Jump to content

Playstation 3

Fisken
 Share

Recommended Posts

Jag har kmeaw 3.55 på min 40gb CHECHG04 (256mb NAND som hade knullats utav "den första" CFW från Waninkoko). Kör hårt Henki!

Har varit borta från PS3an ett tag, men fick inte igång FTP så man kan lägga över "filmer" på över 4gb. Ska läsa lite mer om det när jag återvänder till den.

De nya backupmanagerna har lv2 patchen inbyggd så du behöver inte den .pkg om du ska spela dina uppbackade spel ;>

Heh, jag visste att jag skulle låta bli Waninkokos CFW. Kmeaw verkar vara den mest populära.

Vet du något om CECHC04 (datumkod 7C om det spelar roll)? Finns det nån lista över kompatibla modeller, och hur vet man vilket NAND man har?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag visste att jag skulle låta bli Waninkokos CFW. Kmeaw verkar vara den mest populära.

Vet du något om CECHC04 (datumkod 7C om det spelar roll)? Finns det nån lista över kompatibla modeller, och hur vet man vilket NAND man har?

Ursprungligen var det de med 256mb NAND som tappade BR-film uppspelning när jailbreak (som jag inte ens visste fanns innan allt detta började) och det verkar som att ingen klarade av Waninkokos.

Kmeaws funkar på alla, det är som en vanlig SONY flash (rör inte lv2 kerneln som Waninkokos gjorde) förutom att OM den brickar så har inte SONY något ansvar för den, men det är ju underförstått.

Nu är jag ingen expert iofs, men ändå.

Edit: Du har 256mb :P

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer nog uppdatera till 3.55 OFW i eftermiddag eftersom 3.41-hacks är helt obsoleta numera. De kräver dessutom en eller annan maskin man kopplar in och det ids jag inte, även om jag hittar en sån.

Alla CFW som ligger ute numera baseras på 3.55 OFW och stöder PSN, MEN tänk på att man skickar information och logs till Sony även om man inte loggar in på PSN. I dessa loggar finns information om vilka ID-nummer de senaste spelen (eller apps) man använt har, och eftersom homebrew-ID-nummer inte känns igen i Sonys register kan de ge sig tusan på att det är homebrew man kört. Man vet ju aldrig ifall de spårar upp alla dessa okända ID-nummer och deras PSN-id, så man kan nog bannas.

Det finns program för att tömma ID-historiken, ungefär som att "rensa känslig data" i Firefox. Fördelen vore ju ifall man hade en app som istället fungerade som "privat surfning"...

Ah well, ska bli skönt att gå online och säkra sina ~70 troféer man samlat på sig under månaderna offline :)

Custom firmware. Tillåter BR-kopior, egna spel, program och modifikationer av inställningar/utseende. En slags jailbreak för iPhone fast för PS3. Har funnits i åratal till PSP :)

§1.4 Piratkopiering

Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på

forumet. Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material

är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd,

kopierar eller fildelar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är likaså

förbjuden.

Jag är själv pirat men slulle aldrig kopiera PS3 spel, även om jag kunnat. Min filmkopiering är inte bättre än det ni håller på med. Men det jag reagerar över är att ni sitter och diskuterar dett helt öppet på forumet trotts reglerna. Det har blivigt j*vligt slappt här. Ännu större skandal, är att en MOD: sitter och diskuterar det. Du borde skämmas över din bricka Henki...

Har du inte råd att köpa spel i butik så köp dem begagnat!

Men du skall inte ta ditt trixande här på forumet.

Redigerad av Vice.
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skulle bricka maskinen, kan man inte gå in i Recovery Menu och åsterställa allt då?

Eller hur pass allvarligt är en brickning?

Nah, om maskinen brickar så går den att starta upp men det resulterar i YLOD. En felflash förstör i princip moderkortet vilket gör maskinen helt obrukbar tills dess att man flashar om den. En NAND-flasher är jävligt dyr och man ska vara duktig med elektronik vad jag har förstått det om då man ska böja pins m.m. Inget jag vill hålla på med hursom x) EDIT: Hmm, kanske inte just YLOD, men det blir icke-startbart hursom...

Vice.@ Egentligen har ingen länkat till något som direkt (men indirekt) kan ge upphov till piratkopiering, sidan som länkas fördömer det. Antydan gör vi väl allihop och det är ju förvisso mot reglerna. Tekniskt sätt kringgår man inte SONY©s kopieringsskydd heller när man installerar ett eget firmware, då det är signat med SONY©s signatur. Må väl.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice.@ Egentligen har ingen länkat till något som direkt (men indirekt) kan ge upphov till piratkopiering, sidan som länkas fördömer det. Antydan gör vi väl allihop och det är ju förvisso mot reglerna. Tekniskt sätt kringgår man inte SONY©s kopieringsskydd heller när man installerar ett eget firmware, då det är signat med SONY©s signatur. Må väl.

Det där kallas ordbajseri.

Vi vet alla vad Henki är ute efter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

§

Jag är själv pirat men slulle aldrig kopiera PS3 spel, även om jag kunnat. Min filmkopiering är inte bättre än det ni håller på med. Men det jag reagerar över är att ni sitter och diskuterar dett helt öppet på forumet trotts reglerna. Det har blivigt j*vligt slappt här. Ännu större skandal, är att en MOD: sitter och diskuterar det. Du borde skämmas över din bricka Henki...

Har du inte råd att köpa spel i butik så köp dem begagnat!

Men du skall inte ta ditt trixande här på forumet.

Ska vi ta det ordagrant kanske?

1.4 Piratkopiering

Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på forumet.1 Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd2, kopierar3 eller fildelar3 upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav4 av piratkopierat material är likaså förbjuden.

1. Precis som dibel påpekar är det ingen piratkopierarlänk. Det är möjligt att sajten på andra håll har innehåll som inte får länkas här, men det har jag heller inte gjort.

2. Har jag inte gjort. Kopieringsskyddet har inget med just CFW att göra, utan sköts av helt andra program.

3. Har jag inte gjort. Inget i länken eller det jag pratat om har handlat om kopiering eller fildelning. Mitt svar till eminem33 är ingen diskussion, uppmaning eller att jag ber om hjälp om det.

4. Jag innehar inte ett skit och har aldrig sagt att jag varken har eller kommer skaffa.

Och om det får dig att känna dig på bättre humör så har jag haft en hackad PSP i flera år, men jag har köpt 7 spel för 3000 i runda slängar och bara tankat två-tre spel för att testa dem. Orkade sällan slutföra det heller eftersom de tog 500 MB. Att jag skulle börja masstanka PS3-spel på 40 GB kan du glömma. Märkligt nog är det främsta jag kommer använda detta hack till bara emulatorer. Jag vill kunna lira riktigt gamla spel på storbild med flera kontroller. Hittar jag nåt bra videokonverterarprogram, ftp-server eller andra program som gör mycket nytta så ser jag inte nån anledning att låta bli dem heller. Och trixar nån ihop en spotify-app till PS3 blir jag hur glad som helst.

Det där kallas ordbajseri.

Vi vet alla vad Henki är ute efter...

So? Du har bett om pirathjälp på forumet i åratal och inte varit varken diskret eller skamsen över det. Att jag frågar om CFW är inget brott, precis som det inte är brott om att fråga om PS2-chippning eller 360-hacks. Frågan om huruvida PS2-chippning borde få diskuteras på forumet eller inte är en riktigt gammal fråga som alltid såvitt jag vet har förbigåtts med ett "chippning i sig är inte olagligt eller pirateri, men länka eller snacka inte om några torrents för då åker ni på stryk".

Och kolla PSP-tråden vetja, där har du material som kan få både mig och min farfarsfar bannade enligt dina definitioner. Än har vi varken fått tillsägelser, redigeringar eller varningar för vad som står där så jag oroar mig inte. Det är ynkligt att se hur du går igång för regelbrott och helgerån bara för att det råkar vara PS3 som hamnat i rampljuset, medan du andra gånger inte lyft ett finger när det gäller nåt annat än din största vurm.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Krångligt? Försvårar? Knacka ihop en lösning? Nu tror jag du tänker som om alla bara hade mobilt bredband.

För nästan varje hushåll har ju redan en Internetuppkoppling, visst kan de kanske komma att behöva skaffa en router. Men det är inte speciellt krångligt.

Se på Vice bara, han är en barnfamilj som klarar av att spela online, och då är Vice ändå inte den mest tekniskt lagda människan. (Inget illa menat Vice.)

I Sverige ja. Vi har bland det bästa nätet i hela världen, och då är det lätt att glömma att det faktiskt inte är så vanligt som du tror.

Jag tycker bara det frambringar ännu ett steg för att man ska få använda produkten, och det är ett för mycket.

Dessutom så lär det ju sabba marknaden för begagnade spel oerhört om limiten införs. Vilket ryktet säger.

------------------------------

@Vice: Nu får du allt förklara påhoppet.

Jag kan inte hitta något som säger att Henki kommer göra någon typ av piratkopiering.

Det är nog du som tror det värsta om honom.

Att säga att det indirekt leder till piratkopiering är som att tipsa om Mozilla Firefox.

Då kan ju folk komma åt trackers som man kan ladda ner torrents från! :o

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, lite överreaktion på mig. Men jag tycker ändå att det går lite för långt när man diskuterar det helt öppet. Okej om man smusslar lite med det, men i det här fallet så uppdateras det hej vilt om hur crackandet går. Vilket jag absolut inte ställer mig bakom.

Men det är inte jag som styr här, så jag skall vara tyst ang detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X360 emulator vore ju inte helt fel, haha! :naughty:

Tekniskt sätt är det nog inte omöjligt (360 har en modifierad Cell, Wii har också en IBM PowerPC), men jag tror ingen vill sätta sig ner och arbeta på det. Wii är nog mer realistiskt i sådana fall. En PS3 med 360- samt Wiistöd skulle ju dock mörda nuvarande generation...

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X360 emulator vore ju inte helt fel, haha! :naughty:

Tekniskt sätt är det nog inte omöjligt (360 har en modifierad Cell, Wii har också en IBM PowerPC), men jag tror ingen vill sätta sig ner och arbeta på det. Wii är nog mer realistiskt i sådana fall. En PS3 med 360- samt Wiistöd skulle ju dock mörda nuvarande generation...

Emu för 360 är sjukt krävande!

Emu för vanliga xboxet är ganska tungdrivet då det blir fps droppar. Jag kan inte tekniken, men det verkar inte fungera speciellt bra.

N64 kan vara laggigt om det är en dålig variant.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor