dibel Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Nu var det länge sen jag använde min handkontroll i datorn, men har för mig att jag också körde ett program för att få den att funka. Tror inte analoga spakarna fungerade då, det var typ den första "drivrutinen" som kom. http://www.motioninjoy.com/help/sixaxis-dualshock-3-connecting-usb Googlade på 'dualshock 3' sen fick jag upp '... on pc' och sökte på det. Funkar inte den? Sitter inte vid Windows atm så jag kan inte testa. Vilken guide hittade du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 Men hur hittade ni guider så lätt då? Jag googlade sjukt mycket innan jag hittade en som ens fungerade över huvudtaget, och ja, jag måste starta ett program varje gång jag ska använda den. Tror det var den här jag använde: http://www.ps3-hacks.com/file/12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 24 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2011 (redigerad) Nu var det länge sen jag använde min handkontroll i datorn, men har för mig att jag också körde ett program för att få den att funka. Tror inte analoga spakarna fungerade då, det var typ den första "drivrutinen" som kom. http://www.motioninjoy.com/help/sixaxis-dualshock-3-connecting-usb Googlade på 'dualshock 3' sen fick jag upp '... on pc' och sökte på det. Funkar inte den? Sitter inte vid Windows atm så jag kan inte testa. Vilken guide hittade du? Nej, det var inte den jag använde mig av till slut. Utan DS3 Tool heter det jag har, sedan hette drivrutinerna något annat som jag inte minns, har tagit bort den mappen eftersom de är installerade redan. Edit: Det visade sig att det var MotionJoy när jag startade klienten, fast min ser annorlunda ut och installationen var annorlunda. Tror det var den här jag använde: http://www.ps3-hacks.com/file/12 Den där är till 32bitars, sådana hittade jag många av, men inte många till 64 av någon anledning. Vilket Dibel bevisligen inte hade några problem med. Redigerad 24 februari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 26 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2011 Microsoft har tydligen donerat stora summor pengar till geohot haha xD Kan inte länka då jag skriver på telefonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 2 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2011 (redigerad) Rykte om Playstation 3,5 För er som missat Edit: sry för dubbel post Redigerad 2 mars, 2011 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) Imorgon kommer Online Storage-funtionen som gör det möjligt för Plus-subscribers att lagra sina sparfiler online. Jag skaffade Plus förra veckan och måste säga att det helt klart är värt det. Betalade 145kr för 3 månader och fick 5 spel (kommer bli 15 totalt), ett gäg dynamiska teman, esklusiva demos (Mortal Kombat 9 kom idag) och rabatter på vissa spel. Edit: Snart ska det tydligen komma hudsjur till Home också. http://blog.eu.playstation.com/2011/03/09/playstation-home-gangsters-and-kittens-to-roam-home/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+SCEEBlog+(blog.eu.playstation.com) Redigerad 9 mars, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 (redigerad) Imorgon kommer Online Storage-funtionen som gör det möjligt för Plus-subscribers att lagra sina sparfiler online. Jag skaffade Plus förra veckan och måste säga att det helt klart är värt det. Betalade 145kr för 3 månader och fick 5 spel (kommer bli 15 totalt), ett gäg dynamiska teman, esklusiva demos (Mortal Kombat 9 kom idag) och rabatter på vissa spel. Edit: Snart ska det tydligen komma hudsjur till Home också. http://blog.eu.playstation.com/2011/03/09/playstation-home-gangsters-and-kittens-to-roam-home/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+SCEEBlog+(blog.eu.playstation.com) Fixar det imorgon med! Vilka spel får man om man skaffar det imorgon? Redigerad 9 mars, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 Fixar det imorgon med! Vilka spel får man om man skaffar det imorgon? PSN: Sonic The Hedgehog (Det gamla originalet, inte samma som du fick av mig förr) Astro Tripper PSone Classic: Guilty Gear Minis: Pix'n Love Enigmo Sen även ett dynamiskt inFamous 2 tema som är rätt snyggt. Inte så jättesaftiga spel den här månaden, men att få Sonic The Hedgehog före alla andra är ju kul. Astro Tripper var också rätt kul, fast det kändes som en Super Stardust HD kopia. Påstod inte du förr att det gick att dela med sig av Plus? I så fall kan du ju få av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2011 (redigerad) PSN: Sonic The Hedgehog (Det gamla originalet, inte samma som du fick av mig förr) Astro Tripper PSone Classic: Guilty Gear Minis: Pix'n Love Enigmo Sen även ett dynamiskt inFamous 2 tema som är rätt snyggt. Inte så jättesaftiga spel den här månaden, men att få Sonic The Hedgehog före alla andra är ju kul. Astro Tripper var också rätt kul, fast det kändes som en Super Stardust HD kopia. Påstod inte du förr att det gick att dela med sig av Plus? I så fall kan du ju få av mig. Men på Playstations sida tolkar jag det som om spelen man får bara kan spelas en månad. Jo man kan ju dela spelen som vanligt. Kanske skall vänta en månad till om man nu inte får så mycket den här månaden... Redigerad 10 mars, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2011 Men på Playstations sida tolkar jag det som om spelen man får bara kan spelas en månad. Jo man kan ju dela spelen som vanligt. Kanske skall vänta en månad till om man nu inte får så mycket den här månaden... Nej, spelen som man får gratis fungerar så länge man har Plus. Åtkomst till en del material, exklusive rabatterat material, upphör vid prenumerationsperiodens slut. Jaha, men i så fall är det ju bara att logga in och hämta det du vill ha. Köpte Braid nyligen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2011 Det barnvänliga, free-to-play-baserade onlinespelet Free Realms släpps via Playstation Network den 29 mars, meddelar Sony Online Entertainment. Titeln har funnits till pc sedan 2009 och riktar sig främst till de lite yngre spelarna. Free Realms har 17 miljoner registrerade spelare. I spelet kan du träffa nya vänner, gå på äventyr och delta i mängder av minispel som exempelvis kart-racing, fotboll och piratlekar. Du får också tillgång till över 800 quests och de första jobbnivåerna innan du behöver betala för att få tillgång till mer material. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2011 Roliga splitscreenspel, gärna bra racingspel men allt möjligt inom shooting också, sökes. Gamla spel är helt okej. Jag har Unreal Tournament 3, Rainbow Six Vegas 1 och 2, Resistance 1 och 2, Trine, Age of Booty samt Rag Doll Kung Fu (). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 14 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2011 Roliga splitscreenspel, gärna bra racingspel men allt möjligt inom shooting också, sökes. Gamla spel är helt okej. Jag har Unreal Tournament 3, Rainbow Six Vegas 1 och 2, Resistance 1 och 2, Trine, Age of Booty samt Rag Doll Kung Fu (). Lbp 1 och 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Ugh. Efter en hel del besvär med ett datorhaveri bestämde jag mig för att köpa en extern hårddisk. Problemet är bara att det verkar inte finnas stöd för NTFS, och FAT32 är alltså det enda som går att använda. Detta kände jag redan till. Men att FAT32 har en begränsning på just 32 GB visste jag inte. Okej då, då gör jag väl flera 32 GB-diskar av min extHDD. Men neeeejdå, det dyker bara upp en enda disk i XMB och det är den senaste jag gjorde. NTFS-disken (naturligtvis) och mina andra FAT32-diskar dyker inte upp. Min granne påstod att hans kompis kopplade in en extern hårddisk och spelade upp "helt vansinnigt mycket filmer" på den, troligen större än 32 GB alltså. Tror ni detta stämmer? => Hur ska jag få min 500 GB-disk att, på ett eller annat sätt, läsas av min PS3, där jag utnyttjar så mycket som möjligt av de 500 GB hårddisken har kapacitet för? Just nu har jag en (1) diskpartition som fungerar till PS3 och den är på 32 GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Ugh. Efter en hel del besvär med ett datorhaveri bestämde jag mig för att köpa en extern hårddisk. Problemet är bara att det verkar inte finnas stöd för NTFS, och FAT32 är alltså det enda som går att använda. Detta kände jag redan till. Men att FAT32 har en begränsning på just 32 GB visste jag inte. Okej då, då gör jag väl flera 32 GB-diskar av min extHDD. Men neeeejdå, det dyker bara upp en enda disk i XMB och det är den senaste jag gjorde. NTFS-disken (naturligtvis) och mina andra FAT32-diskar dyker inte upp. Min granne påstod att hans kompis kopplade in en extern hårddisk och spelade upp "helt vansinnigt mycket filmer" på den, troligen större än 32 GB alltså. Tror ni detta stämmer? => Hur ska jag få min 500 GB-disk att, på ett eller annat sätt, läsas av min PS3, där jag utnyttjar så mycket som möjligt av de 500 GB hårddisken har kapacitet för? Just nu har jag en (1) diskpartition som fungerar till PS3 och den är på 32 GB. Min 1TB-disk är Fat32 och den är inte begränsad till endast 32GB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Min 1TB-disk är Fat32 och den är inte begränsad till endast 32GB. Hohum, hur formaterade du din disk då? Jag kollade Microsofts hemsida och där stod det att fat har en begränsning på 32 GB. Seagates hemsida gav instruktioner om att välja "Administrationsverktyg > Datorhantering > Diskhantering", ta bort hela partitionen och skapa en ny. I denna dialogruta får jag välja storlek på partitionen och för att FAT ska finnas som alternativ i nästa steg får jag välja max exakt 32 GB... Tips välkomnas. Surt om jag betalt för 500 men får 32... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Ugh. Efter en hel del besvär med ett datorhaveri bestämde jag mig för att köpa en extern hårddisk. Problemet är bara att det verkar inte finnas stöd för NTFS, och FAT32 är alltså det enda som går att använda. Detta kände jag redan till. Men att FAT32 har en begränsning på just 32 GB visste jag inte. Okej då, då gör jag väl flera 32 GB-diskar av min extHDD. Men neeeejdå, det dyker bara upp en enda disk i XMB och det är den senaste jag gjorde. NTFS-disken (naturligtvis) och mina andra FAT32-diskar dyker inte upp. Min granne påstod att hans kompis kopplade in en extern hårddisk och spelade upp "helt vansinnigt mycket filmer" på den, troligen större än 32 GB alltså. Tror ni detta stämmer? => Hur ska jag få min 500 GB-disk att, på ett eller annat sätt, läsas av min PS3, där jag utnyttjar så mycket som möjligt av de 500 GB hårddisken har kapacitet för? Just nu har jag en (1) diskpartition som fungerar till PS3 och den är på 32 GB. You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using the FAT32 file system during the Windows XP installation process. Windows XP can mount and support FAT32 volumes larger than 32 GB (subject to the other limits), but you cannot create a FAT32 volume larger than 32 GB by using the Format tool during Setup. If you need to format a volume that is larger than 32 GB, use the NTFS file system to format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the Format tool included on the disk. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using the FAT32 file system during the Windows XP installation process. Windows XP can mount and support FAT32 volumes larger than 32 GB (subject to the other limits), but you cannot create a FAT32 volume larger than 32 GB by using the Format tool during Setup. If you need to format a volume that is larger than 32 GB, use the NTFS file system to format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the Format tool included on the disk. Precis, det var den texten jag också hittat. Jag kollade Microsofts hemsida och där stod det att fat har en begränsning på 32 GB. Jag kollar ett program från Seagate nu, vi får se vad det kan åstadkomma. Skönt att höra att själva filsystemet FAT32 inte är begränsat, utan bara Windows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Precis, det var den texten jag också hittat. Jag kollar ett program från Seagate nu, vi får se vad det kan åstadkomma. Skönt att höra att själva filsystemet FAT32 inte är begränsat, utan bara Windows "bara Windows vid installationsprocessen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2011 Yesssssss, ÄNTLIGEN!! Har hållit på med denna hårddisk i totalt fem-sex timmar nu, men ÄNTLIGEN fungerar allt som det ska. 450 GB allokerat FAT32, 15 GB allokerat NTFS och allt flyter i både Windows och PS3. Sweet! De två datorer jag har att använda till detta är sjukt slöa. Den ena vägrar starta normalt och kräver hundratals ombootningar, och den andra är en gammal trött burk med bara USB 1.0. Trodde den skulle haverera med Sandisk-programmet, men allt gick finemang när jag väl fattat hur det funkade Schysst, då har man en 865% större PS3 då "bara Windows vid installationsprocessen" Precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts