Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Något Jonas Mäki (Gamereactor) skrev i sin krönika om PSN-hacket fick mig att haja till:

Hur är det med dig själv? Har du samma PSN-lösenord som du har till din e-post? Till Paypal? Till ditt American Express? Till Facebook? Till Xbox Live? Till Gamereactor? Vill de här hackarna kan de ta över allt sådant från dig. Till och med i säkra Sverige förekommer identitetsstöld, och att Sony inte vidtagit bättre åtgärder för att skydda sina kunder än så är rent ut sagt anmärkningsvärt.

Även om man aldrig köpt något på PSN, så vet ju hackarna ditt fullständiga namn och lösenord, och kan därför ta sig in på diverse sidor du är registrerad på och jävlas.

Fy fan säger jag bara! Hoppas de små fanskapen åker fast rejält!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något Jonas Mäki (Gamereactor) skrev i sin krönika om PSN-hacket fick mig att haja till:

Hur är det med dig själv? Har du samma PSN-lösenord som du har till din e-post? Till Paypal? Till ditt American Express? Till Facebook? Till Xbox Live? Till Gamereactor? Vill de här hackarna kan de ta över allt sådant från dig. Till och med i säkra Sverige förekommer identitetsstöld, och att Sony inte vidtagit bättre åtgärder för att skydda sina kunder än så är rent ut sagt anmärkningsvärt.

Även om man aldrig köpt något på PSN, så vet ju hackarna ditt fullständiga namn och lösenord, och kan därför ta sig in på diverse sidor du är registrerad på och jävlas.

Fy fan säger jag bara! Hoppas de små fanskapen åker fast rejält!

Det är bara idioter som har samma lösenord och användarnamn på flera ställen. Speciellt mailen är ju känslig, så den bör man hålla vid extra noga när man skapar lösenordet till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

typ pengar på ens psn konto eller något gratis spel :)

Det har jag svårt att tro, det ryktas om att Sony har förlorat massor av pengar i och med ombygget av PSN, det kan snarare bli åt andra hållet. Att PSN kommer kosta, precis som Live.

Jag tror, och hoppas, att det är falska rykten att Sony funderar på att ta betalt för PSN, för jag kommer absolut inte betala för att lira online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag svårt att tro, det ryktas om att Sony har förlorat massor av pengar i och med ombygget av PSN, det kan snarare bli åt andra hållet. Att PSN kommer kosta, precis som Live.

Jag tror, och hoppas, att det är falska rykten att Sony funderar på att ta betalt för PSN, för jag kommer absolut inte betala för att lira online.

ifall dom börjar tabetalt för psn säljer jag mitt ps3 och köper ett xbox.

För isånna fall finns det ingen mening med o ha ett ps3 istället för ett xbox IMO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ifall dom börjar tabetalt för psn säljer jag mitt ps3 och köper ett xbox.

För isånna fall finns det ingen mening med o ha ett ps3 istället för ett xbox IMO

PS3 är ju mer än bara en konsol. Bluray är ju ett tungt alternativ som väger över till PS3:ans sida om nu PSN skulle börja kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sjukaste tycker jag är att det fortfarande finns de idioter som hylla dessa hackers som hjältar för vad de har gjort. Jag har följt diskutionen på FZ och ibland blir jag bara förbluffad över vilka idioter det finns.

Mjo, hackarna lovade väl att det inte skulle gå ut över oss vanliga spelare? Well, nu har det gjort det, så jag hoppas ännu mer på att Sony på något sätt kan slåss tillbaka och förhoppningsvis vinna mot hackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 är ju mer än bara en konsol. Bluray är ju ett tungt alternativ som väger över till PS3:ans sida om nu PSN skulle börja kosta.

PS3 brukade vara mer än en konsol nu så är det en konsol med bluray spelare.

ang ifall vi skulle få något gratis så sa dom detta under presskonferansen

Central components of the “Welcome Back” program will include:

Each territory will be offering selected PlayStation entertainment content for free download. Specific details of this content will be announced in each region soon.

All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.

Music Unlimited powered by Qriocity subscribers (in countries where the service is available) will receive 30 days free service.

http://blog.us.playstation.com/2011/04/30/press-release-some-playstation-network-and-qriocity-services-to-be-available-this-week/

Redigerad av eminem33
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är dags att faktiskt göra den där uppdateringen då. Jag har verkligen inget att hämta hos CFW-scenen längre om man hela tiden ska vara livrädd för PSN-ban. Att tanka spel skulle jag inte göra särskilt mycket även om jag kunde (precis som till PSP) och alla emulatorer är alltid bättre till PC. Borde funka prima att hitta en bluetoothdongel och en bra emulator man sedan kopplar till teven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

We discovered that the intruders had planted a file on one of our Sony Online Entertainment servers named “Anonymous” with the words “We are Legion.”

http://blog.us.playstation.com/2011/05/04/sonys-response-to-the-u-s-house-of-representatives/

Så, det var alltså Anonymous ändå, eller kan det möjligtvis ha varit någon annan hackergrupp som sedan planterade den filen för att själva slippa bli jagade?

Jag tror att det nog var Anonymous, det har känts som det hela tiden.

Dessvärre så är Sony fortfarande tysta om när de eventuellt kan kicka igång PSN igen. De har bara sagt "We are working around the clock."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://blog.us.playstation.com/2011/05/04/sonys-response-to-the-u-s-house-of-representatives/

Så, det var alltså Anonymous ändå, eller kan det möjligtvis ha varit någon annan hackergrupp som sedan planterade den filen för att själva slippa bli jagade?

Jag tror att det nog var Anonymous, det har känts som det hela tiden.

Dessvärre så är Sony fortfarande tysta om när de eventuellt kan kicka igång PSN igen. De har bara sagt "We are working around the clock."

Dom sa ju att det skulle komma upp denna vecka :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom sa ju att det skulle komma upp denna vecka :mf_doof:

De sa att det skulle komma upp den tredje, men vi vet ju mycket väl att det blev uppskjutet i och med att det är den fjärde idag. Sedan dess har jag inte hört något nytt datum.

Pixie: Är det sanna källor då? Jag har inte läst om det på Sonys twitter eller på bloggen (Som visserligen är us), enda stället jag läst det på är youtube, och det litar jag inte direkt på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixie: Är det sanna källor då? Jag har inte läst om det på Sonys twitter eller på bloggen (Som visserligen är us), enda stället jag läst det på är youtube, och det litar jag inte direkt på. :P

Minns inte ens var jag läste det, men förmodligen så stämmer det inte.

Nåja, dom får ta den tid de behöver. Jag är inte den som spelar online, så jag saknar mest Playstation Store och att kunna se vad mina vänner gör. sad_1182040_0.gif

Edit:

tongue_1181744_0.gif

post-11524-0-82536100-1304534221.png

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A Letter From Howard Stringer

Inom några dagar ska PSN tydligen vara uppe, och om jag uppfattade det hela rätt när jag skummade igenom texten så ska alla få PSN Plus.

Ja, alla kommer få 30 dagars Plus och "free downloads".

Edit: Såg nu att de inte ens nämnde något om free downloads i det där inlägget. Så nu ska dom istället endast locka folk att bli Plus-subscribers...

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur blir det med er som redan har plus? Ni får det förlängt med en månad antar jag?

This will include, among other benefits, a month of free PlayStation Plus membership for all PSN customers, as well as an extension of subscriptions for PlayStation Plus and Music Unlimited customers to make up for time lost.

smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor