Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Låter konstigt med tanke på att många har blivit permanent bannade i och med den senaste uppdateringen.

Att stänga ner servrarna vore ett stort misstag, om inte annat ett enormt svek mot konsumenterna.

Dock så är det ju Activision vi snackar om - spelvärldens nya rövhål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är inte sant vad jag har hört. Det är bara ett rykte som fått fart under vingarna.

Edit: Luft heter det väl.

What? Det är inte Activision som har hackat PS3an.wacko_1200038_0.gif

Det är ju inte därför de skulle vilja stänga ned servrarna. Anledningarna är ju att PS3-användarna har haft all världens djävulska problem framför allt inom connection. Saker som Activision inte orkat fixa vilket gjort att klagomålen har blivit fler och fler, så Activision hotade istället med att stänga ned servrarna.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What? Det är inte Activision som har hackat PS3an.wacko_1200038_0.gif

Det stog inget i texten om hackare, och av raden "Journalisten Jason Koblovsky är en av alla Playstation 3-spelare som drabbats av de många buggar och uppkopplingssvårigheter som ”Call of duty: Black ops” lider av." uppfattade jag det som att det var Activison som misslyckats med att skapa en bra PS3 version.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stog inget i texten om hackare, och av raden "Journalisten Jason Koblovsky är en av alla Playstation 3-spelare som drabbats av de många buggar och uppkopplingssvårigheter som "Call of duty: Black ops" lider av." uppfattade jag det som att det var Activison som misslyckats med att skapa en bra PS3 version.

Jaha, sorry. Black Ops har varit så utsatt för hackers, så jag tog för givet att det handlade om det.blush_1181011_0.gif

Kom ju en update alldeles nyligen till PS3-versionen av Blops, som skulle fixa många buggar.

http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=72&t=313365

ermm_1180962_0.gif

Sen vet jag inte hur mycket jag vill lita på Aftonbladet heller, då de är de enda som har tagit upp det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, sorry. Black Ops har varit så utsatt för hackers, så jag tog för givet att det handlade om det.blush_1181011_0.gif

Kom ju en update alldeles nyligen till PS3-versionen av Blops, som skulle fixa många buggar.

Sen vet jag inte hur mycket jag vill lita på Aftonbladet heller, då de är de enda som har tagit upp det där.

Ingen aning om vilka buggar som blivit fixade, men något som är bra är att vem som ska få assist och vem som ska få kill count när man dödar en som ligger ned har ändrats. Nu är det den som skjuter ned motståndaren till second chance som får kill count även om en lagmedlem får sista skottet. Lagmedlemmen får assistbonus, 20 XP tror jag det är.

Det är inte bara Aftonbladet som tagit upp det, det har ryktats om det på en del forum också. Men varje gång jag har läst om det så har det avfärdats som en myt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fullt resonabelt. Allt som Activision har rört på sistone har fått fruktansvärt störa förändringar och det har slutat med att det har varit sämre. De är som EA var förr.

Jovisst, men bara för det ska man inte döma allt för snabbt.

Visserligen verkar det lite smått som att Activision hotade en av de som klagade på alla anslutningsproblem med "Vi kan stänga servrarna helt om vi vill." och att det var på det sättet ryktet tog fart. Vilket ju är otroligt korkat av dem.

Activision säger såklart själva att det var en missuppfattning mellan dem och kunden som ledde till det hela, och att de inte alls sagt eller menat något på det sättet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor