Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag har själv ingen aning om hur jag gjorde med min disk, visste inte ens om att den var Fat32 förrän jag skulle föra över en osplittad img-fil till den och misslyckades.

Jag var helt bombsäker på att den var NTFS fram till jag upptäckte det där, ungefär ett år efter inköp. :P

Minns som sagt inte hur jag installerade den, men jag hade XP på den tiden i alla fall, och har för mig att jag körde en formatering första gången jag stoppade in disken. Men det kan vara mitt minne som sviker mig, disken kanske redan var formaterad och Fat32:ad när jag köpte den. Nåväl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv ingen aning om hur jag gjorde med min disk, visste inte ens om att den var Fat32 förrän jag skulle föra över en osplittad img-fil till den och misslyckades.

Jag var helt bombsäker på att den var NTFS fram till jag upptäckte det där, ungefär ett år efter inköp. :P

Minns som sagt inte hur jag installerade den, men jag hade XP på den tiden i alla fall, och har för mig att jag körde en formatering första gången jag stoppade in disken. Men det kan vara mitt minne som sviker mig, disken kanske redan var formaterad och Fat32:ad när jag köpte den. Nåväl.

Formatera kan man ju fortfarande göra i Windows, dock kan man inte ompartitionera till något större än 32. Min gissning är att du fick den som FAT, helt enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, eh va? Är playstation 3 crackat nu?

För det har dykt upp mängde av spel på olika sajter.

Trodde det inte fanns piratspel till PS3. Det är ju för jävligt i så fall.

Här har vi en som hänger med i svängarna.

Ja det är hackat nu, vilket är mest till pest och pina för oss som inte är intresserade av att själva hacka vår konsol. Jag själv märker väl inte av det så mycket visserligen. Inte mer än att några få fuskar på Blops ibland.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi en som hänger med i svängarna.

Ja det är hackat nu, vilket är mest till pest och pina för oss som inte är intresserade av att själva hacka vår konsol. Jag själv märker väl inte av det så mycket visserligen. Inte mer än att några få fuskar på Blops ibland.

Nej jag hörde ntt om det men var inte säker. Nån raid som polisen gjort mot nån tysk.

Men hur hackar man den då?

Som med ps2:an lämna in den till nån turk som chippar den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag hörde ntt om det men var inte säker. Nån raid som polisen gjort mot nån tysk.

Det finns säkert ställen att lämna in den, men behöver inget chip, det räcker med att flasha konsolen. Om jag minns rätt, vilket gör att alla med en dator och ett usb-minne, samt kunskap och läskunnighet bör klara av det.

Jag har som sagt varken testat eller läst speciellt mycket om det, så jag vet inte hur det går till, vad som görs eller hur pass avancerad man bör vara som användare. Men jag är säker på att det finns folk som är villiga att hjälpa en om man känner att man är okunnig men ändå vill flasha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

§1.4 Piratkopiering

Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på forumet. Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd, kopierar eller fildelar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är likaså förbjuden.

Jag är själv pirat men slulle aldrig kopiera PS3 spel, även om jag kunnat. Min filmkopiering är inte bättre än det du håller på med. Men det jag reagerar över är att ni sitter och diskuterar dett helt öppet på forumet trotts reglerna. Det har blivigt j*vligt slappt här. Ännu större skandal, är att en FANBOY: sitter och diskuterar det. Du borde skämmas över din PS3 Vice...

Har du inte råd att köpa spel i butik så köp dem begagnat!

Men du skall inte ta ditt trixande här på forumet.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha fan vad jag visste att detta skulle komma.

Skillnaden är att jag inter ber om hjälp. Jag frågade om någon kunde förklara hur det fungerar att göra det.

Ändrar man på PS3an rent fysiskt eller är det mjukvaran som ändras.

Man installerar en Systemuppdatering via lagringsenhet (usb).

Är det många fikusar (fuskare) på PSN nu, jämfört med tidigare? Spelar aldrig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man på något vis se vad och när man handlat ngot på Playstation store?!

Jag får nämligen inte ihop det.

Mitt konto visar att 120:- dragits av Sony entertainment för ett par dagar sedan.

men spelet jag köpte, Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge kostar TROR jag 140:-

Jag ahde (det vet jag) 20:- i "plånboken".

Det jag inte får ihop är att jag nu med har Monekey island 1!?

Kan någon av er som inte köpt spelet gå in och kolla vad spelet kostar och om man får 1:a spelet med det jag köpte? Eller kommer det dras 90:- från mitt konto snart?

För jag har INTE köpt första spelet eftersom jag ansåg att det var tråkigt. Så jag vill inte betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man på något vis se vad och när man handlat ngot på Playstation store?!

Jag får nämligen inte ihop det.

Mitt konto visar att 120:- dragits av Sony entertainment för ett par dagar sedan.

men spelet jag köpte, Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge kostar TROR jag 140:-

Jag ahde (det vet jag) 20:- i "plånboken".

Det jag inte får ihop är att jag nu med har Monekey island 1!?

Kan någon av er som inte köpt spelet gå in och kolla vad spelet kostar och om man får 1:a spelet med det jag köpte? Eller kommer det dras 90:- från mitt konto snart?

För jag har INTE köpt första spelet eftersom jag ansåg att det var tråkigt. Så jag vill inte betala för det.

Det kanske är nån kampanj. PSStore har ju iaf en liten ikon för dina senaste tankningar, så där borde du ha en notis om vilken Monkey Island du köpt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är nån kampanj. PSStore har ju iaf en liten ikon för dina senaste tankningar, så där borde du ha en notis om vilken Monkey Island du köpt.

Ja den där lilla röda som är på spel man köpt. Den är där, men inga pengar är dragna. Kan inte ni kolla om det ingår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor