Karatemorfar Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Har börjat blivit extremt sugen på att köpa ett PS3 nu. Var jätte nära att göra det igår. Har alltid ogillat PS, men det verkar släppa. Det kan bero på de PS3 exklusiva spelen jag vill ha: Shadow Of The Colossus (remake) Heavy Rain Little Big Planet 1,2 GT5 OCH Ni no Kuni (Studio Ghibli, CRAAAAAZY) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Har börjat blivit extremt sugen på att köpa ett PS3 nu. Var jätte nära att göra det igår. Har alltid ogillat PS, men det verkar släppa. Det kan bero på de PS3 exklusiva spelen jag vill ha: Shadow Of The Colossus (remake) Heavy Rain Little Big Planet 1,2 GT5 OCH Ni no Kuni (Studio Ghibli, CRAAAAAZY) Jag kan försäkra dig om att du kommer gilla PS3 (mer än xbox 360 iaf). Allting är mycket mer clean över PS3:an och den känns mer "vuxen" i menyer och dylikt. För att inte tala om att den är väldigt stabil som konsol. För att rasera eventuella fanboy-uppfattningar så kan jag säga att jag tidigare har ägd två stycken xbox 360. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Gametrailers gav Killzone 3 9.4 i betyg. http://www.gametrailers.com/video/review-hd-killzone-3/710136 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 (redigerad) Gametrailers gav Killzone 3 9.4 i betyg. http://www.gametrailers.com/video/review-hd-killzone-3/710136 Killzone 3 multiplayer open beta finns att tanka på playstation store, och killzone 3 kommer definitivt bli ett releaseköp! Redigerad 4 februari, 2011 av comfy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 5 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2011 linux 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2011 (redigerad) Okej, ni får skratta åt mig nu, men vad fan är Linux och vad skall man ha det till? Som Windows va? Ett operativsystem? Men jaha, okej jag har det. Vad skall jag ha det till? Redigerad 5 februari, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 (redigerad) Okej, ni får skratta åt mig nu, men vad fan är Linux och vad skall man ha det till? Som Windows va? Ett operativsystem? Men jaha, okej jag har det. Vad skall jag ha det till? Du personligen ska nog inte ha det till något med den inställningen. I och med senaste tidens utveckling så är Linux på PS3 inte längre "kvävt" av mjukvaruskydd (exempelvis block av 3d-acceleration under OtherOS) vilket möjliggör att maskinen kan bli ett Mediacentermonster som den har potential att vara. Stöd för filformat som inte stöds av SONYs officiella firmware (ex. containern .MKV), kanske filsystemstöd (ex. NTFS el. EXT2/3/4) > enklare att föra över filer större än 4gb (ex. matroskafilmer i 1080p) genom USB m.m. Även spel kan utvecklas, men det är nog ingen prioritering från utvecklare. Möjligheterna är oändliga. Själv ska jag försöka mig på Linux när detta har mognat lite, det vore mycket trevligt om ex. Veetle fungerar (vet ej om de har PowerPC-stöd dock... Kanske får reverse-engineera själv, HAHA) och dessutom en bättre Flash (flash på linux är ju sjukt bra, hehe). Streama på internet rakt genom PS3>TV vore najs för mig som är lat. Kanske man äntligen kan porrsurfa utan att det laggar galet, sådär lagom när man ska till sängs. Om man är risktagare och entusiast kan man ju även försöka sig på att överklocka CELL-processorn i Linuxmiljö för att se om det ger någon prestandavinst, annars för att det är kul. Som sagt, möjligheterna är oändliga - valet är ditt! make.believe Redigerad 6 februari, 2011 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 Jag trodde EA är precis som de var förr. Vad har de gjort på sistone som fått dem att komma i bättre dager? Activision gjorde så de ser mycket bättre ut än förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 Du personligen ska nog inte ha det till något med den inställningen. I och med senaste tidens utveckling så är Linux på PS3 inte längre "kvävt" av mjukvaruskydd (exempelvis block av 3d-acceleration under OtherOS) vilket möjliggör att maskinen kan bli ett Mediacentermonster som den har potential att vara. Stöd för filformat som inte stöds av SONYs officiella firmware (ex. containern .MKV), kanske filsystemstöd (ex. NTFS el. EXT2/3/4) > enklare att föra över filer större än 4gb (ex. matroskafilmer i 1080p) genom USB m.m. Även spel kan utvecklas, men det är nog ingen prioritering från utvecklare. Möjligheterna är oändliga. Själv ska jag försöka mig på Linux när detta har mognat lite, det vore mycket trevligt om ex. Veetle fungerar (vet ej om de har PowerPC-stöd dock... Kanske får reverse-engineera själv, HAHA) och dessutom en bättre Flash (flash på linux är ju sjukt bra, hehe). Streama på internet rakt genom PS3>TV vore najs för mig som är lat. Kanske man äntligen kan porrsurfa utan att det laggar galet, sådär lagom när man ska till sängs. Om man är risktagare och entusiast kan man ju även försöka sig på att överklocka CELL-processorn i Linuxmiljö för att se om det ger någon prestandavinst, annars för att det är kul. Som sagt, möjligheterna är oändliga - valet är ditt! make.believe MKV-filer har fungerat(?) Jag har laddat ner filer i MKV-format och kollat på. Så, om jag förstått dig rätt så gör linux så att man kan överföra och se filer som i nuläget inte stöds. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2011 MKV-filer har fungerat(?) Jag har laddat ner filer i MKV-format och kollat på. Så, om jag förstått dig rätt så gör linux så att man kan överföra och se filer som i nuläget inte stöds. Nae, PS3an kan inte spela .MKV, såvida du inte kör via media server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 9 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2011 http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=19502#axzz1DSS6LRGm PS3 Jailbreak code retweeted by Sony's Kevin Butler haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Mitt ps3 frös när jag spelade killzone 3 betan. Så jag försökte stänga av det och då pep det några gånger som det ska göra. men den stängde aldrig av sig utan nu står den gröna lampan o blinkar, jag får ingen bild och händer inget ifall jag klickar på power kanppen? vad ska jag göra, dra ut strömmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 (redigerad) Mitt ps3 frös när jag spelade killzone 3 betan. Så jag försökte stänga av det och då pep det några gånger som det ska göra. men den stängde aldrig av sig utan nu står den gröna lampan o blinkar, jag får ingen bild och händer inget ifall jag klickar på power kanppen? vad ska jag göra, dra ut strömmen? Uh oh. Bad news. Det hände mig, efter ett tag funkade PS3:an som vanligt igen. Men sen började han blinka igen, och därefter "YLOD", yellow light of death. Säger inte att det är så, men det hände mig, känner igen det där. Edit: Vad du ska göra åt saken, vet jag faktiskt inte. I mitt fall så dog han. Men gör som du skrev, dra ut strömmen. Låt den vara avtsängd en liten stund och starta igen. Håller tummarna för att det inte är YLOD. Redigerad 13 februari, 2011 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Drog ur strömmen och så fick de stå en stund. Starta nu och allt verkar vara normalt. Vågar man spela killzone något mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2011 Drog ur strömmen och så fick de stå en stund. Starta nu och allt verkar vara normalt. Vågar man spela killzone något mer? Har hänt mig många gånger när jag spelat typ Skate och så. Det är bara en vanlig frysning (så som jag förstått), så jag har bara startat om maskinen å spelat igen. Fungerat hur bra som helst. Och det var för flera år sen det hände första gången, efter det har det upprepats typ 4-5 ggr. Men annars fungerar den hur bra som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 17 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2011 http://www.ps3hax.net/2011/02/call-of-privacy-modern-spyware-by-playstation-network/ Det här är väl inte bra, kan man säga. God lust att plugga ur mig från PSN tills dom patchar och krypterar skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2011 http://www.ps3hax.net/2011/02/call-of-privacy-modern-spyware-by-playstation-network/ Det här är väl inte bra, kan man säga. God lust att plugga ur mig från PSN tills dom patchar och krypterar skiten. Jag blev illamående. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2011 Jag drar ur min DSL-anslutning rentav, hur mycket ska de få hämta egentligen. Nog för att jag alltid vetat att risken finns, men att varenda fil man har på hårddisken laddas upp i loggar tycker jag är åt helvete. Jag har inte varit online på PSN på jättelänge tills häromveckan då jag uppdaterade till 3.55. Jag spelade online i nån vecka innan 3.56 kom, och då använde jag DNS-bypassen i kanske fem dagar. Nu verkar det dröja innan jag gör nåt över huvud taget med PS3... Men hörni: Vem här har egentligen litat på säkerheten i en facking spelkonsol? Vem har skrivit in sitt riktiga kreditkortsnummer egentligen? Jag har alltid använt Swedbanks e-kort till såna här betalningar, annat vore bara dumt. Dock tror jag att min fysiska postadress är korrekt inskriven så det är ju inte alltför behagligt att veta att de skickat sånt över enkla http-anslutningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2011 Jag drar ur min DSL-anslutning rentav, hur mycket ska de få hämta egentligen. Nog för att jag alltid vetat att risken finns, men att varenda fil man har på hårddisken laddas upp i loggar tycker jag är åt helvete. Jag har inte varit online på PSN på jättelänge tills häromveckan då jag uppdaterade till 3.55. Jag spelade online i nån vecka innan 3.56 kom, och då använde jag DNS-bypassen i kanske fem dagar. Nu verkar det dröja innan jag gör nåt över huvud taget med PS3... Men hörni: Vem här har egentligen litat på säkerheten i en facking spelkonsol? Vem har skrivit in sitt riktiga kreditkortsnummer egentligen? Jag har alltid använt Swedbanks e-kort till såna här betalningar, annat vore bara dumt. Dock tror jag att min fysiska postadress är korrekt inskriven så det är ju inte alltför behagligt att veta att de skickat sånt över enkla http-anslutningar... Jag har aldrig ens använt mitt kreditkort, men att man kan se saker som är instoppade via USB samt folks hemnätverk gjorde att jag fick lite darriga ben. Misstolkade jag den delen? Snälla säg att det var så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2011 http://www.ps3hax.net/2011/02/call-of-privacy-modern-spyware-by-playstation-network/ Det här är väl inte bra, kan man säga. God lust att plugga ur mig från PSN tills dom patchar och krypterar skiten. Kreditkortsnumret är inte i fara så länge man inte använder modifierat firmware (läs icke SONY®) samt installerar någon slags skadlig programvara (läs icke SONY®-autentiserad kod, dvs random cfw/emulator m.m.). Så har jag uppfattat det iaf. Om man använder "DNS-bypass" eller liknande proxy kan ju den som har proxyn uppe stjäla informationen (krypterad eller ej), men det är ju en risk alla som använder sådant måste ha funderat på själva. Angående nya Terms of Service (som jag accepterade genom att logga genom webbläsaren) så suger den, men låt dem titta jag bryr mig inte så mycket. Har ändå inte orkat mixtra för att komma in på PSN på 3.55 eftersom jag ändå aldrig spelar online. Visst tråkigt att missa gratis DLC, förhoppningsvis kan man få tag i det på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts