Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

En väldigt cool video för Resistance: Fall of Man. De är gjorde för Europa lanseringen. Här är en till liknande.

Jag längtar som bara den. Efter alla trailers jag har sett så verkar spelet riktigt riktigt kul. Som Call of Duty möter Half-Life 2 och HALO.

Efter de Trailer jag har sett så verkar spelat bara bättre och bättre. Kul att man kan köra en Tank i spelet precis som i HALO. (:!!!:)

Resensionen den fick av GameSpot var riktigt bra. AI ska vara helt fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, har blivit lite smått misstänksam mot Resistance. Jag ska fortfarande köpa det på fredag, men både Gamereactor och Super Play har gett det 'okej' betyg medan t.ex. IGN hyllar det. Både GR och SP klagar på AI som GameSpot tydligen gillar.

Finns det inte ett demo att testa? Själv provade jag Motorstorm, VF och Formula 1 på Game under två håltimmar med några kompisar. Riktigt trevliga spel, speciellt Motorstorm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Super Plays litar jag inte på för 5 öre. Inte bara är deras betyg system helt åt skogen (Hur kan ett spel som får 10:or och 9:or i allt få 6 som Totalt???) utan de sätter fel folk på att regisera fel spel. Varför t ex låta en som hatar FPS skriva om ett FPS spel eller en som hatar RPG skriva om ett RPG?

Och t ex det SP skrev om Final Fantasy XII, hur det var det bästa Final fantasy sedan Final Fantasy VII och gav det betyget 9, samtidigt som alla Final Fantasy spelen tidigare (VIII-X) har fått 10.

Det största problemet med Super Play, Gamereactor och RESET är att de är blandade tidningar som kör om alla konsoller där alla har sina favoriter vilket märks när ett spekl kan få full pott till XBox medans samma spel, som är exakt likadant, blir sågat till PS2.

När det gäller Resistance: Fall of Man så blev det recensionerat av en som just spelar Gears of War och anser det vara världens bästa spel, gemför grafiken med Duke Nuke'm.

Hela recensionen är en ända lång jämförelse med Gears of War. I RFoM är det si men i GoW så är det så.

Det är inte det de ska göra, gämföra om GoW eller RFoM är bäst. Och helatiden gör han narr av spelets skapare Ted Price.

Och allt hans snack om hur löjliga fienderna är och att han skrattar när han ser dem. Av alla trailers jag har sett så har jag aldrig tyckt att de såg annat än kusliga och hemska ut.

Och sättet han beskriver grafiken som att den är riktigt ful som om spelat var gjort på 90-talet och att spelet har inga bra special effekter och att mellan sekvenserna är dåliga. Liksom att alla vapnena är fula och dåliga )Ändå har de fått mycket bra kritik)

Sedan är det väldigt tydligt att han inte gillar att man spelar i en Call of Duty liknande miljö och slåss mot monster med supervapen. Han säger klart att han tycker att FPS invasions spel ska utspela sig i framtiden och inte på 50-talet.

Ett Gears of War och XBox 360 fan ska inte recensionera Resistance: Fall of Man.

Han gav kontrollen en 3:a för han gillade inte PS3 handkontrollen och grafiken en 6:a för han gillade inte WWII känslan blandat med rymdvarelser och supervapen. (:!!!:)

Det är så tydligt hur anti-PS3 han är och hur han innan han spelade spelet bestämde sig för att hata det. jag tvivlar på att han spelade mer än 5 minuter.

Det roliga är att Gamereactor rätt mycket säger raka motsatsen av vad SP gör i vissa fall.

Nej, kolla en recension på en Playstation tidning istället. Där gämför de inte på det viset med andra spel på andra konsoller.

Kolla OPSM, de verkar ha rätt bra koll på spelet och jag tror deras 8 stämmer bra. Likaså PSM3.

PSM3 säger också att AI är dålig i början men blir betydligt bättre senare i spelet.

Gamereactors var väl rätt OK men de som skrev om spelet gillade inte de gråa Call of Duty liknande banorna. Och de la lite väl mycket vikt på det tror jag.

Det här med PS3 i Europa gör mig förbannad. Vad fan sysslar Sony med? De fixar bakåtkompatibibliteten i USA så den funkar felfritt men sedan ger de oss en sämre version till ett högre pris??? Vad fan har vi i Europa gjort för att bli analprobade helatiden?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cirkus 75% av alla PS2-spel kommer funka på PS3 när man laddat ner senaste uppdateringen till systemet. Och 100% av PS1-spelen.

Jag har tidigare länkat till en video som visade det där, men troligen kommer fler och fler titlar till slut funka utmärkt, det är vad jag tror. Däremot är ju Sony förbannat sega på att svara på konsumentbehov, ett exempel är att autoladdningen av PSPns UMD-skivor inte kunde stängas av förrän i en firmware som släpptes två år efter PSP-releasen i Japan. Fram tills dess hade man fått: 1. Använda inofficiella program och firmwares (vilket de hatar), 2. Starta upp PSPn med locket utfällt (sliter ordentligt på luckans komponenter!), 3. Sätta på Parental Control, vilket blockar alla skivor över en förvald "vuxenhetsgräns", dvs skivorna har ett PG-nummer inpräntat och som förälder kan man alltså se till att sina barn inte spelar dessa om siffran är över ett visst värde man ställt in innan. Resultatet som Sony tänkt sig var där att barn inte spelar våldsamma spel, men det alla använde det till var istället att blockera autostarten.

Det var bara ett exempel, det finns fler men de är inte så lätta att förklara för oinsatta.

Jag rekommenderar ps3updates.qj.net och forums.qj.net för PS3-info. Tänk på att kolla vilka homebrewprogram som finns och till vilka firmwares, innan ni packar upp er PS3 och installerar senaste firmwaren bara för att spela ett buggigt San Andreas! Jag vet flera PSP-ägare som inte fått möjlighet till att köra hemmagjorda program bara för att de installerat senaste firmware med strängast säkerhet för att spela nyare spel.

Jag vet väldigt mycket om PSP-homebrew, men jag är inte särskilt insatt i homebrew för PS3. Linux ska ju gå att köra, men kanske inte med senaste firmware. Skaffa info först, innan ni uppdaterar! Ett dyrbart tips.

---------------------------------

Dagens Teknik har en M3-artikel om PS3, jag fotar och skickar in så fort jag kommer hem! (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saken är väl den att Sony själva sagt att de inte har någonting emot Linux utan t.o.m. talat om vilken version som funkar bäst o.s.v.

Precis. Linux skulle igentligen komma med PS3 när man köpte den men de fick det inte att funka i tid. Sony bad dem göra en speciell version av Linux för PS3 som man kan ladda ner via PS3s Network.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Linux skulle igentligen komma med PS3 när man köpte den men de fick det inte att funka i tid. Sony bad dem göra en speciell version av Linux för PS3 som man kan ladda ner via PS3s Network.

Jasså? Jaha, då var det inte så konstigt. Jag läste förresten nyss att PS3 har open source just för att man ska göra egna program (till skillnad från PSP), eftersom de inte längre behöver vara rädda för piratande iom Bluray. Nåt sånt iaf.

Artikeln nu då, tydligen ett utdrag ur M3s niosidiga recension. Kolla mer här (var det hela artikeln på nio sidor, tro?).

iohpuom0v3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade också PS3 idag, det där motorspelet på en Bravia-skärm. Visst var det snyggt, men fysiken var konstig och kontrollerna onaturliga. Varför ska man gasa med R2? X känns mer naturligt, även om den inte är analog. Lutningen för att svänga kändes väldigt udda också, tryckte bort det i menyn direkt.

Är inte kontrollern mindre än till PS2? Då fick jag aldrig känslan av att den var för liten :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde igår att vibrator funktionen är borta på PS3 eftersom de hade problem med rättigheterna. Stämmer detta?

Och ´är det någon av er som kommer att köpa PS3 innom en snar framtid?

Det går rykten om att Sony INTE vill ha Vibratorer i kontrollerna för att dom inte vill att M$ skulle gå plus. i och med så äger M$ en del av vibrator företaget. Nåt om rättigheterna vet jag ej?

BTW: det fulaste var att dom sa på en E3 mässa att vibrationen störde den trådlösa kontrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde igår att vibrator funktionen är borta på PS3 eftersom de hade problem med rättigheterna. Stämmer detta?

Och ´är det någon av er som kommer att köpa PS3 innom en snar framtid?

Ehh...ja, "rumble" har varit borta sedan lääänge. Detta då Sony blivit stämda av Immersion som har patent på den vibrator-teknologin som finns inbyggd i handkontrollerna. Nu efter ett par år av rättegångar o skit har de tydligen kommit överens, så det sägs att de ska släppa en ny handkontroll med både rumble och tilt.

Och jag hämtar min PS3:a idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh...ja, "rumble" har varit borta sedan lääänge. Detta då Sony blivit stämda av Immersion som har patent på den vibrator-teknologin som finns inbyggd i handkontrollerna. Nu efter ett par år av rättegångar o skit har de tydligen kommit överens, så det sägs att de ska släppa en ny handkontroll med både rumble och tilt.

Och jag hämtar min PS3:a idag.

Ah, tack för infon båda.

Är det sant? Gaah ska vi bli kompisar? :(

Faen du måste slänga upp en bild på henne!!! :)

Vilka spel finns egentligen ute? Jag ligger och väger på om jag ska hämta ett eller ej.

Brukar bara finnas en 3-4 spel och det tar tid innan fler kommer.

Och priset är ganska högt (men jag tror inte det kommer sjunka avsevärt mycket innom en snar framtid :) ). Men mest är det för spelen. Det tar ett tag innan de kommer igång.

+ att jag byter alltid enhet då den nyare versionen kommer så köper jag ett nu till de priset får jag köpa ett till för samma pris om ett år eller nått. Då är det bättre att köpa efter jul då det sjunkit en tusing ha det ett år sedan köpa den nya versionen.

Så tänker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor