Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Har börjat blivit extremt sugen på att köpa ett PS3 nu.

Var jätte nära att göra det igår.

Har alltid ogillat PS, men det verkar släppa.

Det kan bero på de PS3 exklusiva spelen jag vill ha:

Shadow Of The Colossus (remake)

Heavy Rain

Little Big Planet 1,2

GT5

OCH

Ni no Kuni (Studio Ghibli, CRAAAAAZY)

Köpte ett PS3 slim förra veckan, begagnat med Heavy Rain och Little Big Planet 2, + en ny handkontroll för 3400,-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej pris, vad tycker du om den än så länge?

Jag älskar den.

Mycket skönare och bättre än 360 som jag hade tidigare.

Tyvärr har jag inte upplevt det bästa ur den än då våran tv just nu inte har någon fungerande hdmi port. båda två är sönder (?).

Ska köpa ny tv i slutet av månaden så då blir det nog super.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det skulle man väl kunna säga.

Fel tråd?

Definiera monster...

Enligt min åsikt finns det det, om man tycker att alla som gått från "människa" till "någon-form-av-genmanipulerad-människa" är ett monster.

Ouch, hade helt glömt bort att vi faktiskt hade en sådan tråd, fick precis för mig att vi brukar diskutera det spelet här inne.

Nåväl, tack för svaren, vill bara få en bekräftelse.

Med "Skulle man väl kunna säga" och "Gått från människa till genmanipulerad människa." Snackar vi då om samma varelser i tvåan som fanns i slutet på ettan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan aldrig företag samarbeta istället för att sätta käppar i hjulet för varandra? Tog sitt lilla tag att få mitt ps3 att komma åt datorn som media server när Windows promt ville blockera allt från Sony.. kukar. Men men, nu funkar det ypperligt och jag slipper komma på en bra lösning för min kabeldragning ..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan aldrig företag samarbeta istället för att sätta käppar i hjulet för varandra? Tog sitt lilla tag att få mitt ps3 att komma åt datorn som media server när Windows promt ville blockera allt från Sony.. kukar. Men men, nu funkar det ypperligt och jag slipper komma på en bra lösning för min kabeldragning ..

Försök att få din PS3-kontroll att fungera på datorn, jag fick sitta ett bra tag innan jag ens fick någonting alls att hända. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försök att få din PS3-kontroll att fungera på datorn, jag fick sitta ett bra tag innan jag ens fick någonting alls att hända. :P

För mig tog det typ 10 minuter att googla upp en Sixaxis driver som funkade direkt i en n64 emu jag körde för ~2 år sen, kanske är svårare med den nya dualshock3?

-

N64 emu till ps3 WIP, som slim shady nämnde tidigare <3 Läste att någon fått fram bibliotek för NTFS-stöd, nu är det bara drivers till RSX (=> hårdvaruaccelerering => fullhd) som saknas innan PS3 är "done"!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig tog det typ 10 minuter att googla upp en Sixaxis driver som funkade direkt i en n64 emu jag körde för ~2 år sen, kanske är svårare med den nya dualshock3?

-

N64 emu till ps3 WIP, som slim shady nämnde tidigare <3 Läste att någon fått fram bibliotek för NTFS-stöd, nu är det bara drivers till RSX (=> hårdvaruaccelerering => fullhd) som saknas innan PS3 är "done"!

Vet inte om det är någon skillnad, men jag installerade min DS och det gick verkligen inte på första försöket. Jag kanske bara hade otur med dåliga googlingar, men det tog några timmar innan jag ens hittade en ordentlig guide. När jag sedan fått kontrollen att reagera alls i datorn så behövde jag manuellt mata in vilka knappar som skulle göra vad eftersom alla var helt fel.

Att få den högra analogen att fungera var inte lika lätt som att få den vänstra att fungera av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att få Dualshock 3 att funka är inte så svårt.

De drivrutiner jag har använt har dock krävt att man kör en .exe-fil varje gång man ska använda den.

Men hur hittade ni guider så lätt då? Jag googlade sjukt mycket innan jag hittade en som ens fungerade över huvudtaget, och ja, jag måste starta ett program varje gång jag ska använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor