Henkibojj Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 (redigerad) Jovisst var det han. Och det roliga med det hela är att korthuset föll enbart för att OtherOS försvann. All säkerhet konsolen hade fanns inbäddad i deras OtherOS-system, och när det var borta fanns inte mycket till säkerhet kvar Eller ja, det tog dem ju ett halvår från första framsteget till vad som finns idag så helt trivialt var det ju inte. Men det hade inte gått om de inte tagit bort OtherOS, efter vad jag hört. EDIT: Inte värt en dubbelpost till. Jag blir dum i huvudet på vissa featurebrister. Jag håller på att kopiera över mina sparfiler från Fallout 3 som enligt mina beräkningar tar 800 MB, eftersom varje sparfil är större än den tidigare. Den första sparfilen jag hade var ca 2.2 MB, nu är de uppe på över 11 MB styck och det äter upp mitt hårddiskutrymme. Men det jag blir galen på är att jag måste kopiera över 127 sparfiler manuellt, som vardera tar 40 sekunder att kopiera över. Sen måste jag radera (och säga "ja tack, radera skiten") manuellt också. VAR ÄR MULTISELECT-VERKTYGET?!? Redigerad 13 januari, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Jovisst var det han. Och det roliga med det hela är att korthuset föll enbart för att OtherOS försvann. All säkerhet konsolen hade fanns inbäddad i deras OtherOS-system, och när det var borta fanns inte mycket till säkerhet kvar Eller ja, det tog dem ju ett halvår från första framsteget till vad som finns idag så helt trivialt var det ju inte. Men det hade inte gått om de inte tagit bort OtherOS, efter vad jag hört. EDIT: Inte värt en dubbelpost till. Jag blir dum i huvudet på vissa featurebrister. Jag håller på att kopiera över mina sparfiler från Fallout 3 som enligt mina beräkningar tar 800 MB, eftersom varje sparfil är större än den tidigare. Den första sparfilen jag hade var ca 2.2 MB, nu är de uppe på över 11 MB styck och det äter upp mitt hårddiskutrymme. Men det jag blir galen på är att jag måste kopiera över 127 sparfiler manuellt, som vardera tar 40 sekunder att kopiera över. Sen måste jag radera (och säga "ja tack, radera skiten") manuellt också. VAR ÄR MULTISELECT-VERKTYGET?!? Sony kommer inte att vinna stämningen, det kan jag nästan god i god för. Sen var det väl redan bestämt att PS3 Slim inte skulle ha OtherOS funktionen innan geohot började mecka med sin apparat? Din edit håller jag verkligen med om, det är så sjukt drygt att kopiera exempelvis en option file till Pro Evolution Soccer när det är typ 1 miljon bilder på 1kb att kopiera... Förhoppningsvis kommer det en bättre filemanager med ett modifierat firmware, framförallt en webbläsare som inte suger vore trevligt (firefox/iceweasel, ja tack!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Sony kommer inte att vinna stämningen, det kan jag nästan god i god för. Sen var det väl redan bestämt att PS3 Slim inte skulle ha OtherOS funktionen innan geohot började mecka med sin apparat? Din edit håller jag verkligen med om, det är så sjukt drygt att kopiera exempelvis en option file till Pro Evolution Soccer när det är typ 1 miljon bilder på 1kb att kopiera... Förhoppningsvis kommer det en bättre filemanager med ett modifierat firmware, framförallt en webbläsare som inte suger vore trevligt (firefox/iceweasel, ja tack!) Hur vet du att de inte kommer vinna? De kan nog stämma skiten ur nån fast scenen fortsätter. Och ja, det är ju sant iofs, men vad jag läste i en intervju var att det var OtherOS-borttagningen som gjorde det lättare. Varför skulle det ta längre tid att kopiera 1kb-filer? En sparfil består ju av ca 4 filer: PARAM.SFO, PARAM.PFD, PIC1.PNG och ICON0.PNG samt eventuellt andra filer. Alla dessa ligger ju i en mapp och det är alltid mappen som kopieras. Vad mappen innehåller förstår jag inte vad det spelar för roll? Är det att det är många sparfiler (mappar) och därmed XMB-ikoner som är jobbigt? Varför är det jobbigt när du bara vill kopiera en sparfil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Jag följer inte utvecklingen alls och har inte startat min PS3a på år och dar. Allt jag undrar är... Kan man piratkopiera nu?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Hur vet du att de inte kommer vinna? De kan nog stämma skiten ur nån fast scenen fortsätter. Och ja, det är ju sant iofs, men vad jag läste i en intervju var att det var OtherOS-borttagningen som gjorde det lättare. Varför skulle det ta längre tid att kopiera 1kb-filer? En sparfil består ju av ca 4 filer: PARAM.SFO, PARAM.PFD, PIC1.PNG och ICON0.PNG samt eventuellt andra filer. Alla dessa ligger ju i en mapp och det är alltid mappen som kopieras. Vad mappen innehåller förstår jag inte vad det spelar för roll? Är det att det är många sparfiler (mappar) och därmed XMB-ikoner som är jobbigt? Varför är det jobbigt när du bara vill kopiera en sparfil? Okej, det är klart att jag inte vet, men av underlaget att döma ser det tunt ut för Sony. Det vore ett brutalt justitiemord om Sony går vinnande i detta fall. Sony är ju däremot i princip tvungna att stämma för att tillgodogöra sig med aktieinnehavare mfl. Ja OtherOS-borttagningen gav lite motivation till hackare som detta blev resultatet av ;> "1 miljon" En liten smärre överdrift från min sida, för din skull laddar jag i detta nu ned en OF för att se exakt storlek och antal filer, det tar typ 3 sek att kopiera en *.png så det blir trekant x x nedåtpil trekant x x nedåtpil i det oändliga. En OF består av edit data (där alla bilder addresseras i spelet med stöd till upp emot y antal bilder) Okej korrekt av dig, det är mappar med innehållet som du beskriver. 277 mappar med storlek på runt 300kb, 16 mappar med runt 250kb, 11 .bin (vet inte om de ska kopieras dock, 4mb var) och 10 mappar med storlek 4-9mb; totalt 304 mappar. Det tar sin tid och det skulle vara tacksamt med en multiselect som du sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 (redigerad) Jag följer inte utvecklingen alls och har inte startat min PS3a på år och dar. Allt jag undrar är... Kan man piratkopiera nu?! Det har dykt upp lite videos där det påstås gå, men än så länge är det något av en djungel jag försöker slå mig fram i Så nej, inte med en klackspark men inom två veckor tror jag vi hittat nåt riktigt najs därute. Okej, det är klart att jag inte vet, men av underlaget att döma ser det tunt ut för Sony. Det vore ett brutalt justitiemord om Sony går vinnande i detta fall. Sony är ju däremot i princip tvungna att stämma för att tillgodogöra sig med aktieinnehavare mfl. Ja OtherOS-borttagningen gav lite motivation till hackare som detta blev resultatet av ;> "1 miljon" En liten smärre överdrift från min sida, för din skull laddar jag i detta nu ned en OF för att se exakt storlek och antal filer, det tar typ 3 sek att kopiera en *.png så det blir trekant x x nedåtpil trekant x x nedåtpil i det oändliga. En OF består av edit data (där alla bilder addresseras i spelet med stöd till upp emot y antal bilder) Okej korrekt av dig, det är mappar med innehållet som du beskriver. 277 mappar med storlek på runt 300kb, 16 mappar med runt 250kb, 11 .bin (vet inte om de ska kopieras dock, 4mb var) och 10 mappar med storlek 4-9mb; totalt 304 mappar. Det tar sin tid och det skulle vara tacksamt med en multiselect som du sa. Ja, usch. Det tog två timmar, hyfsat effektiv tid, att kolla att filkopieringen funkade och att sparfilerna accepterades när man kopierade dem tillbaka. Plus själva manuella kopieringen plus raderingen plus överföringen till dator. Men hey, jag fick ju 750 MB som räckte till en installation av RDR åtminstone Lika jobbigt är det med musikfiler. Ska man importera CD-skivor (rippa) ska man se till att ALL info är korrekt innan man trycker "rippa", eftersom det inte finns nån multiselect för de flesta egenskaper. Att ändra årtal/spårnummer/skivnummer är en pina. Att ändra skivfodral går hyfsat bra. Ska man importera mp3-filer från dator är det bäst att fixa ID3-taggar i winamp först och sen kopiera till PS3. Shit, jag har spenderat åtskilliga timmar till att rippa ~150 skivor och blir det inte rätt från början är det asjobbigt. -- Såhär installerar man jailbreak på sin 3.55 iallafall. Funkar för emulatorer och liknande hemmaprogram, men inte pirateri. Redigerad 14 januari, 2011 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Såhär installerar man jailbreak på sin 3.55 iallafall. Funkar för emulatorer och liknande hemmaprogram, men inte pirateri. Så man behöver alltså inte nedgradera? Trevligt. Undrar om man kan ladda ner senaste OFW och installera den lika enkelt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 Så man behöver alltså inte nedgradera? Trevligt. Undrar om man kan ladda ner senaste OFW och installera den lika enkelt? Senaste OFW är ju 3.55? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2011 (redigerad) Senaste OFW är ju 3.55? Jag menar så klart från CFW till OFW. Playstation 3 har nyligen drabbats av hackare som helt lyckats ta sig förbi konsolens säkerhetssystem. Något Sony i sin tur svarat på genom att stämma hackarna ifråga. En bieffekt av hackningen är att trofé-systemet nu är helt öppet, vilket en händig hemmapulare nu dragit nytta av i ett program som låter dig välja precis vilka troféer du vill ha från alla spel. Därefter kan man synka dem mot Sonys servar för att få dem registrerade så alla kan se vad man åstadkommit. Sony har ännu inte kommenterat fenomenet, som utvecklarna av programmet dock menar är omöjlig att förhindra. Redigerad 14 januari, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Jag menar så klart från CFW till OFW. Det är det där som är en av alla stora nackdelar med att PS3:an är knäckt. Fy fan vad tråkigt att bara klicka fram troféer, kan tänka mig att alla trofejägare där ute (Även jag har även insett att det är en kul extragrej att sysselsätta sig med om man känner att man vill ha ut mer av ett spel.) som verkligen har kämpat för att få en nice trofélista blir rätt lacka av att andra bara kan klicka fram sina utan ansträngning alls. Nåväl, sådant kommer åtminstone inte jag syssla med, så alla mina troféer kommer alltid vara ärligt intjänade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Det är det där som är en av alla stora nackdelar med att PS3:an är knäckt. Fy fan vad tråkigt att bara klicka fram troféer, kan tänka mig att alla trofejägare där ute (Även jag har även insett att det är en kul extragrej att sysselsätta sig med om man känner att man vill ha ut mer av ett spel.) som verkligen har kämpat för att få en nice trofélista blir rätt lacka av att andra bara kan klicka fram sina utan ansträngning alls. Nåväl, sådant kommer åtminstone inte jag syssla med, så alla mina troféer kommer alltid vara ärligt intjänade. Visste inte att du var ägare utav en PS3a. Får man fråga om PSN-nick? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Visste inte att du var ägare utav en PS3a. Får man fråga om PSN-nick? Vi har redan varandra på PSN, det var du som addade mig efter att ha stalkat upp mitt PS-card. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Vi har redan varandra på PSN, det var du som addade mig efter att ha stalkat upp mitt PS-card. Byt avatar för i... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Det är det där som är en av alla stora nackdelar med att PS3:an är knäckt. Fy fan vad tråkigt att bara klicka fram troféer, kan tänka mig att alla trofejägare där ute (Även jag har även insett att det är en kul extragrej att sysselsätta sig med om man känner att man vill ha ut mer av ett spel.) som verkligen har kämpat för att få en nice trofélista blir rätt lacka av att andra bara kan klicka fram sina utan ansträngning alls. Nåväl, sådant kommer åtminstone inte jag syssla med, så alla mina troféer kommer alltid vara ärligt intjänade. Håller med. Men jag tror inte att det är många som kommer fuska så. Det tjänar man inget på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Byt avatar för i... Hihi. Håller med. Men jag tror inte att det är många som kommer fuska så. Det tjänar man inget på. Nej, vi får hoppas att du har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Under E3-mässan förra året sa Valves högsta höns Gabe Newell att Playstation 3-versionen av deras efterlängtade Portal 2 skulle bli den bästa till konsol. Idag har man delat med sig av vad det här betyder för spelarna. De som köper Portal 2 till Playstation 3 kan låsa upp en gratis Steam-version av spelet genom att länka sin profil till ett Steam-konto. Gör man detta har man sedan möjligheten att spela Portal 2 med PC- och Mac-användare, och även chatta med dem. Att ha Steam-klienten på Playstation 3 kommer även att underlätta vid släpp av nedladdningsbart material i framtiden."We designed the Portal 2 PS3 experience to be very straightforward for gamers," säger Josh Weier (project lead). "PS3 gamers will be able to simply drop the Blu-Ray disc in the PS3, link to their Steam account from inside the game, and all their Steam friends (on PC and Mac) will be visible and accessible for chat and game invites." 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Finns redan massiva mängder av cheaters på Blops, Demon's Souls och BC2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 18 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2011 Finns redan massiva mängder av cheaters på Blops, Demon's Souls och BC2. Mycket tråkigt det där...hoppas verkligen att Sony kan sätta stopp för det här snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 22 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2011 vad ska man köpa? Modern Combat: Domination demot på psn är galet roligt! PixelJunk Shooter också rätt roligt demo. men känns kort. Har 70 kr på mitt psn konto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 22 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2011 vad ska man köpa? Modern Combat: Domination http://www.youtube.c...h?v=btKg02n1ulc demot på psn är galet roligt! PixelJunk Shooter http://www.youtube.c...h?v=Q4z5OLT78zM också rätt roligt demo. men känns kort. Har 70 kr på mitt psn konto Vad kostar Pixeljunk Shooter nu? Jag köpte det på rean som var nyligen och det är sjukt kul att leka med vätskefysiken tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts