en månad kvar till PSN är uppe. :cry:

Edit: Fast det är ju såklart inte Sonys fel. Det verkar som att hackarna bara satt och väntade på att Sony skulle börja återställa PSN, och så tryckte de på med en ny attack direkt vilket gjorde att Sony tog tillfället att kolla om deras nya system fungerar.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Sony skänker bort saker till alla drabbade är lite som om en våldtäktsman ger sitt offer en bukett blommor och hoppas att allt är glömt och förlåtet. Nej, en utförlig skriftlig ursäkt och en rejäl uppdatering av säkerheten är vad som krävs. Hoppas Sony lär sig något av det här, annars går de i konkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Sony skänker bort saker till alla drabbade är lite som om en våldtäktsman ger sitt offer en bukett blommor och hoppas att allt är glömt och förlåtet. Nej, en utförlig skriftlig ursäkt och en rejäl uppdatering av säkerheten är vad som krävs. Hoppas Sony lär sig något av det här, annars går de i konkurs.

Sony kommer inte gå i konkurs på grund av det här.
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju byggt om hela systemet, så att kräva det behöver du inte. Det är ju dessutom inte Sony som våldtäkt sig på oss, det är helt fel liknelse. Tänk dig mer att du har lämnat pengar hemma oss en kompis och han blir rånad i sitt hem. Skulle du bli arg på din kompis eller på rånaren?

Mjo, jag tror vi kommer få se mycket sådant. De ska tydligen inte sluta förrän han som blev åtalad/hamnade i fängelse slipper åtalet/fängelse, eller hur det nu var.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju byggt om hela systemet, så att kräva det behöver du inte. Det är ju dessutom inte Sony som våldtäkt sig på oss, det är helt fel liknelse. Tänk dig mer att du har lämnat pengar hemma oss en kompis och han blir rånad i sitt hem. Skulle du bli arg på din kompis eller på rånaren?

Mjo, jag tror vi kommer få se mycket sådant. De ska tydligen inte sluta förrän han som blev åtalad/hamnade i fängelse slipper åtalet/fängelse, eller hur det nu var.

Nu är ju inte Sony en kompis, utan ett storföretag som folk litade på kunna ta hand om ens kortuppgifter. Sony visste om att det planerades en hackerattack (det kom till och med in varningar). Men de sket i detta, och förberedde sig inte det minsta. Tänk om din kompis visste om att en snubbe planerade att bryta sig in i hans lägenhet och råna honom, men sket i att ringa polisen och istället gick och la sig?

Jag förstår hur du tänker, och tro mig, jag tycker också att detta i grund och botten är hackarnas fel, men ett företag av Sonys kaliber ska vara bättre förberedda på en attack av denna storlek.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Also, look out for more information on the rest of our Welcome Back programme, including which free content you will be eligible for. We will be offering PSN users the opportunity to select two PS3 games from a list of five, as well as offering PSP users the opportunity to choose two games from a list of four. We will let you know exactly what games are available very soon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Also, look out for more information on the rest of our Welcome Back programme, including which free content you will be eligible for. We will be offering PSN users the opportunity to select two PS3 games from a list of five, as well as offering PSP users the opportunity to choose two games from a list of four. We will let you know exactly what games are available very soon.

Låter trevligt, men vilka spel kan man vänta sig? Fem minis för 20 kronor/st?

Personligen spelar det mig inte jättestor roll exakt vilka spel det är, men jag skulle gärna se att det var fullversioner.

Är sugen på Civilization Revolution :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går tydligen att spela LAN med hjälp av en mjukvara. Det jag undrar över är om den mjukvaran fungerar som Hamachi och att man kan spela med andra nissar världen över då också?

Det är just konsolhamachi. Xlink Kai var ett av de allra första PSP-hacksen tidigt 2005 och det fungerade med en väldigt liten skara spel, till en väldigt liten skara routers.

Men allt det där går via ett helt eget nätverk och har inget med PSN att göra. De troféer han pratar om att "man kan skaffa" registreras offline. Det vill säga, det är RDR som märker att din konsol - inte ditt PSN-nätverk - har, till exempel, klarat att rida från norr till söder inom ett dygn för [vad nu den trofén heter]. Likaså registreras dina stats på RDR Social Club, inte på PSN.

Ergo, dina troféer är inte synkade mot PSN och ligger fortfarande och väntar på PSN-synk på din hårddisk/ditt minne. Alla spel som kräver PSN-uppgifter eller liknande kommer bete sig konstigt, men att LANa internetspel verkar gå utmärkt. De måste bara befinna sig i Hamachi och inget annat, om man skulle få för sig att spela med en region som just nu råkar ha PSN uppe (Japan?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just konsolhamachi. Xlink Kai var ett av de allra första PSP-hacksen tidigt 2005 och det fungerade med en väldigt liten skara spel, till en väldigt liten skara routers.

Men allt det där går via ett helt eget nätverk och har inget med PSN att göra. De troféer han pratar om att "man kan skaffa" registreras offline. Det vill säga, det är RDR som märker att din konsol - inte ditt PSN-nätverk - har, till exempel, klarat att rida från norr till söder inom ett dygn för [vad nu den trofén heter]. Likaså registreras dina stats på RDR Social Club, inte på PSN.

Ergo, dina troféer är inte synkade mot PSN och ligger fortfarande och väntar på PSN-synk på din hårddisk/ditt minne. Alla spel som kräver PSN-uppgifter eller liknande kommer bete sig konstigt, men att LANa internetspel verkar gå utmärkt. De måste bara befinna sig i Hamachi och inget annat, om man skulle få för sig att spela med en region som just nu råkar ha PSN uppe (Japan?).

Men man borde väl kunna skaffa sig onlinetroféer som sedan synkas när PSN väl kommer upp? Till exempel på Black ops så finns det ju en trofé där man ska komma topp 3 fem gånger i wager matches.

Så om man hoppar in på hamachi och spelar lite wager match (Som bara kan spelas online, antar att det går via LAN) och får den troféen så synkas väl den när PSN väl kommer upp. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man borde väl kunna skaffa sig onlinetroféer som sedan synkas när PSN väl kommer upp? Till exempel på Black ops så finns det ju en trofé där man ska komma topp 3 fem gånger i wager matches.

Så om man hoppar in på hamachi och spelar lite wager match (Som bara kan spelas online, antar att det går via LAN) och får den troféen så synkas väl den när PSN väl kommer upp. Eller?

Allt som kräver att trofén låses upp i ett onlineläge borde gå att låsa upp. Hur det är med levling vet jag inte, för det mesta av det där borde väl ligga hos PSN. Eller så gör det inte det utan istället hos EA, och då vet jag inte vad som gäller. Men troféer är inga konstigheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor